کیفی‌ترین خودروهای 2016 از نگاه مردم

کد خبر : ۳۳۰۴۶
بازدید : ۴۳۷۹

وب سایت «بنکریت» هر سال اقدام به فهرست بندی خودروها براساس کیفیت می‌کند. این انتخاب از آنجا قابل اعتنا است که از دو منظر کارشناسان و مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد. جامعه آماری رای‌گیری امسال این سایت در بخش مردم بیش از 46 هزار رای بود. عمده رای دهندگان از دو کشور آمریکا و کانادا هستند.

به گزارش دنیای اقتصاد، همچنین کارشناسان این وب‌سایت براساس 155 ویژگی در بخش‌های مختلف فنی و طراحی و همچنین بازارهای دست‌دوم خودروها به آنها امتیاز می‌دهند. امتیاز خودروها از 1000 محاسبه می‌شود و در این میان رقابت بسیار نزدیکی بین آنها وجود دارد. چرا که رقابت اصلی در سطحی از دانش خودروسازی است که تنها جزئیات بسیار ریز هستند که تفاوت‌ها را ایجاد می‌کنند.

نکته قابل اهمیت در این انتخاب این است که کاربردی بودن خودروها در کلاس خودشان نیز مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل خودروهای سوپراسپورت میلیون دلاری را در این فهرست نمی‌بینیم. چرا که آنها برای تمام نیازهای خودرویی جوابگو نیستند. مثلا فضای بار ندارند یا اینکه در مسیرهای بسیار هموار به دلیل ارتفاع کم باید حرکت کنند.

مینی کوپه رودستر

در لیست خودروهای باکیفیت مینی کوپر رودستر جایگاه ویژه‌ای دارد. این خودرو با کسب امتیاز 935 از 1000 توانسته است در صدر لیست قرار بگیرد. این خودروی دو در با داشتن سقف کانورتیبل و طراحی زیبا‌تر نسبت به مدل‌های گذشته طرفداران خاص خود را دارد. این مدل از مینی از سال 2011 تولید شده است و در سال 2015 تولید آن متوقف شده است. بر اساس بررسی‌های مختلفی که روی این خودرو صورت گرفته است ازنظر کیفیت این خودرو امتیاز بسیار بالایی را به‌دست آورده است. موتور بنزینی 6/ 1 لیتری و 4 سیلندر در این خودرو استفاده شده است و برای دیزل دوستان هم موتور 2 لیتری و چهار سیلندر هم در دسترس است که به توربو دیزل مجهز است و 141 اسب بخار نیروی خالص تولید می‌کند. این قدرت به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود. قیمت این خودرو نسبت به چیزی که ارائه می‌دهد بسیار مناسب است و در سال 2015 این خودرو 26 هزار دلار قیمت داشته است.

شورولت کوروت کانورتیبل

شورولت کوروت ازجمله خودروهایی است که از یک مدل نسخه‌های بسیار زیادی با کدهای مختلف وجود دارد و تولید می‌شوند که تفاوت‌هایی باهم دارند و شرکت سازنده علاقه زیادی به کدگذاری‌های مختلف دارد. در مدل سال 2016 این خودرو باقیمتی در حدود 60 هزار دلار به‌فروش رسیده است که در چهار رنگ اصلی طراحی و ساخته شدند. این خودرو در لیست باکیفیت‌ترین خودروهای سال 2016 توانسته است 929 امتیاز به‌دست بیاورد و در لیست خودروهای تولیدی و باکیفیت در مقام دوم قرار بگیرد. این امتیاز شامل مدل کانورتیبل (بدون سقف) است که زیبای بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند. در سال 2016 شورولت تغییراتی را در این خودرو اسپورت و عضلانی ایجاد کرده است که بر زیبایی آن افزوده و آن را جذاب‌تر کرده است. این خودرو بیش از 460 اسب بخار قدرت دارد و این حجم قدرت برای خودرویی با خوشنامی شورولت کوروت کافی است تا به خودرویی اسپورت و فوق‌العاده تبدیل شود. کیفیت در کنار قدرت بالا باعث شده است تا این خودروی فوق‌العاده جذاب در لیست باکیفیت ترین‌ها قرار بگیرد.

شورولت کوروت کوپه

شورولت کوروت برای بسیاری از عاشقان مسابقات درگ اولین انتخاب است و به سراغش می‌روند، چرا که شرایط لازم را برای افزایش قدرت در خود دارد و در کنار توان بالا از کیفیت بسیار خوبی برای استفاده به‌عنوان خودروی شخصی برخوردار است. این خودرو هم مانند سایر کوروت‌ها از موتور 8 سیلندر 2/ 6 لیتری استفاده می‌کند اما با داشتن سقف موارد استفاده بیشتری پیدا می‌کند که در رابطه با مدل‌های بدون سقف محدودیت‌های کمتری وجود دارد و سرعت خودرو نیز در مدل کوپه بیشتر است و به 305 کیلومتر در ساعت هم می‌رسد. در لیست خودروهای با کیفیت سال 2016 که پشت سر گذاشته ایم این خودرو 919 امتیاز را به خود اختصاص داده است که بعد از مدل کانورتیبل قرار می‌گیرد. امکانات متعددی در این خودروی دو نفره و دو در تعبیه شده است که هیجان رانندگی با این خودرو زیبا و عضلانی را دو چندان می‌کند. قیمت این خودرو 55 هزار دلار است که در صورت داشتن گزینه‌های مختلف می‌تواند تغییر کند.

مرسدس بنز کلاس S

نسخه‌های خاص بنز در کلاس S قرار دارند که شامل خودروهایی کوپه یا چهاردر سدان هستند و در این مدل‌ها خودروها در اندازه کامل هستند و ازنظر لوکس بودن کم‌نظیر هستند. ویژگی‌هایی که این خودروها دارند و ازنظر مشخصات فنی نزدیک به هم هستند در لیست خودروهای باکیفیت در مقام چهارم قرار دارد و توانسته‌اند امتیاز 910 از 1000 را به‌دست آورند. خودروهای این کلاس بین 90 تا 100 هزار دلار قیمت دارند و ازنظر زیبایی خیره‌کننده هستند و زبان طراحی مرسدس بنز به‌خوبی در آن استفاده‌شده است. خودروهای کلاس خاص مرسدس بنز در بخش‌های مختلف امتیازهای بالایی به‌دست آورده‌اند که شامل عملکرد، ایمنی، استایل، مصرف سوخت و آلایندگی می‌شوند. این کلاس از مرسدس بنز در طول 6 نسل روند تکامل خود را طی کرده‌ و در بررسی‌های صورت گرفته ازنظر کیفیت امتیاز قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده است. می‌توان به راحتی اذعان داشت که تمام مدل‌های این کلاس پرچمدار هستند و در مجموع در لیست باکیفیت ترین‌ها قرار گرفته‌اند.

کادیلاک اسکالید

کادیلاک از جمله برندهای آمریکایی است که زیر نظر جنرال موتورز فعالیت دارد و در بخش شاسی بلند‌سازی نیز در چهار نسل مشغول به ساخت خودروهای پر قدرت بوده است. این مدل خودرو در سال 2016 توانست از 1000 امتیازی که برای سنجش کیفیت یک محصول در نظر گرفته شده است 909 امتیاز به‌دست آورد. این خودرو به موتور 2/ 6 لیتری مجهز است که با 8 سیلندر خورجینی 420 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که برای یک خودروی شاسی‌بلند مجهز به جعبه دنده‌ای قدرتمند بسیار مناسب و قابل قبول است. قدرتی که توسط موتور تولید می‌شود با استفاده از دو نوع جعبه دنده دستی 6 سرعته یا خودکار 8 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود که انتخابی هستند. در نسخه 2016 خودرو تغییراتی به خود دیده است و بهینه‌سازی شده است. در دنیای ماشین‌های شاسی بلند شورولت و کادیلاک دو برندی هستند که با هم رقابت تنگاتنگی دارند. در سال 2016 از این مدل خودرو بیش از 40 هزار دستگاه به‌فروش رسیده است.

بی‌ام‌و سری 3 واگن

شرکت بی‌ام‌و در سری-3 واگن در سال 2016 محصولی متفاوت و باکیفیت ارائه کرده است که علاوه بر کسب امتیاز بالا در رابطه باکیفیت خودرو، در بخش امنیت و عملکرد هم مشخصات قابل‌توجهی دارد و فوق‌العاده به‌حساب می‌آید. فضای بسیار زیاد در داخل خودرو بعد از کیفیت و عملکرد از مهم‌ترین ویژگی‌‌های این خودرو است. داشتن 248 اسب بخار قدرت از موتور 4 سیلندر و 2 لیتری نیروی مناسبی به‌حساب می‌آید و در کنار طراحی داخلی و خارجی زیبا خودرویی 40 هزار دلاری را به نمایش می‌گذارد که در بررسی‌های صورت گرفته از 1000 امتیاز مربوط به کیفیت 908 امتیاز را از آن خود کرده است. سامانه‌های هوشمندی مربوط به اسکن سه‌بعدی اطراف خودرو و موارد دیگر در این مدل گنجانده شده است که قیمت آن را کاملا رقابتی می‌کند. در این خودرو دو حالت رانندگی اسپورت و اقتصادی در نظر گرفته شده است که می‌توانید به‌راحتی آن را انتخاب کنید و مصرف سوخت و عملکرد خودرو را هم از این طریق مدیریت کنید.

لندرور رنجرور اسپورت

شرکت لندرور یکی از قدیمی ترین خودروسازان انگلیسی است که زیر نظر تاتا موتورز هند خودروهای لوکس و شاسی بلند مخصوص آفرود تولید می‌کند. خودروی لندرور رنجرور اسپورت از جمله خودروهای خاص و دوست داشتنی این شرکت است که با داشتن 64 هزار دلار قیمت رقیبی برای شاسی بلند‌های موجود به حساب می‌آید و از نظر کیفیت کلی از 1000 امتیاز 907 امتیاز را به خود اختصاص داده است و در لیست هفتمین خودروی باکیفیت سال 2016 قرار گرفته است. لندرور همانند مدل‌های قدیمی خود در مدل‌های جدید هم به حجم کوچک موتور اعتقاد دارد و برای این خودرو از موتور 4 و 6 سیلندر به ترتیب 2 و 3 لیتری استفاده کرده است که بر اساس درخواست مشتری می‌تواند زیر کاپوت این مدل قرار گیرد. سیستم‌های مخصوص و ویژه‌ای را می‌توان در لندرور رنجرور اسپورت پیدا کرد که حرکت در محیط‌های سخت و دشوار را تسهیل می‌کنند. این خودرو با داشتن سرعتی بیش از 200 کیلومتر عملکرد و کیفیت بسیار خوبی دارد.

دوج شارژر

شرکت دوج مدل مخوف دوج شارژر با 707 اسب بخار را در سال 2016 معرفی کرده است که کوه عضلاتش اولین چیزی است که در اولین نگاه به چشم می‌آید و به موتور عظیم 2/ 6 لیتری و 8 سیلندر مجهز است که قادر است این نیروی عظیم را تولید کند. این خودرو از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و توانسته است در لیست با کیفیت ترین خودروهای سال 2016 قرار بگیرد و از 1000 امتیازی که وجود داشته 902 امتیاز را از آن خود کند. در کنار کیفیت این خودرو از امنیت بسیار زیادی برخوردار است و با داشتن تعداد زیاد کیسه هوا می‌تواند از سرنشینان خود کاملا محافظت کند و البته داشتن سیستم ترمز خودکار از دیگر امکانات این خودروی 27 هزار دلاری است، هرچند از نظر قیمت بر اساس انتخاب‌های متعددی که در دسترس است ممکن است خودرو تا 67 هزار دلار هم افزایش قیمت پیدا کند که نام مدل البته در هر نسخه متفاوت می‌شود و توان‌های مختلفی هم دارند.

بی‌ام‌و X4

ژرمن‌ها در مدل بی‌ام‌و X4 خودرویی خاص را معرفی کرده‌اند که در کنار عملکرد بالا و مزیت‌های بسیار زیاد رقابتی که دارد توانسته است در لیست برترین خودروهای باکیفیت بالا در سال 2016 قرار بگیرد. مدل کراس اور X4 عملکرد بالایی دارد از این‌جهت که می‌تواند در مدت‌زمان کمتر از 7/ 4 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت این خودرو 241 کیلومتر در ساعت است که برای یک کراس اور قابل توجه است. دو نوع موتور برای این خودرو در نظر گرفته شده است که در مدل 6 سیلندر 355 اسب بخار و 4 سیلندر 240 اسب بخار نیرو تولید می‌شود. این خودرو با داشتن قیمت پایه 44 هزار دلار کراس اوری با قیمت مناسب نسبت به امکاناتش تبدیل شده است و از نظر امکانات دیجیتال و طراحی بدنه و همچنین طراحی داخلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودروی لوکس توانسته است از نظر کیفیت کلی از 1000 امتیاز عدد 896 را کسب کند که مقام 9 را در لیست برترین‌ها برایش به ارمغان می‌آورد.

دوج چلنجر

شرکت دوج از جمله خودرو سازان آمریکایی است که زیر نظر شرکت FCA (فیات کرایسلر) فعالیت می‌کند و در نسخه چلنجر که خودرویی عضلانی و پر قدرت است محصولی با قیمت متوسط تولید کرده که قیمت پایه آن 27 هزار دلار است و قدرتی فراتر از انتظار تولید می‌کند. این خودرو به موتور عظیم الجثه 2/ 6 لیتری مجهز است که 707 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که بسیار قابل توجه است، هرچند مدل‌هایی با حجم موتور کمتر و قدرت کمتر نیز تولید و فروخته می‌شود. چلنجر خودرویی خوش‌نام و قدیمی است که در نسل‌های متعددی در طول دهه‌ها خودرو‌سازی ساخته شده است و جزو قدیمی ترین نام‌های این شرکت خودرو‌سازی است. مدل‌های دقیق این خودرو‌ها عموما با پسوندهای مختلفی مشخص می‌شود که نشان می‌دهد این خودرو چه مشخصات فنی در زیر عضلات برجسته اش دارد. این خودرو در سال 2016 با کسب امتیاز 895 از 1000 به‌عنوان دهمین خودروی با کیفیت دنیا در این سال شناخته شده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید