سرنوشت خانه آیت‌الله هاشمی

کد خبر : ۳۵۱۲۳
بازدید : ۱۴۸۰
محمدعلی انصاری گفت: پنجشنبه این هفته بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی به عنوان سالگرد ارتحال یادگار امام (حاج احمد آقا) و سالگرد ارتحال همسر حضرت امام در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار می‌شود.

به گزارش اعتماد، دبير ستاد بزرگداشت امام خميني(س) اظهار داشت: يكي از مسائلي كه امسال تلخ و سنگين گذشت رحلت دو نفر از شاگردان برجسته امام يعني آيت‌الله العظمي موسوي‌اردبيلي و آيت‌الله هاشمي بود كه حقا اين دو مصيبت براي ملت ايران و پيروان و شيفتگان امام بسيار سخت، تلخ و ناباورانه بود؛ مخصوصا رحلت آيت‌الله هاشمي اين ركن بزرگ انقلاب اسلامي و كسي كه تمام عمر خود را در مسير خدمت به مردم و راه امام و مسير ولايت صرف كرد.

انصاري گفت: ما با توجه به حضور در دفتر امام، با ايشان همسايه ديوار به ديوار بوديم و كل زندگي ايشان را رصد مي‌كرديم. روزي هم عده‌اي به نام دفاع از ارزش‌ها از ديوار خانه ايشان به قصد اهانت بالا رفتند. خانه‌اي كه در جماران ايشان در آن ساكن بودند، به دستور حضرت امام تملك گرديد كه از اهم وظايف ستاد است متعلق به نهاد رياست‌جمهوري است و الان با تصويب دولت به عنوان «موزه ياران امام» در نظر گرفته شده و قرار است خانواده آقاي هاشمي از اين خانه نقل مكان كنند. دبير ستاد بزرگداشت امام خميني(س) در مورد برنامه‌هاي برگزاري بيست‌و‌هشتمين سالگرد ارتحال حضرت امام(س) گفت: ما پس از برگزاري بيست و هفتمين بزرگداشت امام در جلسه‌اي از تمامي نهادهاي عضو ستاد بزرگداشت امام خواستيم كه پيشنهادهاي خود را براي برگزاري مراسم در سال آينده كه مقارن با ماه مبارك رمضان حواهد بود را به ما ارايه دهند. اكثر پيشنهادهاي دريافت شده مبني بر اين بود كه مراسم روز ١٤ خرداد قبل از افطار برگزار شود كه جمع‌بندي اين پيشنهادات توسط يادگار امام به مقام معظم رهبري ارايه شد و چيزي كه مورد تاييد قرار گرفت همان جمع‌بندي نظر ستاد مبني بر برگزاري مراسم قبل از افطار بود به گونه‌اي كه نيم ساعت قبل از افطار تمام شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید