ورود 40 ایرانی به آمریکا پس از لغو فرمان ترامپ

به نوشته واشینگتن پست، لغو موقت فرمان مهاجرتی ترامپ از سوی یک قاضی فدرال، پنجره‌ای جذاب را در اختیار متقاضیان به ورود به آمریکا قرار داده است.

کد خبر : ۳۳۴۷۶
بازدید : ۱۰۵۶
به نوشته واشینگتن پست، لغو موقت فرمان مهاجرتی ترامپ از سوی یک قاضی فدرال، پنجره‌ای جذاب را در اختیار متقاضیان به ورود به آمریکا قرار داده است.

به گزارش العالم واشینگتن پست در مطلبی نوشت: بیش از 40 ایرانی که ظهر روز شنبه به فرودگاه بین‌المللی «لوگان» (در بوستون) وارد شدند، شادمان بودند. این نخستین موج بزرگ از مسافرانی محسوب می‌شود که پس از امضای 1 هفته گذشته حکم اجرایی ترامپ در خصوص منع ورود اتباع 7 کشور عمدتاً مسلمان می‌توانند به آمریکا وارد شوند.

تصمیم اواخر روز جمعه هفته گذشته یک قاضی فدرال برای لغو موقت فرمان ترامپ، پنجره‌ای را بر روی مسافران گشوده است و بسیاری از افراد در آن سوی جهان برای خرید بلیت سفر به آمریکا به سرعت دست به کار شده اند. آن‌ها مطمئن نیستند این فرصت تا چه زمانی در دسترس خواهد بود.

انتظار می‌رود یکشنبه (امروز) هواپیما‌های بیشتری با اتباع این 7 کشور وارد آمریکا شوند. روز گذشته تنها تعداد اندکی از اتباع 7 کشور مد نظر ترامپ وارد آمریکا شدند؛ اما وکلایی که نمایندگی آن‌ها را پذیرفته‌اند انتظار دارند سیلی از اتباع این کشورها در روزهای آینده به آمریکا سفر کنند.

«بکا هلر»، مدیر پروژه بین‌المللی کمک به پناهجویان (IRAP) در نیویورک اعلام کرد هنوز مشکلاتی وجود دارد که مانع ورود اتباع لیبی، ایران، عراق، یمن، سومالی، سودان و سوریه به آمریکا می‌شود.

وی افزود: «مشخص نیست چطور در این خصوص هماهنگی انجام می‌شود. آنچه شاهدش هستیم، غربِ وحشیِ قانونِ مهاجرت است.»

او افزود گروهش گزارش‌هایی از مسافران در خصوص ناهماهنگی فرودگاه‌ها در بحث تبعیت از حکم قاضی فدرال دریافت کرده است. به نظر می‌رسد برخی کارمندان رده‌پایین بعضی از شرکت‌های هواپیمایی روز شنبه از لغو موقت حکم اجرایی ترامپ آگاه نبودند.

هلر افزود: «هم‌اکنون یک پنجره وجود دارد. هیچ کس نمی‌داند این پنجره تا چه زمانی باز خواهد ماند. آن‌هایی که باید به دلیلی مهم وارد آمریکا شوند بهتر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن سوار هواپیما شوند.»

تعدادی از خطوط هوایی - نظیر شرکت هواپیمایی قطر، اتحاد، ایر‌فرانس و لوفت‌هانزا - اعلام کرده اند پس از دریافت خبر تمدید روادید اتباع 7 کشور فهرست ترامپ از سوی وزارت خارجه آمریکا، به آن‌ها اجازه سوار شدن به هواپیما داده‌اند. به کارمندان وزارت داخلی آمریکا نیز در آغاز شیفت‌های کاری‌شان گفته شده است مسافران دارای روادید را با در نظر گرفتن شرایط عادی مدیریت کنند.

این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا تقاضای اجرای مجدد حکم ترامپ و لغو فرمان قاضی فدرال را در یک دادگاه تجدید نظر مطرح کرده است. اعتراضات در مناطق مختلف آمریکا نیز به حکم اجرایی ترامپ همچنان ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید