کلاهبرداری پناهندگان ساکن یونان از شهروندان ایرانی

اعضای باند کلاهبرداری و پول‌شویی که از پناهندگان ایرانی در یونان کلاهبرداری می‌کرد، به وسیله پلیس فتا شناسایی و بازداشت شدند.

کد خبر : ۳۳۸۹۹
بازدید : ۱۰۴۲
اعضای باند کلاهبرداری و پول‌شویی که از پناهندگان ایرانی در یونان کلاهبرداری می‌کرد، به وسیله پلیس فتا شناسایی و بازداشت شدند.

اعضای این باند، برخی از ایرانیانی بودند که از بعد از دریافت اقامت کشور یونان از حساب‌های شهروندان ایرانی در داخل کشور پول برداشت می‌کردند. برخی از اعضای این باند در داخل کشور حضور داشتند که به وسیله مأموران بازداشت شدند.

اولین شکایت مدتی قبل به مأموران پلیس فتا داده شد و شهروندی به پلیس فتا گزارش داد مبلغی پول از حساب او برداشت شده ‌است. زمانی که مأموران در‌این‌خصوص تحقیقات خود را آغاز کردند، متوجه شدند وجوه برداشت‌شده به حساب شخصی دیگر در ایران واریز شده‌ است.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان گفت: در بررسی تخصصی صورت‌گرفته مشخص شد وجوه ابتدا به حساب فردی واریز شده و وی نسبت به خرید ارز با هویت خود اقدام کرده است.

این مقام مسئول افزود: درهمین‌حال چندین پرونده مشابه دیگر نیز در این خصوص مطرح شد و رسیدگی به پرونده‌های مطروحه با جدیت در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ کاکوان با اشاره به اینکه با بررسی به‌عمل‌آمده آدرس و محل اختفای متهمان شناسایی شد، افزود: در تحقیقات صورت‌گرفته سرنخی از اینکه پرونده‌های مذکور با پرونده‌های متهم اصلی در ارتباط است، به دست آمد.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: پس از اخذ دستور و نیابت قضائی متهم در مخفیگاه خود دستگیر شد و به عمل مجرمانه خود اعتراف کرد و گفت: در کمپ پناهندگان یونان با ایرانی‌هایی دوست و آشنا شده‌ام و اکنون که آنها اقامت گرفته و ساکن یونان شده‌اند، در ابتدای امر تحت عنوان مطالبه بدهی‌شان از ایران از من درخواست همکاری کردند ولی بعد از مدتی متوجه شدم اقدام به برداشت وجه از حساب مردم کرده و وجوه را در حساب من و چند نفر دیگر از دوستان مشترکمان واریز می‌کنند. من هم درصدی از وجه را به‌عنوان دستمزد برداشت کرده و مابقی را به صورت ارز به یونان می‌فرستادم.

متهم در ادامه اعترافاتش گفت: تا اینکه یکی از متهمان که مدتی با بنده کار می‌کرد، مبلغی از ما سرقت و به ترکیه فرار کرد؛ بنابراین شخص دیگری جایگزین وی شد.

این مقام انتظامی افزود: با هماهنگی مقام قضائی متهمان دستگیرشده در ادامه به دادسرا اعزام و پس از صدور قرار مناسب روانه زندان شدند. در بازجویی‌های اولیه متهم از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و منکر هرگونه کلاهبرداری شد، اما با بازجویی‌های فنی و پلیسی و پس از ارائه مستندات پرونده‌، متهم چاره‌ای جز اعتراف نداشت.

سرهنگ کاکوان اظهار کرد: متهم اصلی در ابتدای امر خودش با افتتاح حساب نزد تعدادی بانک با هویت خویش نسبت به پول‌شویی اقدام می‌کرد و با مسدودشدن حساب‌های بانکی برای پول‌شویی مجبور به هماهنگی با نفرات دیگر شده و خودش به‌عنوان سراکیپ تیم فعالیت داشته است و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی با متهـمان مســتقر در خارج از کشور ارتباط برقرار می‌کرده است. همچنین متهم پس از صدور قرار مناسب، روانه زندان شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ هشدار داد: عدم استفاده مشتریان از OTP (رمز یک‌بارمصرف) در ورود به بانکداری مجازی آنهاست چراکه متهمان اصلی در خارج از کشور نسبت به مدیریت سرقت از حساب‌های بانکی ایرانیان اقدام کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید