مرد‌ هزارچهره از همسرش هم کلاهبرداری کرد

مرد‌ هزارچهره که پس از دوستی در شبکه‌های اجتماعی با جعل عناوین از زنان کلاهبرداری می‌کرد، در فراری هالیوودی دستگیر شد.

کد خبر : ۳۴۹۱۷
بازدید : ۳۰۰۳
مرد‌ هزارچهره که پس از دوستی در شبکه‌های اجتماعی با جعل عناوین از زنان کلاهبرداری می‌کرد، در فراری هالیوودی دستگیر شد.

به گزارش شرق در مهرماه امسال زنی با مراجعه به کلانتری ١٦١ ابوذر به مأموران اعلام کرد مستأجرش به نام حامد که خودش را کارمند شهرداری معرفی کرده، به بهانه حل مشکلات پایان کار ساختمانش اقدام به گرفتن ٣٠‌ میلیون تومان وجه نقد از وی کرده اما پس از آن، دیگر به محل سکونتش مراجعتی نداشته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جعل عناوین دولتی و کلاهبرداری» و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ١٨ تهران، پرونده در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل سکونت شاکی پرونده به تحقیق از دیگر افراد ساکن در مجتمع مسکونی پرداخته و اطلاع پیدا کردند هر کدام از این افراد نیز به بهانه‌های مختلف از قبیل تسریع در انجام امور قضائی، انجام عمل جراحی پیوند کلیه و...، مبالغی از ١,٥‌ میلیون تا ٣٠‌ میلیون تومان را به «حامد» پرداخت کرده‌اند.

یکی از مال‌باختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: همسرم نیاز شدیدی به انجام عمل پیوند کلیه دارد؛ یک روز که در پارکینگ ساختمان با مرد جوانی مواجه شده بودم، به صورت کاملا اتفاقی درباره بیماری همسرم مشغول صحبت شدیم که درادامه حامد خودش را از مسئولان یکی از بیمارستان‌های مطرح تهران معرفی و مدعی شد می‌تواند اقدامات عمل سریع‌تر همسرم را انجام دهد و درادامه، به بهانه‌های مختلف و در چندین مرحله چند‌ میلیون تومان از من پول گرفت؛ درحالی‌که پیگیر زمان انجام عمل جراحی همسرم بودم، متوجه شدم او چند روزی است که به محل سکونتش نیامده و همسرش نیز از او اطلاعی ندارد.

کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ درادامه، به تحقیق از همسر متهم پرداخته و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند او کمتر از یک ماه پیش با این خانم ازدواج موقت کرده و از این خانم نیز به بهانه تعویض خودرو قدیمی با خودرو جدید کلاهبرداری کرده است.

همسر «حامد» پس از طرح شکایت از وی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند ماه پیش در شبکه اجتماعی لاین با حامد آشنا شدم. مدتی از این آشنایی (به صورت مجازی) گذشت تا اینکه حامد شماره تماسش را در اختیارم گذاشت. پس از چند جلسه مکالمه تلفنی با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم. در همان جلسه اول به حامد گفتم از همسر سابقم متارکه کرده و درحال‌حاضر تنها زندگی می‌کنم. حامد با اطلاع از وضعیت زندگی خصوصی‌ام پیشنهاد داد با یکدیگر ازدواج کنیم و من نیز پیشنهادش را قبول کردم. پس از ازدواج موقت حامد برای زندگی به خانه من آمد. او خودش را یکی از مدیران وزارتخانه‌های حساس کشور معرفی و مدعی بود هم‌زمان به‌عنوان مشاور در چند منطقه از شهرداری‌های تهران نیز دارای سمت دولتی است. حامد به بهانه‌های مختلف مبالغي از ١,٥ میلیون تا ٣٠‌ میلیون تومان را از همسایگان گرفته و حتی از من نیز به بهانه تعویض خودرو با یک خودرو جدید و مدل‌بالاتر کلاهبرداری کرده است.

همسر موقت متهم در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حامد خودرو سواری پراید من را به شماره انتظامی... گرفت و به بهانه ثبت‌نام برای گرفتن یک دستگاه خودرو مدل‌بالاتر از کارخانه، وکالتی از من دریافت و با استفاده از آن وکالتنامه اقدام به فروش خودرو پراید من کرد اما پس از آن هیچ‌گونه اقدامی برای تحویل‌دادن خودرو جدید به من انجام نداد و بعد هم متواری شد.

کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی حامد ٣٨ساله به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت و کلاهبرداری شدند که از سال ٨٢ تا ٨٨ بارها دستگیر و روانه زندان شده است. کارآگاهان با بررسی پرونده‌های مشابه که در آن حامد از طریق شبکه‌های مجازی لاین و... اقدام به فریب زنان و کلاهبرداری از آنها کرده بود، موفق به شناسایی تعدادی از خانم‌های جوانی شدند که به دست وی مورد فریب و کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

شکات جدید همچون شاکیان اولیه، در اظهاراتی مشابه ‌عنوان کردند پس از آشنایی با حامد، وی خودش را از افراد بانفوذ در مراکز دولتی، نظامی، شهرداری، قضائی و... معرفی و به بهانه‌های مختلف اقدام به گرفتن وجوه نقد‌ میلیونی از آنها کرده و پس از آن متواری شده است. کارآگاهان اداره سیزدهم با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه حامد در شهرستان ورامین - منطقه گل‌تپه شدند و در تحقیقات از این محل اطلاع پیدا کردند متهم از این محل متواری شده است و درحال‌حاضر با یک دستگاه خودرو سواری پرشیا نقره‌ای تردد دارد و در داخل آن نیز زندگی می‌کند.

در ادامه اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی دقیق زمان و محل تردد متهم در اتوبان تهران - قم شده و طرح مهار برای دستگیری مرد کلاهبردار در عوارضی تهران - قم به مرحله اجرا گذاشته شد.

«حامد. ص» پس از رسیدن به محدوده عوارضی تهران - قم و اطلاع از حضور مأموران در محل اقدام به فرار می‌کند. متهم که در ترافیک خودروها گرفتار شده و حتی لاستیک‌های خودرو وی از سوی کارآگاهان مورد اصابت گلوله قرار گرفته، تلاش می‌کند تا بدون توجه به دستور ایست کارآگاهان از محل متواری شود؛ همین امر باعث تصادف شدید وی با بیش از ٢٠ دستگاه خودرو و ایراد خسارت شدید به آنها می‌شود اما سرانجام با تلاش کارآگاهان مهار، دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می‌شود.

حامد پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی و مواجه حضوری با شکات پرونده، صراحتا به جعل عناوین مختلف از جمله مقامات قضائی، مأمور عالی‌رتبه دولتی، معاون و مشاور شهرداری‌های مناطق مختلف تهران و... اعتراف و درادامه عنوان کرد علاوه بر تهران، به همین شیوه و شگرد (طرح دوستی با خانم‌ها از طریق شبکه‌های مجازی) در سایر شهرهای کشور، از جمله ورامین، کرج، فردیس، اصفهان و... كلاهبرداري كرده است.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی پرونده‌های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مال‌باختگانی شدند که به وسیله متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

سرهنگ کارآگاه ذاکراستقامتی، در پایان بیان کرد: از شکات و مال‌باختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید