مراقبت از باکتری‌های خوب

مراقبت از باکتری‌های خوب

"میکروبیوم انسان" یک اجتماع بیش از 100 تریلیونی از میکروارگانیسمها- از جمله باکتری و قارچها- است که در روده، دهان، پوست و سایر نقاط بدن ما زندگی می‌کنند. پژوهشگران، روز به روز به کشفیات جدیدی راجع به این که چگونه باکتری روده – به خصوص باکتری‎های منحصر به فردی که مخصوص به هر فرد هستند- در گوارش و مشکلات سلامت از قبیل آلرژی‌ها، سرطان و چاقی موثرند، دست پیدا می‌کنند.

کد خبر : ۳۲۷۳
بازدید : ۵۳۷۰
فرادید | "میکروبیوم انسان" یک اجتماع بیش از 100 تریلیونی از میکروارگانیسمها- از جمله باکتری و قارچها- است که در روده، دهان، پوست و سایر نقاط بدن ما زندگی می‌کنند. پژوهشگران، روز به روز به کشفیات جدیدی راجع به این که چگونه باکتری روده - به خصوص باکتری‎های منحصر به فردی که مخصوص به هر فرد هستند- در گوارش و مشکلات سلامت از قبیل آلرژی‌ها، سرطان و چاقی موثرند، دست پیدا می‌کنند.

چگونه از باکتری‌های خوب رودۀ‌ خود مراقبت کنیم؟

چگونه می‌توانیم میکروبیوم رودۀ خود را سالم نگه داریم؟
طبق یافته‌های پژوهشگران، افرادی که میکروبیوم رودۀشان تنوع کمتری دارد، به نسبت کسانی که میکروبیوم رودۀشان غنای بیشتری دارد، چربی بدن بیشتری دارند و نسبت به انسولین مقاومت بیشتری نشان می‌دهند. در افرادی که اضافۀ وزن دارند، رژیم غذایی با فیبر زیاد شامل میوه و سبزیجات فراوان، می‌تواند غنای باکتریایی را افزایش دهد و موجب بهبود علائم اضافه وزن شود.

با آنتی‌بیوتیک‌هایی که باکتری‌ها خوب و بد را با هم می‌کشد، چه باید کرد؟
برپایۀ تحقیقی که در سال 2012 به چاپ رسیده، افرادی که محصولات پروبیوتیک مصرف کرده بودند، احتمال ابتلا به اسهال پس از مصرف آنتی‌بیوتیک در آنها کمتر بود. در نتیجه وقتی که ضرورتاً باید از آنتی‌بیوتیک استفاده کنید، با استفاده از خوراکی‌های غنی از پروبیوتیک، نظیر ماست، شکلات تلخ و کلم، باکتری‌های مفید خود را تقویت کنید.

منبع: Reader's Digest،
ترجمه از فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید