جدیدترین دوش‌‌پرتاب ایرانی رونمایی شد

در هفتمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ۵ دستاورد رزمی - دفاعی رونمایی شد.

کد خبر : ۳۳۵۶۲
بازدید : ۱۳۱۰
در هفتمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ۵ دستاورد رزمی - دفاعی رونمایی شد.

به گزارش تسنیم، در هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 5 دستاورد رزمی ــ دفاعی شامل راکت هدایت شونده فجر 5، سامانه سلاح دوش‌پرتاب میثاق 3، سیستم سلاح نارنجک‌انداز 40میلی‌متری و مهمات پیشرفته، سلاح انفرادی کالیبر 45 5.56x مصاف و سلاح کمری ملی رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد.

در مراسم رونمایی از این دستاوردها و افتتاح خطوط تولیدی آن سردار دهقان طی سخنانی با گرامیداشت یوم الله دهه مبارک فجر گفت: وزارت دفاع در راستای پشتیبانی مؤثر از نیروهای مسلح در حوزه‌های رزم زمینی و پدافند هوایی با طراحی، ساخت و ایجاد خط تولید این سامانه‌های پیشرفته گام بلند دیگری در تأمین نیازمندی‌های نیروهای مسلح و تقویت بنیه دفاعی کشور برداشت.

وزیر دفاع اظهار داشت: سامانه سلاح‌هایی که امروز رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد؛ ضمن افزایش توان دفاعی نیروهای مسلح در حوزه رزم انفرادی و پدافند هوایی تحرک عملیاتی آنها را به‌نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

سردار دهقان با بیان اینکه کلیه مراحل طراحی، ساخت و تولید این سامانه‌ها در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع صورت گرفته است تصریح کرد: امروز تنوع تولید محصولات دفاعی در این سازمان منحصر به فرد می‌باشد.

وی با اشاره به رشد 69درصدی کل تولید نظامی وزارت دفاع در 3 سال اخیر گفت: در این دوره زمانی بیش از 115 نوع سامانه و اقلام جدید دفاعی طراحی و تولید شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وزیر دفاع افزود: با اولویت‌بندی پروژه‌های تحقیق و توسعه با رویکرد توسعه فناوری‌های مورد نیاز و آینده‌ساز در سال‌های اخیر مجموعاً تعداد 216 طرح توسعه فناوری، توسعه محصول جدید و توسعه زیرساختی تحقق یافته است.

سردار دهقان، این دستاوردهای مهم دفاعی و خودکفایی در تولید اکثر اقلام نظامی مورد نیاز نیروهای مسلح را از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی به‌رهبری حضرت امام خمینی(ره) ذکر کرد و افزود: وزارت دفاع در سایه تدابیر و فرامین حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا با وجود تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان در حوزه دفاعی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، استحکام‌بخش و پشتوانه قدرتمندی برای نیروهای مسلح، توان دفاعی و اقتدار ملی ایران اسلامی به شمار می‌رود.

وزیر دفاع با قدردانی از تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان زبده و اقتدارآفرین سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع تأکید کرد امروز راهبرد وزارت دفاع روزآمدسازی سلاح‌های مورد استفاده نیروهای مسلح با تکیه بر دانش و تخصص و توانمندی داخلی است و این را در سالی که به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گرفته با روحیه جهادی و تلاش بی‌وقفه عینیت بخشیده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید