۳۰ کشته در درگیری‌های نزدیک مرز میانمار و چین

مقامات میانماری اعلام کردند پس حملات شدید گروهی شورشی با لباس پلیس، دستکم 30 نفر در درگیری های شهری در نزدیکی مرز میانمار با چین کشته شدند.

کد خبر : ۳۴۸۳۰
بازدید : ۱۰۸۷
مقامات میانماری اعلام کردند پس حملات شدید گروهی شورشی با لباس پلیس، دستکم 30 نفر در درگیری های شهری در نزدیکی مرز میانمار با چین کشته شدند.

به گزارش ایرنا، شهر 'لائوکای' در منطقه 'کوکانگ' در شمال شرقی استان 'شان' میانمار روز دوشنبه شاهد آتش توپ ها و سلاح های گرمی بود که در تمام روز این منطقه را به خاک و خون کشید.

شبکه خبر اسیا روز سه شنبه اعلام کرد این درگیری ها در منطقه چینی زبان 'کوکانگ' از سال 2015 بی سابقه بوده است. در سال 2015 درگیری های این منطقه باعث کشته شدن دهها نفر و همچنین آواره شدن هزاران نفر دیگر شد که بیشتر این افراد به خاک چین روانه شدند.

میانمار اکنون با شورش های شکل گرفته در بخش های مختلف این کشور با مشکلات متعددی روبروست است، اما درگیری های 'کوکانگ' تنش هایی نیز با چین ایجاد کرده است.

دولت میانمار که به نام دولت 'آنگ سان سوچی' شناخته می شود بسیار مصمم به ایجاد صلح در این کشور است، اما جنگ های پی در پی صلح و ثبات در این کشور جنوب شرق آسیا را تهدید کرده است.

دفتر 'آنگ سان سوچی' اعلام کرد شورشیان ارتش اتحاد ملی دموکراتیک میانمار این حملات را ساعت اولیه روز دوشنبه علیه پلیس و پایگاه های نظامی آغاز کردند.
براساس اطلاعات به دست آمده، شهروندان بیگناه زیادی از جمله یک معلم مدرسه ابتدایی بر اثر این حملات جان خود را از دست دادند.

این گزارش حاکی است 5 شهروند و 5 نیروی پلیس میانمار در این درگیری ها کشته شدند و جسد سوخته 20 نفر دیگر نیز در محل این درگیری ها مشاهده شده است.

'زائو هتای' سخنگوی دولت میانمار اعلام کرد این کشته شدگان از ارتش اتحاد ملی دموکراتیک میانمار هستند.

بسیاری از ساکنان این منطقه تا ساعات پایانی روز گذشته مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند و تاکنون آماری در این خصوص ارائه نشده است.

اتحاد شمالی، گروهی از شورشیان هستند که ارتش اتحاد ملی دموکراتیک میانمار نیز عضو آنهاست و تاکنون به مذاکرات صلح با دولت مرکزی نپیوسته اند.

'کوکانگ' که مردم آن به زبان چینی صحبت می کنند و ارز رایج آن نیز 'یوان' است، روابط مستحکمی با چین دارد و تحلیلگران معتقدند که چین در قبال این شورش ها سیاست های بسیار متغیری را دنبال می کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید