درخواست غیر معقولانه‌ای که اردوغان از ایران داشت

سفیر پیشین ایران در سوریه با بیان اهمیت شهر حلب نسبت به سایر نقاط سوریه گفت: هنگام ازاد سازی حلب آمریکا و عربستان برای حمایت از تروریست ها همچون مردگان بودند و خود را بازنده می دیدند.

کد خبر : ۳۱۲۱۷
بازدید : ۱۰۲۷
سفیر پیشین ایران در سوریه با بیان اهمیت شهر حلب نسبت به سایر نقاط سوریه گفت: هنگام ازاد سازی حلب آمریکا و عربستان برای حمایت از تروریست ها همچون مردگان بودند و خود را بازنده می دیدند.

حسین شیخ الاسلام با اشاره به سالهای اولیه عزم استکبار جهانی برای نابودی سوریه گفت: در مرحله اول خیلی نزدیک شده بودند و آن وقتی بود که همه تروریست ها به دمشق حمله کردند و همزمان هم شورای امنیت ملی دمشق و آدم هایی را در داخل آن جلسه داشتند را تا مرز انفجار مورد تهدید قرار دادند.

سفیر پیشین ایران در سوریه با ابراز خرسندی از اینکه در این زمان موفق به انجام ایده های خود نشدند اظهار داشت: این اتفاقات پیرو موضع گیری بود که رئیس جمهور آمریکا، فرانسه، نخست وزیر انگلیس و شاه عربستان و امیر قطر مبنی بر نابودی سوریه گرفته بودند.

وی ادامه داد: پس از این جریان اردوغان به همراه داوود اوغلو به تهران آمدند که ما را قانع کنند سوریه باید ساقط شود و شما هم نباید تلاش کنید که ما در پاسخ گفتیم که سرنوشت سوریه را مردم آن باید انتخاب کنند و به ما و شما مربوط نمی شود.

شیخ الاسلام با بیان اینکه این مرحله اول برای سقوط حکومت سوریه بود که عملی نشد بیان کرد: مرحله دوم آن تجزیه سوریه بود و چون حلب تنها جایی بود که ظرفیت پایتخت شدن را داشت به روی آن تمرکز کردند.

وی خاطرنشان کرد: آنها ناچار بودند برای اینکه به یک تجزیه مطلوب از سوریه برسند یک شهر سابقه دار و دارای توان اقتصادی مناسب را برگزینند که حلب از این شرایط برخوردار بود.

شیخ الاسلام با تاکید بر اینکه تنها جایی که غیر از دمشق ظرفیت پایتخت شدن را داشت حلب بود اظهار کرد: این آزادی راهبردی که اتفاق افتاده این توطئه را هم عقیم کرده است.

وی حلب را تمام آمال و آرزوهای ترکیه برشمرد و تصریح کرد: حالا این آرزوها از بین رفته و سوریه دیگر تجزیه نمی شود.

شیخ الاسلام با اشاره به زمان روی کار آمدن حزب اعتدال و توسعه در ترکیه که توانست در ابتدا جایگاه ترکیه را بالا برده و اقتصاد آن را ارتقا دهد اظهار داشت: اگر چه آنها در ابتدا با ترک ها شروع به گفت و گو کردند ولی وضع در آنجا الان خیلی خراب شده و امنیت داخلی آن به قدری ناپایدار است که برخی می خواستند در آن کودتا کنند.

وی افزود: سوریه که محل امن و رفت و امد آن ها بود الان تبدیل به یک دشمن خونی برای ترکها شده است.

سفیر پیشین ایران در سوریه با بیان اینکه در حال حاضر همه تروریست ها به جز داعش را در ادلب جمع می کنند خاطرنشان کرد: داعش را در رقه بخش شرقی حلب و سایر تروریست ها در ادلب بخش غربی حلب حفظ می کنند.

وی نقش آمریکا و عربستان را برای حمایت ار تروریست ها هنگام آزادسازی حلب را همچون مردگان خواند و گفت: در آن هنگام هیچ تحرکی از غربی ها سر نزد ولی پس از این هم دست از جنایت و توطئه های خود برنمی دارند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید