پیامی متفاوت از ایران برای مردم آمریکا

این‌بار تظاهرات ٢٢ بهمن در رسانه‌های جهان بازتاب متفاوتی یافت. آن هم به لطف پلاکاردهای ساده‌ای که روی دست برخی مردم بلند شده بود. متن شعار این بار «مرگ بر حکومت آمریکا» و «زنده‌باد مردم آمریکا» بود.

کد خبر : ۳۳۷۶۹
بازدید : ۱۳۵۷
این‌بار تظاهرات ٢٢ بهمن در رسانه‌های جهان بازتاب متفاوتی یافت. آن هم به لطف پلاکاردهای ساده‌ای که روی دست برخی مردم بلند شده بود. متن شعار این بار «مرگ بر حکومت آمریکا» و «زنده‌باد مردم آمریکا» بود.

به گزارش شرق، حتی برخی از این پلاکاردها از مردم آمریکا برای حضور در ایران دعوت کرده بودند و برخی دیگر از آنها برای حمایتشان از مسلمانان تقدیر کرده بودند. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در تویيتی جداگانه به این پلاکاردها اشاره کرده و این‌طور نوشته است: «در روز پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت بزرگی از ایرانی‌ها ضدیتشان را با تهدیدها و توهین‌های دولت آمریکا اعلام کردند و در عین حال از مردم آمریکا تقدیر کردند چراکه آنها مقابل فرمان ترامپ در منع ورود مسلمانان هفت کشور به آمریکا ایستادند».

همین پلاکاردهای ساده که از سوی نهاد یا انجمنی با عنوان «نسل سوم» و به زبان انگلیسی در بین شهروندان ایرانی پخش شده بود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشت. آنها دردست‌داشتن این تصاویر از سوی برخی شهروندان ایرانی را اتفاقی عجیب در مراسم ٢٢ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب دانستند؛ تصاویری که نشان از تفاوت‌گذاشتن میان مردم آمریکا و حکومت آمریکا داشت.سی‌ان‌ان تصویری از این پوسترها را تویيت کرد که تا غروب روز گذشته دوهزارو ٧٠٠ بار بازنشر شده بود.

در این تصویر دعوت از مردم آمریکا برای بازدید از ایران به چشم می‌خورد. پلاکاردهایی که روی دست شهروندان ایرانی بالا رفته و این بار فضای متفاوتی به راهپیمایی ٢٢ بهمن بخشیده است.در همین حال «توماس اردبرینک» خبرنگار نیویورک‌تایمز نیز هم در صفحه تويیتر شخصی‏اش و هم در گزارشش در نیویورک‌تایمز به پلاکاردهای متفاوت ایرانی‌ها در تظاهرات ٢٢ بهمن امسال اشاره کرد. گزارشگر نیویورک‌تایمز همچنین نوشته در راهپیمایی امسال کمتر شاهد آتش‌زدن پرچم آمریکا در تظاهرات ٢٢ بهمن بوده است.

عشق فراتر از پرچم‌ها
گزارش «گاردین» نیز به موضوع شعارهای متفاوت ایرانیان پرداخته: «برخی از راهپیمایان تلاش داشتند میان مردم آمریکا و سیاست‌مداران آمریکایی تفاوت گذاشته و پلاکاردهایی با شعار آمریکایی‌ها به ایران خوش آمدید در دست داشتند». همچنین در گزارش گاردین با هشتگ
LoveBeyondFlags # «عشق فراتر از پرچم‌ها» در تويیتر اشاره شده که از سوی کاربران ایرانی و با هدف ایجاد همدلی میان شهروندان ایرانی و آمریکایی به وجود آمده بود.

به‌ویژه آنها که با فرمان اخیر ترامپ و منع حضور مسلمانان هفت کشور به آمریکا مخالفت کرده بودند.گزارش نیویورک‌تایمز همچنین به تلاش کاربران ایرانی در فضای مجازی برای درخواست جهت ممانعت از آتش‌زدن پرچم آمریکا اشاره کرده است.

برخی از کاربران شبکه‌های مجازی نیز نوشته‌اند که پيام توييتري LoveBeyondFlags # نه‌تنها در تجمع ٢٢ بهمن، بلكه بعدتر در رسانه‌هاي جهاني نیز منعکس شد. آمارها درباره هشتگ «عشق فراتر از پرچم‌ها» نیز نشان از آن دارد که بیش از ۱۴ هزار پست با این هشتگ توییت شده و نزدیک به ۷۰ درصد آن نیز از داخل ایران تويیت شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید