رنگ پاشی "بیوه‌های ورینداوان"

رنگ پاشی "بیوه‌های ورینداوان"
کد خبر : ۳۵۱۵۱
بازدید : ۳۷۵۵
فرادید | بیوه‌های ورینداوان سنت شکنی کرده و خودشان را غرق رنگ‌های جشن هولی (Holi) کردند. هولی یکی از جشن‌های هندی‌ها است که در طول آن، طرفداران آیین هندو بر روی یکدیگر پودر رنگ می‌پاشند تا از صلح و آرامش پاسداری کنند.

به گزارش فرادید به نقل از دیپلمات، جشن هولی که در 9 مارس امسال برگزار شد، رنگ و بویی متفاوت داشت زیرا هزاران زن بیوه اهل ورینداوان (Vrindavan) در اوتر پرادش هند نیز در جشن رنگ پاشی هولی شرکت داشتند. این زنان بیوه توسط خانواده‌هایشان طرد شده و از سراسر هند برای طلب آمرزش از کریشنا به آن منطقه سفر کرده بودند. ورینداوان، شهری مقدس نزد هندوها است و جایی است که کریشنا دوران کودکی‌اش را در آن سپری کرده است.

بر اساس باورهای سنتی، زنان بیوه نباید در جشن هولی شرکت کنند و یا حتی در طول سال لباس‌های رنگارنگ به تن کنند. اما برای چندمین سال است که جشن ویژه هولی در ورینداوان انجام می‌شود تا باورهای اشتباه اجتماعی کنار گذاشته شود. این مراسم نزدیک به یک هفته زودتر از جشن هالی اصلی برگزار می‌شود. جمع زیادی از زنان بیوه با لباس‌های سنتی برای برگزاری جشن در معبد گوپینات حاضر شدند.

جشن هولی با مراسم "فولون والی هولی" آغاز شد. تمام بیوه‌ها مشغول خواندن شعرهای مذهبی باجان شده و رقص رادای کریشنا می‌شوند. پس از آن نیز نوبت گولال‌ها (پودر رنگ) می‌شود. حدود 1500 کیلوگرم گولال و گلبرگ برای این مراسم تدارک دیده شده بود. این مراسم توسط دکتر بیندشوار پاتاک، فعال اجتماعی و مشاور جنبش سولاب، برگزار شد.


منبع: Diplomat
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید