رد پیشنهاد مشاوری امنیت ملی کابینه ترامپ

رد پیشنهاد مشاوری امنیت ملی کابینه ترامپ

دریاسالار بازنشسته "رابرت هاروارد" پیشنهاد دونالد ترامپ برای تصدی سمت مشاور امنیت ملی آمریکا را رد کرد.

کد خبر : ۳۴۰۳۳
بازدید : ۹۵۶
دریاسالار بازنشسته "رابرت هاروارد" پیشنهاد دونالد ترامپ برای تصدی سمت مشاور امنیت ملی آمریکا را رد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رسانه های آمریکا همزمان با انصراف " آندرو پوزدر" وزیر کار پیشنهادی ترامپ پش از رسیدگی به صلاحیت او از سوی سنا، دریاسالار رابرت هاروارد نیز اعلام کرده است حاضر نیست شغل پیشنهادی رییس جمهور جدید آمریکا را بپذیرد.

این انصراف و رد پیشنهاد می تواند حکایت از تداوم بحران و تلاطم در کابینه جدید ترامپ در نخستین روزها و هفته های آغازین دولت جدید آمریکا داشته باشد؛ در حالی که ترامپ در جریان نشست خبری خود با متهم کردن رسانه ها مدعی شد دولت جدید آمریکا همانند یک ماشین دقیق کار می کند.

هنوز به طور مشخص دلیل روشنی برای رد پیشنهاد ترامپ از سوی دریاسالار بازنشسته 60 ساله اعلام نشده است؛ به جز اینکه هاروارد در بیانیه ای کوتاه گفته است او به دلیل مسایل و مشکلات شخصی و خانوادگی نمی تواند "تعهدهای لازم برای تصدی این سمت پرمشغله و حساس را بدهد"؛ اما رسانه های آمریکایی در این باره گمانه زنی های مختلفی کرده اند.

رد پیشنهاد مشاوری امنیت ملی کابینه ترامپ
برخی از گمانه زنی ها حاکی از اختلاف هاروارد با تیم ترامپ بر سر بردن اعضای جدید تیم مشاور امنیت ملی به کابینه ترامپ است و برخی دیگر نیز می گویند او به دلیل بحران های در پیش رو و احتمالی دولت ترامپ ترجیح داده است عطای حضور در کابینه رییس جمهور جدید را به لقایش ببخشد.

هاروارد معاون سابق جیمز ماتیس وزیر دفاع کنونی آمریکاست. او گزینه ای مطلوب برای ترامپ به منظور تصدی سمت مشاور امنیت ملی پس از استعفای سپهبد بازنشسته "مایکل فلین" از این سمت بود.

هاروارد به زبان فارسی تسلط دارد و دیپلم خود را از دبیرستان آمریکایی ها در تهران گرفته است. پدر او در دوران سلطنت پهلوی دوم در ایران، از مستشاران نظامی آمریکا در ایران بوده است.

هاروارد در بیانیه خود مسایل و مشکلات شخصی و ضرورت رسیدگی به خانواده خود را دلیل عدم پذیرش پیشنهاد شغلی ترامپ اعلام کرده است. او در بیانیه ای گفته است: می داند اقتضای پذیرش این سمت حضور 24 ساعته در 7 روز هفته است. او افزوده است ؛ از زمان بازنشستگی فرصت پیدا کرده است به مسایل و مشکلات مالی و خانوادگی خود برسد در حالی که تعهد به پذیرش مسئولیت پیشنهادی جدید این وقت و فرصت را از او سلب خواهد کرد.

رد پذیرش مسئولیتی به اهمیت مشاور امنیت ملی کابینه، در تاریخ آمریکا کم سابقه است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید