اولین رییس‌جمهور آمریکا که سگ ندارد!

یکی از نکات جالب زندگی روسای جمهوری آمریکا، همراه داشتن حیوان خانگی آنهاست. مثلا زمانی که اوباما به کاخ سفید آمد تا مدتها رسانه ها به دو سگی که آوردند، پرداختند. اما رئیس جمهوری جدید آمریکا چطور؟

کد خبر : ۳۲۴۸۶
بازدید : ۱۴۹۳
یکی از نکات جالب زندگی روسای جمهوری آمریکا، همراه داشتن حیوان خانگی آنهاست. مثلا زمانی که اوباما به کاخ سفید آمد تا مدتها رسانه ها به دو سگی که آوردند، پرداختند. اما رئیس جمهوری جدید آمریکا چطور؟

گفته می شود دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آینده آمریکا اولین رئیس جمهور در صد و پنجاه سال گذشته است که حیوان خانگی ندارد.

اما برعکس آقای ترامپ، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آینده آمریکا که همراه با خانواده اش وارد واشنگتن، پایتخت آمریکا شد، حیوانات خانگی شان را هم آورد.

او عکسی از داخل هواپیمای «ایر فورس وان» بر روی توییتر منتشر کرده که او را در کنار همسرش کرن، دختربزرگش شارلوت، یک خرگوش و دو گربه نشان می دهد. در شرح عکس می گوید «ممنون از نیروهای هوایی آمریکا برای این پرواز عالی به واشنگتن با کرن، شارلوت، اوریو ، پیکل و خرگوشمان مارلون باندو».

در حالی که مارلون باندو با آسودگی در آغوش شارلوت نشسته، اوریو و پیکل، گربه های خانواده لبه صندلی را گرفته اند و به نظر می رسد چندان از پرواز راضی نباشند.

البته هنگام پیاده شدن، گربه ها که معمولا در قفس باید حمل و نقل شوند در بغل کرن و شارلوت هستند اما خرگوش سیاه و سفید، مارلون باندو در قفسی نشسته و با کمک دو نفر از پله ها پایین می آید.

توییت مایک پنس سه هزار بار به اشتراک گذاشته شده و بسیاری از کاربران خانواده پنس را به خاطر انتخاب نام خرگوش که الهام گرفته از نام مارلون براندو، بازیگر مشهور آمریکایی است تحسین کرده اند.

در طول سالها، رابطه رئیس جمهور با این یار باوفایش وسیله ای بوده برای نشان دادن چهره مهربان و سرخوش رئیس جمهوری آمریکا و تغییر حال و هوای خشک سیاسی کاخ سفید.

هری ترومن، سی و سومین رئیس جمهوری آمریکا می گفت «اگر می خواهید در واشنگتن دوستی داشته باشید، سگ بگیرید» و بیشتر روسای جمهور آمریکا نیز سگ نگه می داشتند.

خانواده اوباما، دو سگ به نامهای سانی و بو دارند که از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. بسیاری دوست دارند با آنها عکس بگیرند و مسئولیتهایی نیز بر گردنشان است مثلا بو هر روز باغبان را همراهی میکند و به گل ها و گیاهان سرکشی می کند. میشل اوباما در یکی از مصاحبه هایش گفت به قدری سر سگها شلوغ است که او هر ماه باید برنامه روزانه آنها را تأیید کند.

برخی معتقدند دلیل اینکه دونالد ترامپ حیوان خانگی ندارد وسواسی بودن بیش از اندازه او است.

عده ای دیگر، انتقاد انجمن حمایت از حیوانات آمریکا از دونالد ترامپ به خاطر روابط نزدیک با منتقدان فعالان حیات وحش و علاقه پسرانش به شکار را مثال می زنند و حدس می زنند رئیس جمهوری منتخب رابطه چندان خوبی با حیوانات نداشته باشد.

لوئی پوپ، از نیکوکاران شناخته شده آمریکا که از دوستان قدیمی دونالد ترامپ است و در زمینه حمایت از حقوق حیوانات فعال است قصد دارد یک توله سگ نه هفته ای را که نژادش ترکیبی از «گلدن رتریور» و «پودل» است به خانواده ترامپ بدهد. او می گوید در مهمانی روز شکرگزاری، عکس او را به برن پسر ده ساله آقای ترامپ نشان داد و او با دیدنش به هیجان آمده است.

نام این سگ کوچک «پَتِن» است که با الهام از نام ژنرال جورج پتن که در هر دو جنگ جهانی شرکت داشت و دونالد ترامپ گفته او را ستایش می کند انتخاب شده است.

بسیاری بر این باورند که داشتن سگ و یا گربه می تواند از خیلی لحاظ به نفع رئیس جمهوری آینده آمریکا باشد.

حال باید دید آیا آقای ترامپ راضی می شود یارچهارپایی برای خود برگزیند یا خیر.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید