بازیکنی که در ۱۵۵ ثانیه هت تریک کرد

بازیکنی که در ۱۵۵ ثانیه هت تریک کرد

شکلتون در دیداری برای نیوکاسل دبل هت تریک کرد و توانست سه گل را در ۱۵۵ ثانیه به ثمر برساند.

کد خبر : ۳۳۷۸۳
بازدید : ۲۶۲۳
بازیکنی که در ۱۵۵ ثانیه هت تریک کرد
شکلتون در دیداری برای نیوکاسل دبل هت تریک کرد و توانست سه گل را در ۱۵۵ ثانیه به ثمر برساند.

به گزارش ایسنا، لن شکلتون یکی از بازیکنان باهوش جهان فوتبال بود که به نظر می‌رسد به یکی از بازیکنان بزرگ جهان تبدیل شود اما این اتفاق نیفتاد. او روند نزولی در پیش گرفت که یکی از دلایل آن آغاز جنگ جهانی دوم در مهمترین دوره بازی اش بود.

شکلتون در سال ۱۹۲۲ متولد شد و در مسابقات قهرمانی مدارس درخشید. سپس به آرسنال پیوست و در نهایت نخستین قرارداد رسمی‌اش را با بردفورد در سال ۱۹۴۰ به امضا رساند. او مهاجم میانی محسوب می‌شد که توانایی زیادی در گلزنی داشت. هنرمندانه بازی می‌کرد و در کنترل توپ به طور خاصی عمل می‌کرد. او تا سال ۱۹۴۶ برای تیمش ۱۶۰ گل به ثمر رساند.

در این شرایط جدایی از تیمش و رفتن به باشگاهی بزرگتر امکان‌پذیر بود. فرد امری، سرمربی بردفورد برای انتقال شکلتون با تیم های زیادی ارتباط برقرار کرد و در نهایت مهاجم انگلیسی با ۱۳ هزار پوند به نیوکاسل پیوست. بازیکن جدید نیوکاسل نسبت به این مبلغ از طریق رسانه‌ها اعتراض کرد. او احساس می‌کرد سرش کلاه رفته است چون این مقدار پول را در زمان حضورش در بردفورد دریافت کرده بود. به نظر او نیوکاسل باید برای این جابجایی هزینه بیشتری می‌کرد.

نخستین بازی‌اش برای تیم جدیدش به یادماندنی شد. نیوکاسل توانست نیوپورت سیتی را با نتیجه ۱۳ بر صفر شکست بدهد و به رکورد لیگ انگلیس در آن تاریخ برسد. شکلتون ۶ گل از ۱۳ گل تیمش را به ثمر رساند و توانست در ۱۵۵ ثانیه هت تریک کند. با این حال مسئولان نیوکاسل فهمیدند با شکلتون که لقب «شاهزاده دلقک‌های جهان فوتبال» را کسب کرده بود سخت می‌توان کار کرد. او با همه بحث می‌کرد و می‌خواست ترکیب تیم و قراردادها و تمرینات را سازماندهی کند. همچنین درباره هتل تیم، نحوه سفر بحث می‌کرد. او خواستار دستمزد بیشتری بود. زمانی که شکلتون با دیدن بازی تیم حریف در کنار دیگر بازیکنان مخالفت کرد شرایط بدتر شد.

این اتفاق در روزهای نخست سال ۱۹۴۷ رخ داد. اعضای باشگاه نیوکاسل صبرشان لبریز شد و پس از دو ماه این بازیکن را با ۲۰ هزار پوند در اختیار ساندرلند قرار دادند. چنین رقمی برای خرید بازیکن پیش از این در انگلیس پرداخت نشده بود. شکلتون تا سال ۱۹۵۴ در این تیم بازی کرد و تنها پنج بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد.

به نظر می رسید زمانی که تیم ملی انگلیس از نبود چنین بازیکنانی رنج می‌برد شکلتون بتواند در تیم ملی موفق باشد اما این اتفاق نیفتاد. مهاجم انگلیسی در یک سطح بازی نمی‌کرد. با این حال گل فراموش نشدنی‌اش برابر آلمان (قهرمان جهان) در ومبلی در یادها ماند. زمانی که شکلتون بازنشسته شد، خاطراتش را در کتابی با عنوان clown prince of soccer نوشت. بخشی از این کتاب با عنوان آشنایی با مدیران را صفحه خالی گذاشت که این موضوع جنجال برانگیز شد.

او سپس سال ها به عنوان یک روزنامه‌نگار در حوزه فوتبال کار کرد. ستونش در روزنامه طرفداران زیادی داشت. شکلتون پیشرو بازیکنانی همچون جورج بست، گلن هادل، مارش، پل گاسکویین و دیگران بازیکنان پر حاشیه بود که فوتبال انگلیس در تاریخ به خود دید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید