دو زن روسی و جستجو برای غذا در لاشه اسب

دو زن روسی و جستجو برای غذا در لاشه اسب
کد خبر : ۳۴۵۹۲
بازدید : ۳۲۵۴
دو زن روسی و جستجو برای غذا در لاشه اسب
محاصره لنینگراد
فرادید | ویرانی اقتصادی و تلفات انسانی محاصره لنینگراد در هر دو سمت، بیش از خسارات به بار آمده در نبرد استالینگراد، نبرد مسکو و یا حتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی بود.
به گزارش فرادید، محاصره لنینگراد، عملیات نظامی طولانی مدتی بود که توسط نیروهای آلمانی بر ضد شهر لنینگراد - شهری تاریخی که امروزه با نام سن پترزبورگ شناخته می‌شود - در جبهه شرقی جنگ جهانی دوم انجام گرفت. محاصره ۸ سپتامبر ۱۹۴۱، زمانی که آخرین جاده ورودی به شهر مسدود شد، آغاز گشت. گرچه نیروهای شوروی ۱۸ ژانویه ۱۹۴۳ موفق به بازکردن یک راه باریک برای ورود به شهر شدند، اما آزاد شدن شهر تا ۲۷ ژانویه ۱۹۴۴، یعنی بعد از ۸۷۲ روز، به درازا کشید. این محاصره یکی از طولانی‌ترین و ویرانگرترین محاصره‌ها در تاریخ بود.
در طول 29 ماه محاصره لنینگراد، نزدیک به 1.5 میلیون نفر نظامی و غیرنظامی جانشان را از دست دادند. پیش از جنگ، جمعیت منطقه محاصره شده 3.5 میلیون نفر بود که پس از جنگ تنها 700.000 نفر جان سالم بدر بردند که 300 هزار نفرشان نیز سرباز بودند.
هنگام بسته شدن حلقه محاصره، 3.3 میلیون نفر در منطقه مانده بودند که تغذیه‌شان به تدریج کمتر و کمتر شد. در عکس زیر، دو زن را در سال 1941 میلادی مشاهده می‌کنید که به دنبال غذا در میانه لاشه یک اسب هستند.
دو زن روسی و جستجو برای غذا در لاشه اسب
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید