ورود به اردوگاه سری داعش!

ورود به اردوگاه سری داعش!

هزاران کودک در اردوگاه "بچه شیرهای خلیفه" در موصل آموزش دیده‌اند. داعش با هدف پرورش نسلی وفادار به شستشوی مغزی کودکان می‌پردازند. این گروه تروریستی به شکل فزاینده‌ای به نیروهای جوان تکیه کرده است.

کد خبر : ۳۵۰۸۹
بازدید : ۱۳۲۶۱
اردوگاه زیرزمینی
فرادید | یک جفت شرت ورزشی و یک لنگه کفش اسپرت مندرس گِلی روی زمین به حال خود رها شده؛ یک طناب بازی نیز روی دیوار، درست کنار پرچم مشکی داعش آویزان شده است. اردوگاه مختص آموزش کودکان داعش یک اردوگاه زیرزمینی و خوفناک است.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، این اردوگاه اوایل ماه جاری میلادی به دست ارتش عراق افتاد؛ "بچه شیرهای خلیفه" پس از آموزش در این اردوگاه زیرزمینی به تروریست‌های ماهری تبدیل می‌شدند. تلگراف موفق شد از این اردوگاه بازدید داشته باشد.

این اردوگاه بر روی یک تونل راه‌آهن بلا استفاده ساخته شده که روزی برلین را به بغداد متصل می‌کرد. گفته می‌شود که این اردوگاه بزرگترین مرکز آموزشی داعش در عراق بوده باشد.

ورودی اردوگاه بر روی یک تپه سنگی در حومه محله ابو صیف در غرب موصل پنهان شده است. آن نقطه آنقدر محتاطانه انتخاب شده بود که اگر کمک ساکنین محلی نبود، نیروهای ارتش عراق نمی‌توانستند به سادگی به آن دست پیدا کنند.

گروهبان اعلا حسن سعی می‌کرد به کمک نور موبایلش مسیر را روشن‌تر کند. ارتفاع تونل 9.1 متر و طولش نیز حدود 1.6 کیلومتر است. برق تونل قبلا از یک ژنراتور تامین می‌شد که در جریان بازپس‌گیری موصل از کار افتاده بود.

اردوگاه زیرزمینی
ژورنالیست‌ها به دیوارنوشته‌های مخفیانه روی دیوار نگاه می‌کنند

داعشی‌ها یک مسیر پر از موانع را آماده کرده بودند تا نیروهایشان حین آموزش آن را تکمیل کنند. در گام اول، آن‌ها می‌بایست جلیقه‌های پر از ماسه و سنگ را به تن کنند تا وزنشان بیشتر شود و سپس از یک طناب بالا روند. فلش‌های قرمز رنگ به آن‌ها جهت انجام مانع دوم را نشان می‌داد: بالا رفتن از یک دیوار. همچنان جای پوتین‌هایشان را می‌شد بر روی دیوار دید.

در گام بعد، آن‌ها می‌بایست سینه خیز از زیر سیم خاردارها عبور کرده تا به مانع میله‌های فلزی و زیپ لاین برسند. گروهبان حسن می‌گوید: «این تمرینات مشابه تمرینات نیروهای ویژه ارتش عراق است، اما نسخه آسان‌تر آن برای کودکان در نظر گرفته شده است.»

در سوی دیگر تونل چندین کانکس وجود داشت که یکی برای آشپزخانه و دیگری برای دستشویی‌ها بود. کانکس‌های دیگر نیز به کلاس‌های درس اختصاص دارد. عنوان کتاب‌های درسی کودکان "مذهبت را بیاموز" است که به لحاظ ایدئولوژیک کودکان را کاملا شستشوی مغزی می‌دهد.

داعشی‌ها پرچم داعش را روی دیوارها نقاشی کرده و بر روی آن نوشته‌اند: «به لطف خدا رم را فتح خواهیم کرد. ما علیرغم تلاش‌های جهانی در همه جا حضور خواهیم داشت.»
اردوگاه زیرزمینی
گروهبان اعلا حسن در مسیر رفتن به اردوگاه زیرزمینی

گروهبان حسن می‌گوید که داعشی‌ها کودکان 10 تا 16 ساله را با چشمانی بسته شده به اردوگاه پالمیرا می‌‎بردند تا مکان آن را مخفی نگاه دارند. بچه شیرهای خلیفه پس از رسیدن به اردوگاه زیرزمینی باید دوره آموزشی دو هفته‌ای را تکمیل می‌کردند و در تمام مدت در اتاق‌های بدون پنجره کنار تونل استراحت می‌کردند.

در تمام مسیر تونل می‌توان کارتن‌های خالی آب پرتقال، تشک و رختخواب را مشاهده کرد. آن تونل همزمان امکان خدمات دهی به نزدیک به 50 کودک را دارد. گفته می‌شود که نزدیک به 2000 نفر در طول فعالیت دو ساله این اردوگاه در آن آموزش دیده‌اند. گروهبان حسن می‌گوید که پس از کشف چندین دفتر و اسناد ثبت هویتی، آن‌ها را به دست دستگاه‌های اطلاعاتی رسانده است.

وی می‌گوید: «تمام کودکان این اردوگاه اهل عراق بوده‌اند اما مربیان آن‌ها از کشورهای دیگر آمده بودند زیرا دانش نظامی بیشتری داشتند. بر اساس اسناد کشف شده، اکثر مربیان خارجی اهل اروپا، چچن، ترکیه و یا دیگر کشورهای عربی بوده‌اند. غالب آن‌ها با نام رزمی خود شناخته می‌شدند اما برخی نیز از نام‌های واقعی‌شان استفاده کرده بودند که آن اسامی در پایگاه‌های اطلاعاتی مظنونین تحت تعقیب ثبت شده است.»

تروریست‌های داعش از این انبار همچنین برای نگهداری سلاح و مهمات استفاده می‌کردند. گروهبان حسن می‌گوید که آن‌ها نزدیک به 300 اسلحه AK74، کلاشنیکف و نارنجک در اردوگاه جا گذاشته‌اند.

اردوگاه زیرزمینی
گروهبان حسن در تونل

اردوگاه پالمیرا بزرگترین و پیچیده‌ترین اردوگاه کشف شده داعشی‌ها توسط ارتش عراق است زیرا این اتفاق باعث شده تا از نحوه آموزش تروریست‌ها اطلاعات ارزشمندی به دست آید.

هزاران کودک در اردوگاه "بچه شیرهای خلیفه" در موصل آموزش دیده‌اند. داعش با هدف پرورش نسلی وفادار به شستشوی مغزی کودکان می‌پردازند. این گروه تروریستی به شکل فزاینده‌ای به نیروهای جوان تکیه کرده است. در واقع می‌توان گفت که بیش از یک سوم حملات انتحاری داعش ضد نیروهای عراقی در ماه گذشته میلادی توسط مبارزان زیر 17 سال انجام شده است. استخدام کودکان به عنوان سرباز یک جنایت جنگی محسوب می‌شود. روانشناسان تاکید کرده‌اند که این کودکان به جای اینکه به نیروهای ماهری تبدیل شوند، قربانی وحشی‌گری‌های داعش می‌شوند.


منبع: Telegraph
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید