لاریجانی: نمی‌توان هرهری مسلک بود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما این توصیه را به دوستان ارمنستان و آذربایجان داشته‌ایم که منطقه ظرفیت یک حرکت داغ را نخواهد داشت.

کد خبر : ۳۵۰۶۹
بازدید : ۱۸۵۴
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما این توصیه را به دوستان ارمنستان و آذربایجان داشته‌ایم که منطقه ظرفیت یک حرکت داغ را نخواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نشست خبری خود در مورد اظهاراتی که اخیرا در منطقه نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح شده گفت: شاید در نظر برخی کشورها چنین چیزی بوده اما بعید می دانم که موفق باشند. شما به صحبت های نتانیاهو با پوتین توجه کنید که اجازه نمی دهند صلح در منطقه ایجاد شود. حرفی که رئیس رژیم صهیونیستی زده است نشان می دهد ماجراجویی هایی که در منطقه انجام شده است هدف پشت صحنه داشته است.

علی لاریجانی درباره موضوع قره باغ گفت: ما همیشه این توصیه را به دوستان ارمنستان و آذربایجان داشتیم که منطقه ظرفیت یک حرکت داغ را نخواهد داشت و امیداریم که آنها در این شرایط فعلی به تشنج دامن نزنند و ما هم در این زمینه ظرفیت های مختلف را به کار خواهیم گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره کم کاری در پرداختن به موضوع فرهنگ در برنامه ششم توسعه گفت: در در برنامه ششم یک فصلی درباره فرهنگ وجود دارد اما آنچه که در لایحه دولت در این زمینه وجود داشت ضعیف بود اما یک چیزهایی به آن اضافه شد و این بخش بسط پیدا کرد. من فکر می کنم پایه های برنامه در فرهنگ خوب بوده است اما باید توجه بیشتری به این موضوع شود. من از بودجه اختصاص گرفته در حوزه فرهنگ دربودجه سال 96 راضی نیستم و ما کمبود منابع داریم. بنابراین باید در بخش های فرهنگی باید تکیه به دولت برداشته شود.

لاریجانی درباره مشکلات صندوق های بازنشستگی گفت: یکی از مشکلاتی که در صندوق های بازنشستگی وجود دارد بدهی دولت است. ما ماده ای در بودجه سال 96 در نظر گرفته ایم که این بدهی چگونه باید پرداخت شود. برای بازتعدیل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال 96 هم 10 هزار میلیارد در نظر گرفته ایم اما باز هم کافی نیست و همچنان باید در رفع مشکلات بازنشستگان با جدیت بیشتری وارد شویم.

علی لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره تحرکات جمنا علیه مجلس شورای اسلامی و اینکه آیا شما واقعا یک اصولگرا هستید و این حرف ها آیا در عملکرد مجلس تاثیری خواهد گذاشتُ گقت: کسانی که این حرف ها را زدند اصولگرای ناب نبودند. بعضی زود قضاوت می کنند و من هم نمی خواهم جلوی نظرات را بگیرم. اما من فکر می کنم آن نظری که رهبری انقلاب فرمودند که اصولگرایی اصلاح طلبانه راه حل کشور است، حرفی متین و دقیق است. انسان نمی تواند هرهری مسلک باشد و همین که مسلک وجود داشته باشد یعنی اصولگرایی.

او ادامه داد: اینکه عده ای جمع شدند و جمعیتی را تشکیل دادند خوب است و اشکالی ندارد اما روش برخوردشان در متن بیانیه شان با مجلس موهن بود که ناراحت کننده بود اما مجلس با این جوسازی ها مسیر خودش را عوض نمی کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید