کدام استان‌ها بیشترین کاهش دما را آخر هفته دارند؟

سامانه بارشی در کل کشور فعال خواهد بود و دما در شمال غرب کشور 4 تا 6 و سواحل شمالی کشور 5 تا 8 درجه کاهش می یابد.

کد خبر : ۳۳۹۵۹
بازدید : ۱۱۰۰
سامانه بارشی در کل کشور فعال خواهد بود و دما در شمال غرب کشور 4 تا 6 و سواحل شمالی کشور 5 تا 8 درجه کاهش می یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، روز چهارشنبه بارش در جنوب و برخی مناطق شرق وجنوب شرق، شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر ادامه خواهد داشت و با ورود سامانه بارشی جدید بارش در جنوب، شمال غرب تقویت شده و به تدریج به دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و جنوب غرب کشور گسترش می‌یابد.

شدت بارش روز چهارشنبه در کردستان شمال کرمانشاه، شمال زنجان به شکل برف و در کهکیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس و نیمه غربی کرمان و هرمزگان به شکل رگبار باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید خواهد بود.

روز پنجشنبه سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق، شرق، شمال شرق، سواحل دریای خزر، ارتفاعات زاگرس فعال بوده، و به صورت پراکنده در شمال غرب و غرب کشور سبب بارش برف می‌گردد.

در این روز شدت بارش در استان‌های فارس، نیمه جنوبی کهکیلویه و بویر احمد، بوشهر، نیمه غربی هرمزگان و کرمان بصورت رگبار باران و گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید و در برخی مناطق خراسان جنوبی و خراسان رضوی، بصورت برف خواهد بود.

همچنین از بعدازظهر روز پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر ضمن کاهش دما در استان‌های واقع در سواحل شمالی و شمال غرب کشور، بارش در این مناطق شدت خواهد یافت، دریای خزر نیز از اواخر وقت روز پنجشنبه و طی روز جمعه مواج می‌گردد.

در این روز در شمال غرب کشور کاهش دمای ۶ - ۴ درجه سلسیوس و در سواحل شمالی کشور ۸ - ۵ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

طی سه روز آینده جاده‌های کوهستانی واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های البرز به علت بارش برف لغزنده خواهد بود، همچنین طی همین مدت به سبب وزش باد شدید در برخی نقاط جنوب شرق کشور پدیده گردوخاک پیش بینی می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید