تولید پراید و ٤٠٥ ادامه دارد

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد: رشد صنعت در سه ماهه سوم سال جاری ۶/٨ درصد شد.

کد خبر : ۳۴۹۸۷
بازدید : ۲۱۳۷
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد: رشد صنعت در سه ماهه سوم سال جاری ۶/٨ درصد شد.

به گزارش خبرآنلاین، محسن صالحی‌نیا در یک نشست خبری اظهار داشت:«رشد تولیدات و ارزش افزوده صنعت براساس سال پایه ۱۳۷۶ در ۹ ماهه اول امسال ۴/۶ درصد بوده است. به این ترتیب در سه ماهه اول امسال ۳/۳ درصد، سه ماهه دوم سال ۴/۹ درصد و سه ماهه سوم ۶/٨ درصد بوده است.»

وی افزود:« رشد صنعت نسبت به تولید ناخالص داخلی ۷/۳ درصد در ۹ ماهه ابتدای امسال بوده است؛ به این ترتیب این آمار در سه ماهه اول سال ۴/۱ درصد، سه ماهه دوم سال ٨/۳درصد و سه ماهه سوم سال ٨/۹ درصد بوده است.»

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تسهیلات بانکی اختصص یافته به صنعت و معدن گفت:«اگر تا ۱۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات داشتیم، با ظرفیت معکوس می توانستیم در بخش های مختلف پایش اعدادی کنیم. در ۱۰ماهه امسال میزانی که از کل صنعت تسهیلات مناسبی داشتیم که ارزش مطلق آن، ۱۲۴ هزار میلیارد تومان بوده که ۲۹ درصد از کل تسهیلات است. »

صالحی نیا متذکر شد:« ارزش مطلق تسهیلات در ۱۰ماهه سال گذشته ٨۶هزار میلیارد تومان بود که ۴۶ درصد افزایش تسهیلات داشتیم. در بخش صنعت از نظر سهم کل ۲۹درصد تسهیلات حفظ شده است.»

وی تصریح کرد:« میزان برق مصرفی ۷درصد افزایش یافته که نسبت به تولیدات نسبت خطی نداد. ۱۳ هزار و ۴۰۰ جواز تاسیس صادر شده، حدود نیم تا یک درصد نسبت به مدت مشابه رشده کرده است. »

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:« میزان پروانه بهره برداری نیز ۴ هزار ۴۵۱ واحد بوده که نسبت به ۴ هزار و ۷۰ واحد سال گذشته ۱۱ درد رشد داشته است.»

صالحی نیا افزود:« امسال طرح رونق واحدهایی که جواز تاسیس و پیشرفت فیزیکی مناسب داشتند، در طرح خود قرار دادیم تا واحدهای بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی را به بهره برداری برسانیم. »

وی با بیا این که طی ۱۱ماه امسال ۴۵ درصد رشد صنعتی داشتیم، عنوان کرد: صنعت خودرو طی ۱۱ماهه ابتدای امسال حدود ۳۹ در مجموع خودروها رشد داشتیم. از نظر تعدادی خودروهای سواری ۴۱/۵ درصد، وانت ۷/۵ درصد، مینی بوس و مینی باس ۳۴/۵ درصد، اتوبوس ۵۲ درصد و کشنده حمل و بار ۳۶/۵ درصد افزایش داشتیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تا پایان بهمن یک میلیون و۲۲۵ هزار خودرو تولید شده که تا پایان اسفند باید به یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو برسد که نسبت به سال گذشته ۳٨ درصد رشد خواهد داشت.

صالحی نیا ادامه داد: در بخش سواری یک میلیون و ۲۶۰ هزار دستگاه و وانت ۷۶ هزار دستگاه باید تا پایان سال تولید شود. تولید مینی بوس و میدل باس نیز با رشد ۳۹ درصدی درصدی به ٨۰۰ دستگاه، اتوبوس با رشد ۵۰ درصدی به هزار و ۱۰۰ دستگاه، کامیونت کشنده با رشد ۳۱ درصدی به ۱۳ هزار دستگاه، تایر خودرو با رشد ۱۶ درصدی ب ۲۰۵ هزار تن تا پایان سال برسد.

وی با اشاره به تولید لوازم خانگی نیز گفت: انواع تلویزیون تخت ۱۰ درصد رشد، یخچال ۲۰ درصد رشد، ماشین لباسشویی ۶٨درصد رشد و کولر آبی ۴ درصد در ۱۱ ماهه ابتدای امسال رشد تولید داشته است.

تولید پلت فورم های خودرو متوقف نمی شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: تولیدخودرو براساس رعایت استانداردهای سازمان ملی استاندارد و شورای ملی استاندارد تدوین و اجرا می شود. هر کدام از خودروسازان ملزم به اجرای آن هستند؛ استندارد ایمنی و کیفیت آلایندگی مصرف سوخت.

صالحی نیا تصریح کرد: براساس مصوبات و توافق انجام شده، تا انتهای ۹۷ و ابتدای ۹٨، باید به ٨۱ نوع استاندارد در صنعت خودرو برسیم.

وی عنوان کرد: تولید هیچ یک از پلت فرم های فعلی خودرو قرار نيست در سال آينده متوقف شود.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سال آينده پرايد و ٤٠٥ همچنان توليد خواهد شد.

صالحی نیا گفت: قرارداد ايران خودرو ديزل و بنز سه شنبه هفته جاري و يا در هفته سوم سال آينده امضا می شود.

وی متذکر شد: يك قرارداد مربوط فروش محصولات با سهم ٥١ درصدي بنز و ٤٩ درصدي ايران خودرو است و برعكس اين قرارداد با سهم ٥١ درصدی ايران خودرو و ٤٩ درصدی بنز براي توليد و همچنين دو قرارداد ايدم با بنز برای توليد موتور و محور آماده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید