باز هم شایعه تبانی!

در آغاز مسابقات هفته بیست‌وسوم لیگ برتر اینطور به نظر می‌رسید که فاصله 6 امتیازی پرسپولیس و تراکتورسازی در صدر جدول کاهش پیدا کند. سرخپوشان تبریزی در خانه باید با تیم میانه جدولی سایپا مصاف می‌دادند که کار سختی به نظر نمی‌رسید.

کد خبر : ۳۴۸۴۴
بازدید : ۱۵۲۳
در آغاز مسابقات هفته بیست‌وسوم لیگ برتر اینطور به نظر می‌رسید که فاصله 6 امتیازی پرسپولیس و تراکتورسازی در صدر جدول کاهش پیدا کند. سرخپوشان تبریزی در خانه باید با تیم میانه جدولی سایپا مصاف می‌دادند که کار سختی به نظر نمی‌رسید.
به گزارش دنیای اقتصاد، سرخپوشان تهرانی اما ناچار بودند بدون نیمی از بازیکنان اصلی‌شان به مصاف نفت قلدر علی دایی بروند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که تراکتور به راحتی پیروز می‌شود و با استفاده از توقف یا شکست پرسپولیس در ورزشگاه تختی، فاصله را در هفته‌های پایانی لیگ به سه یا چهار امتیاز تقلیل می‌دهد. با این وجود آنچه اتفاق افتاد دقیقا عکس این حالت بود.
تراکتور در ورزشگاه یادگار امام متوقف شد و پرسپولیس با یک برد درخشان برابر نفت، فاصله را به هشت امتیاز افزایش داد. حالا دیگر فقط اتفاقات عجیب و غریب می‌توانند قهرمانی را از پرسپولیس بگیرند و این وضعیتی نیست که رقبا آن را دوست داشته باشند.
در نتیجه بعد از بازی پرسپولیس و نفت، هجمه‌های جدیدی علیه قرمزهای پایتخت راه افتاده است. اصل موضوع هم این است که چرا دروازه‌بان نفت آن اشتباه عجیب را در دقایق آغازین مسابقه انجام داد و اخراج شد؟ یا چرا علی دایی برای به میدان فرستادن گلر ذخیره، دست روی بهترین بازیکنش گذاشت و ایمان مبعلی را بیرون کشید؟
مجموعه این مسائل باعث شده بار دیگر شائبه تبانی و از این دست حرف‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطرح شود. درست یک هفته پیش بود که اشتباه عجیب رضا شربتی در بازی تراکتورسازی و سیاه‌جامگان موجب شکل‌گیری جو مشابه علیه تیم تبریزی شد و حالا انگار نوبت رقبای پرسپولیس رسیده است که موج‌سواری کنند. به راستی اما آیا به صرف یک اشتباه، می‌توان یک بازیکن، یک مربی و یک باشگاه را به تبانی و زدوبند متهم کرد؟

وصله‌ای که به دایی نمی‌چسبد
گلر اصلی نفت تهران میلاد فراهانی است که در بازی با ماشین‌سازی سه‌اخطاره شد و مسابقه با پرسپولیس را از دست داد. در شرایطی که تصور می‌شد دایی در این بازی از شهاب عادلی، دروازه‌بان تیم ملی جوانان در ترکیب اصلی‌اش استفاده کند، او تصمیم گرفت نادر صفرزایی را از ابتدا به میدان بفرستد. صفرزایی قبلا سابقه بازی در پرسپولیس را داشت که البته عمدتا به نیمکت‌نشینی گذشته است.
با سپری شدن تنها چهار دقیقه از بازی، پاس استثنایی محسن مسلمان پشت مدافعان باعث شد علی علیپور با دروازه‌بان تک به تک شود. اینجا بود که صفرزایی در تایمینگ اشتباه کرد و بعد از خروج غلط، برای جلوگیری از گل قطعی توپ را پشت محوطه جریمه با دست دفع کرد. طبیعتا داور بازی به او کارت قرمز داد و همه معادلات بازی را به هم ریخت؛ اما آیا این دلیل خوبی برای اثبات تبانی است؟

در شرایطی که بزرگترین دروازه‌بان‌های ایران و جهان هم مرتکب اشتباهات مرگباری می‌شوند و مثلا در همین فصل از لیگ خودمان محمدرضا اخباری به کاوه رضایی پاس گل داد، واقعا عجیب نیست که یک گلر جوان و کم‌تجربه که در یک اتفاق نادر در لیگ برتر به بازی گرفته شده دچار اشتباه شود. پارسال در همین پرسپولیس دروازه‌بانی مثل سوشا مکانی انواع و اقسام گل‌های بد را خورد و حتی در داربی تهران جلوی دروازه خالی توپ را مقابل جابر انصاری انداخت. پس کاش قضاوت‌ها اینقدر بی‌رحمانه و شتاب‌زده نباشد.
به علاوه فراموش نکنیم روی نیمکت تیم حریف، علی دایی نشسته است که یک چهره افسانه‌ای در فوتبال ایران محسوب می‌شود. کاراکتر خاص و جاه‌طلب دایی برای همه شناخته‌شده است. او وقتی سرمربی راه‌آهن بود به خاطر شادی‌های عجیبش در جریان پیروزی 4بر3 برابر پرسپولیس تا مدت‌ها ملامت شد. دایی هرگز در هیچ مسابقه‌ای دلش نخواسته بازنده باشد و حالا شگفت‌انگیز است که تنها یک باخت، قاضیان اینترنتی را به صدور احکام آنچنانی وا می‌دارد!

واکنش برانکو
دیروز برانکو ایوانکوویچ هم از اوج‌گیری شایعه تبانی با دایی حسابی عصبانی بود و این رویکرد را رفتاری در جهت تحقیر پرسپولیس و اسطوره فوتبال ایران به شمار آورد. سرمربی سرخپوشان در حاشیه تمرینات در جمع خبرنگاران حاضر شد و در بخشی از سخنانش در این مورد گفت: «واقعا کسانی که این حرف را می‌زنند، باید خجالت بکشند. آنها به شخص بزرگ فوتبال ایران یعنی علی دایی تهمت می‌زنند. همه می‌دانند که او چه بازیکن و مربی بوده و از همه در دنیا بیشتر دوست دارد برنده باشد. شخصیت او طوری است که حتی به برادر تنی‌اش هم باج نمی‌دهد. دایی این همه افتخار و قهرمانی در عمر ورزشی‌اش داشته و مطمئن هستم که او همیشه می‌خواهد ببرد. آنهایی که این حرف را می‌زنند، قصد دارند برد ما را تضعیف کنند. توجهی ندارم که استقلال چطور با پنالتی که مشکل‌دار بود، یک امتیاز مقابل سیاه‌جامگان کسب کرد.

مشکل من نیست که چرا آنها نتوانستند سیاه‌جامگان را شکست دهند. متاسفم که آنها توهین کرده و علی دایی را تحقیر می‌کنند. آنها می‌خواهند برد ما را بی‌ارزش کنند. کارت قرمز نفت به دلیل کم‌تجربگی دروازه‌بانش بود، نه اینکه بخواهد عمدا با دست بزند. اگر او این کار را نمی‌کرد، علیپور گل می‌زد. در خیلی از مسابقات چنین اتفاقی پیش می‌آید. به همین خاطر است که همیشه سه دروازه‌بان داریم که اگر چنین اتفاقی افتاد و دروازه‌بان دوم هم مصدوم شد، بتوانیم از دروازه‌بان سوم استفاده کنیم. بزرگی علی دایی در فوتبال ایران را همه می‌دانند و اینکه به چه افتخاراتی رسیده است. متاسفانه چنین آدم پرافتخاری را مساله‌دار می‌کنند.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید