تحریم مراسم تحلیف ترامپ شدت گرفت

همزمان با امتناع بیش از ۵۰ نماینده دموکرات به حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب آمریکا، پیش بینی می شود که جشن استقبال از ورود وی به کاخ سفید نیز رونق چندانی نداشته باشد.

کد خبر : ۳۲۵۸۶
بازدید : ۱۰۲۱
همزمان با امتناع بیش از ۵۰ نماینده دموکرات به حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب آمریکا، پیش بینی می شود که جشن استقبال از ورود وی به کاخ سفید نیز رونق چندانی نداشته باشد.

به گزارش مهر به نقل از بی بی سی، شمار نمایندگان دموکراتی که حضور در مر اسم تحلیف دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا را تحریم کرده اند، در طول هفته گذشته به بیش از ۵۰ نفر رسید که یکی از دلایل این امر بی احترامی ترامپ به «جان لوئیس» از فعالین حقوق مدنی و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، عنوان می شود.

گفتنی است، ترامپ در پاسخ به لوئیس که وی را رئیس جمهور نامشروع لقب داده بود، در پیامی توئیتری نوشت: لوئیس فقط حرف می زند و مرد عمل نیست.

البته ترامپ علیرغم انتقادهایی که از این بابت به وی شد، باز هم کوتاه نیامد و در پیامی دیگر گفت اینکه لوئیس مدعی است از زمان پیوستن به کنگره در سال ۱۹۸۷ میلادی، نخسیتن بار است که در مراسم تحلیف یک رئیس جمهور شرکت نمی کند، دروغی بیش نیست چرا که وی در مراسم تحلیف «جرج دبلیو بوش» نیز حضور نداشته است- موضوعی که از سوی دفتر لوئیس تایید و علت آن باز هم عدم رضایت از انتخاب رئیس جمهوری وقت عنوان شد.

اگرچه رسانه های آمریکایی تلاش می کنند تا هر رویدادی در رابطه با ترامپ را بی سابقه جلوه دهند، حقیقت این است که عدم استقبال از مراسم تحلیف رؤسای جمهوری آمریکا پیشتر هم اتفاق افتاده است.

طبق داده های دانشگاه ایالتی «آریزونا»، ۸۰ نماینده کنگره آمریکا در سال میلادی ۱۹۷۳، حضور در مراسم تحلیف «ریچارد نیکسون» رئیس جمهوری وقت را تحریم کردند.

انتظار می رود، در روز جمعه که مراسم تحلیف ترامپ برگزار می شود، ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر از مردم به واشنگتن دی سی سفر کنند که معلوم نیست قصدشان استقبال از وی است یا تظاهرات علیه او. گفتنی است که این رقم برای مراسم تحلیف «باراک اوباما» رئیس جمهوری در حال گذار آمریکا، ۱.۸ میلیون نفر بود.

آمار نیز نشان می دهد که سطح اشتیاق برای رزرو هتل ها و اماکن اقامتی، به نسبت دوره قبل، پایین است.

اما از امتناع دولتمردان دموکرات به حضور در مراسم تحلیف ترامپ هم که صرف نظر کنیم، آنچه که جشن ورود وی به کاخ سفید را بی رنگ و رو می کند، امتناع چهره های سرشناس هنری از اجرای برنامه در میهمانی وی است.

ترامپ که نامش از بابت مالکیت هتل های مجلل و اجرای یکی از پرمخاطب ترین برنامه های تاریخ تلویزیون آمریکا، پر آوازه است؛ در مراسم تحلیف خود نه تنها شاهد حضور چهره های کمتری از دنیای هنر خواهد بود، بلکه مهمانی های کمتری نیز به افتخار راهیابی وی به کاخ سفید، برگزار می شود.

ترامپ در شب تحلیف خود فقط در سه میهمانی رسمی حضور می یابد حال آنکه در مراسم هایی از این نوع، رئیس جمهوری منتخب و همسرش به ۱۰ میهمانی رسمی دعوت می شوند که باید از سر ادب حضوری کوتاه در آنها داشته باشند.

اما تیم تدارک مراسم تحلیف ترامپ در توجیه عدم حضور هنرمندانی که مجلس را گرم می کنند، می گوید: ما از این بابت که برترین چهره سرشناس جهان را در جمع خود داریم؛ بسیار خوشبخت هستیم. ترجیح دادیم به جای اینکه اطراف ترامپ را با ستاره های سینما پر کنیم، وی را با زیبایی محیط احاطه کنیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید