جالب‌ترین استارت‌آپ‌های جهان در سال 2016

جالب‌ترین استارت‌آپ‌های جهان در سال 2016

با اینکه شروع سال 2016 برای برخی استارت‌آپ‌های فعال و تثبیت‌شده با دشواری‌هایی همراه بود، اما در همین سال استارت‌آپ‌هایی نیز با حوزه فعالیت‌های مختلف در کشورهای مختلف شکل گرفتند.

کد خبر : ۳۰۹۰۹
بازدید : ۴۴۴۶
با اینکه شروع سال 2016 برای برخی استارت‌آپ‌های فعال و تثبیت‌شده با دشواری‌هایی همراه بود، اما در همین سال استارت‌آپ‌هایی نیز با حوزه فعالیت‌های مختلف در کشورهای مختلف شکل گرفتند.

دامنه فعالیت این استارت‌آپ‌ها بسیار متنوع است و از ارائه راهکارهایی برای تشخیص زودهنگام سرطان تا استفاده از هوش مصنوعی برای دریافت راهنمایی‌های ورزشی و تغذیه‌ای مناسب را دربرمی‌گیرد. با تعدادی از این استارت‌آپ‌های مبتکر آشنا می‌شویم.

میت‌هیر (MeetHere)، آمریکا: ا پلیکیشن MeetHere برای ساده‌سازی فرآیند انتخاب مکان مناسب جلسات یا قرارهای گروه‌های دوستی تولید شده است. این اپلیکیشن از کارکرد جی‌‌پی‌‌‌اس در گوشی‌های هوشمند برای محاسبه یک مسافت مساوی بین اعضای گروهی که می‌خواهند یکدیگر را ملاقات کنند استفاده می‌کند و نزدیک‌ترین مکان به همه آنها را شناسایی می‌کند. کاربران چه برای اهداف اجتماعی و چه کاری، می‌توانند از بین گزینه‌هایی که به آنها پیشنهاد می‌شود یکی را انتخاب کنند؛ از جمله کتابخانه، کافه و رستوران. بعد از اینکه یک مکان مشخص شد، اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد به صورت اتوماتیک پیامی را به همه اعضای گروه بفرستند و در مورد مکان انتخاب‌شده اطلاع‌رسانی کنند. این شرکت به‌وسیله تعدادی دانش‌آموز دبیرستانی تاسیس شده است.

جالب‌ترین استارت‌آپ‌های جهان در سال 2016

وان‌تست (OneTest Diagnostic)، انگلستان: این شرکت یک استارت‌آپ مبتنی بر بیوتکنولوژی است که روشی جدید برای پیگیری بیماری سرطان از زمان تشخیص تا درمان آن ارائه می‌دهد. ابزار تشخیصی این شرکت میزان تجمع دی‌ان‌ای تومور در نمونه خون بیمار را بررسی می‌کند تا مشخص شود آن بیمار چقدر می‌تواند به درمان در نظر گرفته شده واکنش نشان دهد. رویکرد نوآورانه OneTest، زمان طولانی و هزینه‌های زیاد تشخیص دی‌ان‌ای تومور را کنار می‌زند و به متخصصان امکان می‌دهد میزان واکنش به درمان را در زمان کمتری بسنجند و تصمیم‌گیری سریع‌تری برای انتخاب نوع درمان داشته باشند. این ابزار در حال حاضر سرطان روده را هدف قرار داده، اما قصد دارد آن را برای تشخیص دیگر انواع سرطان توسعه دهد. این شرکت را جان کاسیدی، دانشجوی Ph.D دانشگاه کمبریج انگلستان و گروهی دیگر از دانشجویان این دانشگاه تاسیس کرده‌اند.

جالب‌ترین استارت‌آپ‌های جهان در سال 2016

فرشی (Freshy)، مالت: فرشی یک پلت‌فرم ابری و موبایل است و هدف آن حل چالش جهانی ضایعات غذا است که بیش از 50 درصد کل ضایعات دنیا را تشکیل می‌دهد. از میان این ضایعات، 23 درصد آن مربوط به غذاهای آماده است که به خاطر سیاست‌های مصرف غذاهای تازه، بیشتر آن دور ریخته می‌شود. پلت‌فرم فرشی به کسب‌وکارهای حوزه آماده‌سازی غذا امکان می‌دهد غذاهای نیم‌پز تهیه کنند تا هم مشتریان از غذاهایی با قیمت پایین‌تر استفاده کنند و هم به پایداری محیط زیست کمک شود. کاربران می‌توانند بر اساس مکانی که در آن قرار دارند و اولویت‌های غذایی شخصی خود، پیام‌های اطلاع‌رسانی دریافت کنند.

جالب‌ترین استارت‌آپ‌های جهان در سال 2016

اپن‌واتر (OpenWater.in)، هند: شهروندان برخی کشورهای در حال توسعه یا توسعه‌نیافته با مشکل تهیه آب پاکیزه برای مصارف روزانه خود مواجه هستند. استارت‌آپ اپن‌واتر تکنولوژی‌ای را تولید کرده که می‌تواند از طریق فیلترهایی آب را از هر منبعی تصفیه کند. تکنولوژی اپن‌واتر سیستمی ارزان با حداقل پشتیبانی ارائه می‌کند که به جوامع بدون امکانات اجازه می‌دهد با کاهش وابستگی به منابع قدیمی، بتوانند آب را تصفیه و مجددا استفاده کنند. تکنولوژی این دستگاه از رشته‌های الکتریکی استفاده می‌کند تا ناخالصی‌های آب را پولاریزه کند و سپس آن را درون یک صافی ساده فیلتر می‌کند. دکتر سانجیو سامباندان، استادیار دپارتمان فیزیک کاربردی موسسه علوم هند موسس این شرکت است.

جالب‌ترین استارت‌آپ‌های جهان در سال 2016

قیه (Qeye)، مصر: این شرکت با استفاده از تکنولوژی ماشین بینایی، برای صنایعی که فرآیندهای دستی را دنبال می‌کنند، سیستم‌های نظارت اتوماتیک تولید کرده است. این استارت‌آپ مصری برای این کار از دوربین صنعتی هوشمندی استفاده می‌کند تا پیشرفت‌های کیفی تولید را در صنایع پارچه‌بافی، پلاستیک‌سازی، کاغذ، بسته‌بندی و بسیاری صنایع دیگردر مصر، خاورمیانه و شمال آفریقا هدف قرار دهد. شرکت قیه راه‌حل‌های ویژه خود را متناسب با ویژگی‌های صنعت و نیازهای مشتریان خود سازگار می‌کند. با اینکه تخصص این استارت‌آپ در ماشین بینایی است، اما تلاش می‌کند با تکیه بر تکنولوژی‌های تصویربرداری «فراطیفی» و «چندطیفی» تکنیک‌های تصویربرداری شیمیایی را تولید کند. سه فارغ‌التحصیل رشته مهندسی از دانشگاه الزقازیق مصر این شرکت را تاسیس کرده‌اند و محمود عبدالعزیز مدیرعامل آن است.

جالب‌ترین استارت‌آپ‌های جهان در سال 2016

مارینی نچرالز (Marini Naturals)، کنیا: مارینی اولین شرکت تولیدکننده محصولات مراقبت از مو در شرق آفریقا است که به‌طور انحصاری محصولاتی تولید می‌کند که مناسب مدل موی آفریقایی است. همچنین اولین شرکت در بازار خود است که امکان خرید محصولات از طریق تکنولوژی کدهای کوتاه با استفاده از موبایل را فراهم کرده است. مارینی مجموعه کاملی از محصولات را برای موهای طبیعی فرمول‌بندی، تولید و طراحی می‌کند؛ از جمله شامپوهای بدون سولفات، نرم‌کننده‌های صاف‌کننده مو، ژل، روغن و لوسیون. این شرکت با فروش محصولات خود در شرق و مرکز آفریقا و نیز فرانسه، فعالیت‌های خود در رسانه‌های اجتماعی را بر آموزش زنان در مورد نحوه نگهداری از موهای طبیعی متمرکز کرده است. میشله تالامی، موسس مارینی، زمانی تصمیم به تاسیس این شرکت گرفت که نمی‌توانست هیچ محصول داخلی برای مراقبت از موهای طبیعی خود پیدا کند و تولید اولیه این محصولات را در خانه خودش شروع کرد.

جالب‌ترین استارت‌آپ‌های جهان در سال 2016

بولت اسپرت (Boltt Sports Technologies)، هند: شرکت بولت اسپرت تکنولوژی‌های پوشیدنی می‌سازد که قدرت فعالیت‌های تناسب اندام را با هوش مصنوعی ترکیب می‌کند. این تکنولوژی به کاربران امکان می‌دهد در طول کار یا انتخاب تغذیه مناسب خود، راهنمایی‌های لازم را برای اینکه چه چیزی مناسب سلامتی و تناسب اندام آنها است، دریافت کنند. این ابزارهای پوشیدنی عبارت است از: کفش‌‌هایی هوشمند که داده‌های بیومکانیک دقیق را هنگام راه‌ رفتن یا ورزش کردن دریافت می‌کند؛ یک دستگاه تعقیب‌کننده که قدم‌های فرد، مسافتی که طی می‌کند، ضربان قلب و دیگر معیارهای تناسب اندام را ثبت می‌کند و یک سنسور که نسبت مسافت و شدت تمرین‌های ورزشی را محاسبه می‌کند. تکنولوژی هوش مصنوعی به‌کار رفته در این ابزارها، داده‌ها را می‌گیرد و الگوهای پنهان را جست‌وجو می‌کند تا دیدگاه‌هایی عملی به کاربر ارائه دهد.

جالب‌ترین استارت‌آپ‌های جهان در سال 2016

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید