۱۰ سال حبس برای مظنونِ ورود به کاخ سفید

سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد: یک فرد مظنون با حمل کوله پشتی پس از اینکه از حصارهای دور کاخ سفید بالا رفته و وارد محوطه اطراف آن شده بود، بازداشت شد.

کد خبر : ۳۵۰۳۲
بازدید : ۱۲۸۰
سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد: یک فرد مظنون با حمل کوله پشتی پس از اینکه از حصارهای دور کاخ سفید بالا رفته و وارد محوطه اطراف آن شده بود، بازداشت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، زمانی که این فرد مظنون از حصارهای جنوبی مجتمع کاخ سفید در حوالی ۱۱:۳۸ دقیقه جمعه شب بالا رفته بود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید حضور داشت.

براساس مدارک ارائه شده به دادگاه این فرد مظنون به نام جاناتا تران ۲۶ ساله اهل کالیفرنیا است.

قرار است وی روز دوشنبه در دادگاه فدرال آمریکا برای پاسخگویی به اتهامات حاضر شود.

پس از این حادثه ترامپ از سرویس مخفی آمریکا تشکر کرد.

بیل میلر سخنگوی دفتر دادستانی آمریکا اعلام کرد: تران متهم به ورود و یا ماندن در محدوده‌های حفاظت شده با حمل سلاح خطرناک و یا استفاده از آن است که در صورت اثبات این اتهامات به حداکثر ۱۰ حبس محکوم شود.

این فرد مظنون وارد بخشی از کاخ سفید شد که نزدیک محل اقامت رئیس‌جمهور بوده است.

در سپتامبر سال ۲۰۱۴ نیز یک سرباز کهنه کار آمریکا با در دست داشتن چاقویی تلاش کرد از حصار کاخ سفید بالا رفته و وارد ساختمان شود اما توسط نیروهای حاضر متوقف شد. همچنین در نوامبر سال ۲۰۱۵ یک مرد با در دست داشتن پرچم آمریکا از حصارها پرید و وارد محوطه شد و در آوریل سال ۲۰۱۶ فردی کوله پشتی مشکوکی را به داخل زمین‌های اطراف کاخ سفید انداخت، اما پیش از آنکه بازداشت شود، آن را برداشت.

در اوایل امسال برنامه‌ای به سرویس مخفی آمریکا و همچنین سرویس پارک ملی این کشور پیشنهاد شد که حصارهای محکم‌تر و بلندتر برای ممانعت از این گونه اتفاقات ساخته شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید