اشتباهاتی که باید در سال جدید فراموش کنید

سال 2016 به پایان رسید، چشم‌انداز سال جدید می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. سال نو با شروع دوباره همراه خواهد بود. قطعا 12 ماه پیش‌رو در موفقیت آینده تعیین‌کننده است.

کد خبر : ۳۲۰۶۴
بازدید : ۲۹۲۱
سال 2016 به پایان رسید، چشم‌انداز سال جدید می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. سال نو با شروع دوباره همراه خواهد بود. قطعا 12 ماه پیش‌رو در موفقیت آینده تعیین‌کننده است.

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از فست کمپانی، احتمالا فهرستی از برنامه‌های خود را برای سال جدید آماده کرده‌اید، اما سال نو زمان خوبی برای پشت سر گذاشتن برخی چیزها در سال گذشته نیز هست. برای اینکه بهترین شانس رسیدن به اهداف را به خودتان بدهید، با شروع سال جدید این اشتباهات را پشت سر بگذارید:

انجام همه کارها به تنهایی
متیو کنینگ، کارشناس بهره‌وری و نویسنده «پنج استراتژی برای قابل اعتماد شدن، حفظ زمان و ارتکاب اشتباهات کمتر» می‌گوید: «درست است که شما در کارتان خبره و نسبت به جزئیات دقیق هستید. اما نمی‌توانید همه اینها را به تنهایی انجام دهید. این کار مانع پیشرفت شما می‌شود.» پذیرش کارهای بسیار زیاد تنها منجر به خستگی مفرط می‌شود و این نتیجه را می‌دهد که از زمان‌تان برای وظایف و پروژه‌های با اولویت بالاتر استفاده نمی‌کنید.

کنینگ می‌گوید: «اغلب می‌بینم که افراد درنهایت درمی‌یابند که نمی‌توانند همه زوایای یک کسب‌و‌کار را با موفقیت مدیریت کنند. اما این امر زمانی اتفاق می‌افتد که هزینه‌، زمان و منابع زیادی هدر رفته است.»

سلطه‌جو بودن غیرضروری
گیل سالتز، روانپزشک و نویسنده کتاب «شکست آنچه که ما را عقب نگه می‌دارند» می‌گوید: «برای بسیاری از ما اکنون زمان آن است که چگونگی صحبت و رفتار با یکدیگر را دوباره بسنجیم.» سالتز در ادامه می‌گوید: «برای بسیاری از ما اکنون زمان آن است تا تفاوت بین جرات و سلطه‌گری را بدانیم.»«دوست دارم ببینم که افراد، قلدری و بی‌رحم بودن و فضای دوقطبی را کنار می‌گذارند. ممکن است با یکدیگر مخالف باشیم؛ اما باید راه‌هایی برای توافق پیدا کنیم و به چیزهای مهم‌تری فکر کنیم.» در عوض، روی زمینه‌های مشترک و روش‌های سالم برای مخالفت کردن با یکدیگر کار کنیم.

زیاد کار کردن
اینکه تعطیلات‌تان را رها کنید یا شب سالگرد ازدواجتان هم کار کنید هیچ مزیتی برای شما ایجاد نمی‌کند. تریسی اسپیرز مربی رهبری سازمانی و نویسنده «آنچه رهبران استثنایی می‌دانند: مهارت‌های به شدت موثر، استراتژی‌ها و ایده‌هایی برای رهبران سازمانی» اغلب در مورد دلایلی که چرا باید مشتریان طی تعطیلات استراحت کنند و نیرو و انرژی خود را بازیابند و از تکنولوژی دوری کنند، به آنها مشاوره می‌دهد.به گفته او اگر زمان استراحت نداشته باشید، آنگاه نخواهید توانست عملکرد بالای خود را حفظ کنید.

او می‌افزاید: «شاهد جابه‌جایی بسیار زیادی در سطح مدیرعامل و در برخی سطوح مهم و تاثیرگذار در یک شرکت هستیم؛ چرا که افراد خود را بازیابی و زمانی را برای احیای خود صرف نمی‌کنند.» بنابراین در سال جدید زمانی را برای خود اختصاص دهید.

عدم تشویق موفقیت‌های کوچک
به گفته سالتز اگر اهداف بزرگ به صورت مجموعه‌ای از اهداف کوچک سازماندهی شوند، احتمال رسیدن ما به آنها بیشتر می‌شود. افراد معمولا از عباراتی مانند این استفاده می‌کنند: «امسال می‌خواهم زندگی‌ام را متحول کنم.»

اما این‌گونه عبارات تعریف نشده هستند و معمولا یک هفته طول می‌کشد. به‌جای این کار، قدم‌هایی بردارید که شما را به جایی که می‌خواهید می‌رساند و این دستاوردها را جشن بگیرید تا در طی مسیر انگیزه پیدا کنید.

شکست در عمل به وعده‌ها
به گفته کنینگ دلیلی که خودمان را از حرکت رو به جلو بازمی‌داریم فقدان خواست، استعداد یا توانایی نیست؛ بلکه فقدان هدف برای عمل به وعده‌ها است و به این ترتیب در اخذ مراحل ضروری برای تشخیص اهداف بی‌نظم می‌شویم یا زمان را هدر می‌دهیم.

او می‌گوید: «می‌توانید به طرز باورنکردنی خوش‌شانس یا بسیار قدرتمند و بانفوذ باشید. اما برای اکثر افراد، این به تصحیح مقاصد شما، به طرز باورنکردنی منظم شدن و ایجاد چارچوبی برای پیامدهای شکست بازمی‌گردد.» بر شبکه خود تکیه کنید تا خودتان را پاسخگو نگه دارید و اطمینان یابید که کارهایی که می‌گویید می‌خواهید انجام دهید را تکمیل می‌کنید.

غفلت کردن از افراد با عملکرد بالا از جمله خودتان
به گفته اسپیرز آسان است که بخواهید ضروری‌ترین نیازها و وظایف را طی روز انجام دهید. گرچه اگر به افرادتان با عملکرد بالا یا پیشرفت شخصی خودتان بی‌اعتنایی کنید و آن هم به این دلیل که زمان بسیار زیادی را روی کارمندانی با عملکرد پایین‌تر (کسانی که نیاز به کمک یا درجه بزرگ‌تری از مدیریت دارند) صرف می‌کنید، ممکن است فرصت مهم برای حفظ و نگهداری، توسعه و بهره‌وری بیشتر را از دست بدهید.

او می‌گوید: «این امر برای افراد با عملکرد بالا غیرمسوولانه است. اگر بتوانید زمان بیشتری را در آنجا صرف کنید و ارتباط بیشتری با کارمندان داشته باشید تا مانع ترک شرکت از سوی آنها شوید، این امر سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در زمان‌تان است.» این مساله در مورد خودتان نیز صادق است. زمانی را برای شغل‌تان و نیازهای توسعه شخصی صرف کنید. در چنین شرایطی هر فردی در سازمان در وضع بهتری قرار خواهد گرفت.

بی‌اعتنایی به تشویش‌ها و نگرانی‌ها
به گفته سالتز همان اندازه که توجه به نیاز‌تان برای تعطیلات مهم است تشخیص و مواجهه با نگرانی‌ها نیز بسیار ضروری است. برای افراد بسیار زیادی سال 2016 سالی پر از تشویش و اضطراب بوده است. ناامنی‌ها و اختلاف‌ها می‌تواند اضطراب و نگرانی را افزایش دهد.

زمانی که افراد احساس اختلاف می‌کنند، این نوع از مسائل نیز تشویش‌ها را افزایش می‌دهند. از تکنیک‌های آرامش‌بخش استفاده کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

منبع: fastcompany
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید