چرا سعيد قاسمی ريشش را نتراشيد؟

«سعید قاسمی، همان منتقد تند‌ و تیز خانواده‌ اکبر هاشمی‌ رفسنجانی که به خاطر حملات لفظی‌اش به آنها شناخته شده است، باز هم خبرساز شده و از چرایی نتراشیدن ریشش پس از اجرای حکم فائزه هاشمی سخن گفته است.»

کد خبر : ۳۴۴۱۴
بازدید : ۱۲۴۲
«سعید قاسمی، همان منتقد تند‌ و تیز خانواده‌ اکبر هاشمی‌ رفسنجانی که به خاطر حملات لفظی‌اش به آنها شناخته شده است، باز هم خبرساز شده و از چرایی نتراشیدن ریشش پس از اجرای حکم فائزه هاشمی سخن گفته است.»

روزنامه شرق در ادامه نوشت: «او که در محافل دوستانه‌اش به حاج سعيد مشهور است، اخيرا در يک گفت‌وگوي تصويري که در شبکه‌هاي مجازي منتشر شده، پس از پنج سال درباره خلف وعده‌اش توضيحاتي ارائه داده است. او در اين گفت‌وگوي ويدئويي مي‌گويد: «ما بچه تهرانيم. مي‌دانيم وقتي يک زن لاتي و چاله‌ميداني صحبت مي‌کند، يعني چه! مدل لاتي صحبت‌ کردن زشت است. اينها زشت است. اينها را برويد اصلاح کنيد. مگر مي‌شود پسر اميرکبير يا دختر اميرکبير چاله‌ميداني صحبت کنند؟ مگر مي‌شود نخبگان از زندان اوين دکتري بگيرند! معلوم نيست از زندان اوين مرخصي مي‌گيرند، به خانه مي‌روند يا از خانه مرخصي مي‌گيرند، مي‌روند زندان!

از همين جا هم عرض مي‌کنم، چون اتفاقا جايش هم اينجاست، بارها و بارها اعلام شد که چرا سعيد قاسمي ريشش را نزد. قسم ياد کرده بودم که اگر دخترک را زندان بيندازند، ريشم را بزنم که معروف است و همه جا هم منتشر شد و همه مي‌دانند که من اين حرف را زده‌ام. وقتي او را به زندان انداختند، تصميم گرفتم همين کار را هم بکنم. يک‌دفعه ديدم حکم سيستم قضایی درباره اين فتنه‌گر چيست؟ يعني کسي که به بالاترين شخصيت نظام بي‌احترامي مي‌کند، نظام را به چالش کشيده و يکي از ليدرهاي کودتاست، حکمش در هر نظامي به نظر شما چيست؟

رفيق ما، دوست رزمنده ما در آن داستاني که در شاه‌عبدالعظيم اتفاق افتاد، به ايشان اسائه ادب کرد. کلمات زشتي به کار برد. بعد هم اعتراف کرد و گفت که تحت تأثير قرار گرفته بوده. من جايي عرض کرده و گفتم که خودم اگر بودم... در آن صحنه که به آقا بی‌احترامي کرده بود، خودم با پنجه خود او را خفه مي‌کردم... بي‌ادبي و فحاشي نمي‌کردم؛ مي‌کشتمش... رسما هم اعلام مي‌کنم که مي‌کشتمش و عواقبش را هم مي‌پذيرفتم...

براي دوست ما سيستم قضایي چقدر حکم بريد؟ رسانه‌ها به اين نمي‌پردازند. انفصال از خدمت، ٨٠ ضربه شلاق، ٩ ماه زندان که دو تا سه ماهش انفرادي بود، براي اين دختر خانمي که فتنه‌گر بود و فحاش نسبت به رهبري... چون همين حالا هم کلمات زشت نسبت به رهبري به کار مي‌برند، صوت‌هایش هم بعضا منتشر مي‌شود. قوه قضائيه چقدر براي او حکم بريد؟ من هم يک مقدار ريشم را به اندازه شش ماه کوتاه کردم، براي اين که اداي احترام کرده باشم به آقاي آيت‌الله آملي‌لاريجاني.»

قولي كه انجام نشد
ماجراي شهرت او که بر سر تراشيدن ريشش براي اجراي حکم فائزه هاشمي است، به پاييز ٩٠ برمي‌گردد. او در بحبوحه محاکمه فائزه هاشمي در دادگاه در جمع دانشجويان دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد گفته بود: «اگر اين خانم [فائزه هاشمي] نصف روز زندان رفت، من ريشم را مي‎تراشم!»

او با اين اظهارات هم به خانواده هاشمي و هم به قوه قضائيه بی‌احترامی کرده بود. به‌ همين‌ دليل هم پس از دست‌ به‌ دست‌ شدن اظهارات او درباره اجرا‌ نشدن حکم فائزه هاشمي، آيت‎الله صادق آملي‌ لاريجاني در واکنشي به سخنان او در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‎‎هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‎‎هاي سراسر کشور گفت: «شنيده‎ام يکي از دوستان بيان كرده است که اگر نيم‎روز فلاني را به زندان بيندازند، ريشش را خواهد تراشيد. من به آن عزيز مي‎گويم که مطمئن باشيد چند وقت ديگر که محاسنتان بلند‎تر مي‎شود، قطعا بايد همه آنها را بتراشيد!»

دي‌ماه ٩٠ بود که حکم فائزه هاشمي به اجرا درآمد و او براي تحمل شش ماه حبس راهي زندان اوين شد. از آن زمان هر چند خبر زيادي از سعيد قاسمي در دست نبود اما بازنشر سخنان او درباره نتراشيدن ريشش پس از زنداني‌ شدن دختر دوم آيت‌الله هاشمي شهرت او را دو‌چندان کرد؛ آن‌ چنان که حالا او پس از گذشت پنج سال از اين سخنان در‌ اين‌ باره توضيحاتي ارائه داده است. انتقادات حاج سعيد از خانواده هاشمي بعد از فوت آيت‌الله هاشمي هم ادامه يافت. او پس از فوت هاشمي گفت: «... سياست اصلاح‌طلبان پدربزرگي داشت كه قسمت است ديگر... يك‌دفعه آخر كاري در استخر «وي‌ آي‌ پي» فرح در سعدآباد سكته بزني كه... و بعد بدو بدو نيم‌ساعت هم طول بكشد كه لباس تنت كنند، ببرندت بيمارستان شهداي تجريش. معروف است، بيمارستاني كه سرما بخوري، بروي آن تو شكلات‌پيچ برمي‌گردي. وقتي ببرندت آنجا مي‌گويند يك ‌ساعت است دير آورده‌ايد... خدايا براي من يك فرصتي بده يك مدلي كه وقتي لا اله الا الله مي‌گويند، در مسجد يا هيات، نمي‌خواهم. نخ تسبيح جريان انحرافي پاره شد. هر چه بخواهند بدوند اينها الان آدم بتراشند، ديگر ما به آن مسير برنمي‌گرديم.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید