آمار تکان‌دهنده از آزار‌ جنسی در ارتش اسراییل

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی می کوشد تا با پدیده آزار جنسی در بین نیروهایش مبارزه کند، تعداد شکایت های ارائه شده در این زمینه نشانگر افزایش گسترده و حاد پدیدۀ مذکور در سال گذشته است.

کد خبر : ۳۳۳۴۷
بازدید : ۱۳۲۵
در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی می کوشد تا با پدیده آزار جنسی در بین نیروهایش مبارزه کند، تعداد شکایت های ارائه شده در این زمینه نشانگر افزایش گسترده و حاد پدیدۀ مذکور در سال گذشته است.

به گزارش العالم، بر اساس آمار و اطلاعات رسمی رژیم صهیونیستی و با توجه به تعداد شکایت های نظامیان زن، آزار جنسی به میزان 20 درصد در سال گذشته افزایش داشته است.

سایت عبری «مصدر» خاطرنشان می کند مسئولان ارتش از دریافت هزار و 329 شکایت مربوط به آزار جنسی در سال 2016 دریافت کرده اند که این تعداد در سال 2015، به هزار و 101 شکایت می رسید.

این سایت می نویسد 802 شکایت از بین مجموع شکایت های ارائه شده در سال 2016، مربوط به آزار جنسی در داخل ارتش و هنگام خدمت نظامی بود و 527 شکایت نیز به آزارهایی که در شرایط غیرمرتبط با خدمت در ارتش رخ داده مربوط است.

آمارها نشان می دهد 50 درصد از شکایت های ارائه شده در سال 2016 که بر اثر آزار جنسی در درون ارتش رخ داده است علیه نظامیانی است که خدمت اجباری خود را می گذرانند و سن آنها بین 18 تا 21 سال است و 22 درصد از شکایات علیه افسران و سربازانی است که خدمت ثابت در ارتش دارند.

یک چهارم افسرانی که شکایت علیه آنان ارائه شده، درجه سرگردی و بالاتر دشته اند و شکایت ها در دو سال 2015 و 2016 علیه افسران با درجه کمتر از سروان تقریبا یکسان بوده است.
بعد از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر افتتاح مرکز ویژه برای رسیدگی به نظامیان آسیب دیده از نظر جنسی، تعداد شکایت ها به نسبت چشمگیری افزایش یافت.

نظیر مجلی، کارشناس امور اسرائیل می گوید: این پدیده منحصر به ساختار ارتش نیست بلکه در تمام مؤسسات رسمی اسرائیل و وزارت خانه های آن دیده می شود و اگر قانون فعلی در زمان موشه دایان (وزیر جنگ اسبق) تصویب می شد خود او اولین کسی بود که باید بازداشت می شد چون به آزار جنسی معروف بود.

عبدالرحمن وافی، متخصص بهداشت روانی می گوید کثرت موارد آزار جنسی در ارتش پیامدهای منفی برای نظامیان زن در پی دارد که معمولا با افسردگی و از دست دادن اعتماد به نفس برای آنها همراه است و گاهی اوقات باعث ایجاد انگیزۀ خودکشی در میان آنها می شود و حتی ممکن است تعدادی از آنها به فکر انتقام بیفتند و انگیزه قتل برایشان تقویت شود.

گفتنی است یک چهارم نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از بیماری های مختلف روانی رنج می برند که همین امر باعث شد فرمانده ارتش هزاران سرباز را از ادامه خدمت معاف کند و تعدادی دیگر را به زندان بیندازد.

این در حالی است که انواع فساد در طبقه حاکم رژیم صهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به چشم می خورد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید