آتش‌زدن کتاب‌های هری‌پاتر به‌خاطر ترامپ

اظهارات تند «جی.کی. رولینگ» درباره رئیس‏جمهوری جدید آمریکا موجب شده برخی از هوادارانش، رمان‏های «هری پاتر» او را آتش بزنند.

کد خبر : ۳۳۴۷۱
بازدید : ۱۳۸۶
اظهارات تند «جی.کی. رولینگ» درباره رئیس‏جمهوری جدید آمریکا موجب شده برخی از هوادارانش، رمان‏های «هری پاتر» او را آتش بزنند.

به گزارش ایسنا، خالق مجموعه «هری‏ پاتر» یک روز پس از وضع قانونی از سوی دونالد ترامپ مبنی بر اینکه تبعه هفت کشور مسلمان ایران، عراق، سومالی، یمن، سوریه، لیبی و سودان تا سه ماه آینده حق ورود به خاک آمریکا را ندارند، در صفحه توییتر خود نوشت: «چه فایده‏ای دارد اگر فردی کل دنیا را به دست بیاورد و در عوض روحش را ببازد؟»

واکنش‏ های تند رولینگ به ترامپ باعث شده برخی کاربران توییتر که او را دنبال می‏ کنند، بگویند: «ریاست‏ جمهوری آمریکا به یک نویسنده انگلیسی چه ربطی دارد؟»

اما رولینگ در پاسخ به یکی از همین اعتراض‏ ها گفته بود: «وقتی مردی این‏قدر ناآگاه و فردی که بازی دادنش آسان است، تا نوک دماغش به کدهای هسته‏ ای نزدیک می‏ شود، این مساله به همه ربط دارد.»

اما به نظر می‏ رسد برخی از هواداران این نویسنده با او بر سر مسائل سیاسی اختلاف نظر دارند؛ تعدادی از آنها در توییتر خود خبر سوزاندن کتاب‏های «رولینگ» را منتشر کرده‏ اند.

یکی از آنها که ۱۷ سال دارد، ‏ نوشته است: «همین الان تمام کتاب‏ های «هری پاتر»م را سوزاندم. «هری پاتر و سنگ جادو» یکی از اولین کتاب‏ هایی بود که در عمرم خواندم.»

یکی دیگر نوشته است: «ناراحتم که این‏طور شده. تو مرا خجالت‏ زده کردی، حالم را به هم زدی، دیگر کتاب‏هایت را نمی‏خوانم.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید