جزئیات مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان

دومین نشست خبری حادثه پلاسکو با موضوع جزییات مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان برگزار شد.

کد خبر : ۳۲۹۶۸
بازدید : ۱۳۵۵
دومین نشست خبری حادثه پلاسکو با موضوع جزییات مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان برگزار شد.

مجتبی عبداللهی، رئیس ستاد تشییع پیکر شهدای آتش نشان در دومین نشست خبری حادثه پلاسکو با بیان این که بر اساس آمارها نیروهای عملیاتی که در حادثه ساختمان پلاسکو به درجه شهادت نائل آمدند ۱۶ نفر هستند، به نحوی که ۱۵ نفر در اینجا نیرو داشتیم و یک نفر هم روز اول دچار سوختگی شده بود که به بیمارستان منتقل شد و به درجه شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: صحبت های اولیه مبنی بر ۲۰ نفر شهید آتش نشان بود اما بررسی های دقیق تر نشان می دهد ۱۶ نفر از همکاران خود را در این حادثه از دست داده ایم ، در این مدت ۷ پیکر کشف شده که ۳ پیکر پیدا شده که ۳ پیکر شهدا هستند و ۴ نفر برای سایر شهروندان هستند، تلاش می کنیم تا روز پنج شنبه بتوانیم پیکر مطهر سایر شهدای آتش نشان را در حادثه ناگوار پیدا کنیم.

به گفته وی بر اساس گزارش های واصله شرایط به گونه ای است که از نظر حجم آتش و حرارت قابل تصور نیست، به نحوی که حتی آهن ها در اینجا ذوب شده اند.

رئیس ستاد تشییع پیکر شهدای آتش نشان با اشاره به این که پیکر مطهر شهدا روز پنج شنبه صبح از دانشگاه تهران تشییع خواهد شد گفت: مراسم راس ساعت ۸:۳۰ با تلاوت قرآن کریم و سپس مداحی آغاز خواهد شد، پس از قرائت نماز بر پیکر شهدا، شهدای آتش نشان در مسیر خیابان انقلاب به سمت خیابان حافظ تشییع شده و از خیابان حافظ به بهشت زهرا و قطعه شهدا منتقل می شوند. روز شنبه مراسم بزرگداشتی برای شهدای آتش نشانان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ در مدرسه عالی شهید مطهری در میدان بهارستان برگزار خواهد شد که از هموطنان عزیز دعوت می کنیم در این مراسم حضور پیدا کنند. از همه هموطنان عزیز و مردم نوع دوست و مهربان و وطن پرست ایران که با پیام ها و حضور با معنای خودشان در صحنه های فعالیت آتش نشانان و ایستگاه های آتش نشانی با آنها ابراز همدردی کردند تقدیر و تشکر می کنیم.

عبداللهی اضافه کرد: به خانواده شهدای آتش نشان توجه لازم را داشته ایم و سرکشی ها را انجام داده ایم، خانواده شهدای آتش نشان به صورت کامل تکریم شده اند چرا که ما وظیفه داشتیم در مقابل خانواده این شهدا تواضع کرده و توجه های لازم را به آنها داشته باشیم.

شهرام گیل آبادی نیز در این نشست گفت: بر اساس محاسبه شب گذشته دمای روی آتش ۵۴۰ درجه بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید