"شیرهای درنده" در دیوار مرگ

"شیرهای درنده" در دیوار مرگ
کد خبر : ۳۵۱۷۳
بازدید : ۱۳۴۰۲
فرادید | تا چند دهه پیش، دیوار مرگ یکی از برترین هیجانات بسیاری از مردم بود. آن روزها هنوز تکنولوژی تاثیر زیاد بر زندگی مردم نگذاشته بود ولی نمی‌توان نقش آن در بهبود طراحی دیوارهای مرگ و تقویت موتورها را انکار کرد. موتورسواری انسان و به خطر انداختن جانشان به اندازه کافی هیجانی و البته ترسناک بود. پس چه دلیلی مانع استفاده از چند شیر درنده در دیوار مرگ می‌شد؟

به گزارش عکس فرادید، اِگبرت بی‌باک سرانجام این ایده را عملی کرد. وی از شیری به نام مونارک دعوت کرد تا کنارش بر روی یک موتور بنشیند. خبر منتشر شده توسط "یورکشایر ایوینینگ پست" در 24 سپتامبر سال 1931 میلادی اطلاعات بیشتری را در این باره به ما می‌دهد: «پیشرفت تمدنیِ شیرها بسیار درخور توجه است. مونارک، شیری که قرار است بر روی دیوار مرگ براند، سه سال پیش اصلا هیچ وسیله نقلیه موتوری را به چشم ندیده بود. پدربزرگ مونارک در جنگل می‌چرخید و پدرش نیز توسط شکارچیان به دام افتاد و پس از آموزش‌های فراوان توانست در داخل یک سیرک اسب سواری کند! اما حالا نوبت مونارک رسیده است. او قرار است کنار اگبرت بنشیند و دیوار مرگ را بنوردد. مونارک آنقدر از موتورسواری لذت برده بود که اصلا دلش نمی‌خواست پیاده شود. در دنیای شیرها، مونارک به واقع پا را حتی از پدرش یک قدم نیز جلوتر گذاشته بود.»

«در یک سمت خودرو، محفظه‌ای لبه‌دار ویژه مونارک طراحی شده بود. برای سوار کردن شیر در ماشین، اصلا نیازی به هیچ فریب و حقه‌ای نبود. مونارک به محض آزاد شدن از قفس به سمت خودروی کوچک می‌رفت... مونارک این روزها حتی سریع‌تر از پدرش سواری می‌کند. اگر اگبرت (Egbert) جوان کمی سریع خودرو را متوقف کند، مونارک از خودرو پیاده نمی‌شود. البته گاهی اوقات مونارک زود حوصله‌اش سر می‌رود. راننده در اینگونه مواقع متوجه می‌شود که سر مونارک به سر خودش نزدیک شده و به همین دلیل خودرو را نگه می‌دارد.»

«مونارک البته شیوه کارش خودش را دارد: تنها کسی که اجازه رانندگی در کنارش را دارد، اگبرت است. اگر کسی این کار را انجام دهد، مونارک به سرعت اعتراضش را نشان می‌دهد؛ دُم او شبیه شلاق می‌ماند! یکی از مشکل‌های جدیِ مونارک، مانند تمام ستاره‌ها، وزن او است. قفس مونارک از روزی که او وارد نمایش شد، دو برابر بزرگتر شده است. او دیگر کاملا روی محفظه کناری جایش نمی‌شود و از کاپوت ماشین نیز استفاده می‌کند.»
اسمیت در حال تمیز کردن پنجه‌های شیر – دسامبر 1936 میلادی، انگلستان
اسمیت در حال تمیز کردن پنجه‌های شیر - دسامبر 1936 میلادی، انگلستان
17 ژوئیه 1936 میلادی – اسمیت و همسرش در حال خوردن صبحانه در کنار حیوان‌های خانگی‌شان!
17 ژوئیه 1936 میلادی - اسمیت و همسرش در حال خوردن صبحانه در کنار حیوان‌های خانگی‌شان!
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید