آکسفورد سنت ۷۰۰ ساله خود را می‌شکند!

کد خبر : ۳۴۳۳۰
بازدید : ۱۰۳۸
دانشگاه آکسفورد قصد دارد اولین پردیس خود را در خارج از خاک انگلیس تاسیس کند.

به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، فرانسوی‌ها با استفاده از فرصت پیش‌ آمده در پی برگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) توانسته‌اند مقامات دانشگاه‌های این کشور را راضی کنند تا همکاری‌هایشان را با دانشگاه‌های فرانسه گسترش دهند.

پس از اینکه فرانسوی‌ها به مقامات دانشگاهی انگلیس تضمین دادند که در صورت همکاری با آنها می‌توانند از بودجه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحقیقاتی اتحادیه اروپا استفاده کنند، دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که اولین پردیس خارجی خود را پس از 700 سال در خارج از خاک انگلیس ایجاد خواهد کرد.

مقامات فرانسه به دانشگاه آکسفورد اعلام کرده‌اند که این پردیس‌ها علاوه بر بودجه‌های اتحادیه اروپا از حمایت‌های دولت نیز بهره‌مند خواهند بود به شرطی که برنامه‌ای مطالعاتی مورد نظر این دانشگاه در پردیس‌های فرانسه نیز اجرا شود.

در صورتی که دیگر دانشگاه‌های انگلیس با این طرح موافقت کنند عملیات عمرانی احداث پردیس آکسفورد در سال 2018 آغاز خواهد شد.

مقامات فرانسوی اعلام کرده‌اند که برای ادامه مذاکرات در این زمینه علاوه بر مذاکره با کمیسیون اروپا با مقامات دانشگاه وارویک نیز دیدار خواهند داشت.

مقامات دانشگاهی در انگلیس در پی برگزیت مرتبا ابراز نگرانی کرده‌اند و معتقدند ضرر و زیان‌های این اقدام بسیار بیشتر از منافع احتمالی آن خواهد بود و جامعه علمی انگلیس چه از نظر جذب دانشجو و چه از نظر استخدام محققان و اساتید خارجی با مشکلات عدیده روبرو خواهند شد و به همین دلیل از طرح‌های این‌چنینی که تبعات برگزیت را کاهش می‌دهند به شدت استقبال می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید