توضیح درباره شایعه مرگ کارگران افغان در پلاسکو

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از فعالیت کسبه مجاور پلاسکو از روز شنبه در صورت تایید کارشناسان خبر داد.

کد خبر : ۳۲۹۷۴
بازدید : ۱۳۲۶
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از فعالیت کسبه مجاور پلاسکو از روز شنبه در صورت تایید کارشناسان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار قادر کریمی عصر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های مراسم تشییع پیکر آتش‌نشانان شهید برگزار شد، با بیان اینکه از دقایق ابتدایی ماموران پلیس در محل حاضر شدند و حتی در بیرون کردن مردم از پلاسکو با آتش‌نشانان همکاری داشتند، گفت: براساس برآوردهای اولیه حدود 500 نفر در ساختمان بودند و حتی در برخی مواقع مقاومت می‌کردند که در ساختمان خارج شوند.

وی با بیان اینکه در این شش روز پلیس اقدامات لازم را درباره تأمین امنیت محل پلاسکو و مغازه‌های اطراف انجام داده است، افزود: در این 6 روز حتی یک گزارش سرقت یا ناامنی دریافت نکردیم و با تایید کارشناسان امر کسبه اطراف پلاسکو می‌توانند از روز شنبه فعالیت اقتصادی خود را آغاز کنند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر رفتار پلیس با خبرنگاران گفت: بعضا به دلیل درخواست مسئولان امدادی پلیس از حضور و فعالیت خبرنگاران ممانعت می‌کرد اما براساس آماری که ارائه شده حدود 400 خبرنگار و عکاس پوشش این حادثه را برعهده داشتند و رفتار پلیس تنها بنا به خواسته نیروهای امدادی بوده است.

کریمی گفت: تاکنون 75 گاوصندوق از زیر آوار خارج شده و آنها به گنجینه پلیس آگاهی منتقل شده‌اند، گفت: پس از بررسی‌های انجام شده، 5 گاوصندوق به صاحبشان تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه فردا (چهارشنبه) تمهیدات ترافیکی مراسم تشییع جنازه اعلام خواهد شد، گفت: متاسفانه در اثر آوار پلاسکو تعدادی از گاوصندوق‌ها از بین رفته بودند اما پس از کشف آنها، آنها را در محل دپویی که در کارگاه آواربرداری در نظر گرفته شده بود منتقل کردیم تا بعد از آن در اختیار پلیس آگاهی قرار گیرند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه مدارکی نیز در محل آوار پلاسکو کشف شد که این مدارک در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در مورد شایعاتی مبنی بر مرگ افاغنه در پلاسکو و ترس خانواده‌هایشان برای اعلام مفقودی به دلیل نداشتن مدارک گفت: این امکان قطعا غیرممکن است چراکه در این مدت بارها و بارها از همه افراد درخواست شد که مفقودی‌ خود را اعلام کنند که قطعا اگر افغانی غیرمجازی وجود داشت، خانواده، دوست یا همکاری اعلام می‌کرد.

کریمی با بیان اینکه تاکنون 8 خانواده اعلام به مفقودی عزیزانشان کرده‌اند، گفت: 4 پیکر شناسایی شده که تنها یکی از آنها قابل شناسایی نبوده است و تلاش برای شناسایی آنها ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید