مسمومیت ۷ مسافر نوروزی با گاز CO در قم

کد خبر : ۳۵۲۱۹
بازدید : ۱۰۵۸
‌معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم‌ از مسمومیت 7 تن از مسافران نوروزی با گاز منوکسید کربن در یکی از مهمانپذیرها و بوستان های قم خبر داد.

به گزارش ایسنا، ‌مهدی فراهانی با اعلام این خبر افزود: حدود ساعت ۰۲:۳۰دقیقه بامداد امروز عدم اتصال درست لوله خروجی بخاری دریک مهمانپذیر باعث مسمومیت 3 نفر با گاز مونوکسیدکربن شد.

وی ادامه داد: با تماس به موقع با اورژانس و حضور بهنگام پرسنل فوریت‌های پزشکی هر۴ نفربه بیمارستان منتقل شدند.

معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم، همچنین گفت: حدود ساعت ۷ ‌صبح امروز استفاده از وسایل گرمایشی (احتمالا زغال چوب یا پیک نیک) در داخل چادرمسافرتی در یکی ازبوستان‌های استان باعث مسمومیت 4 نفرازاعضای یک خانواده با درجات مختلف شد.

فراهانی اضافه کرد: با حضور پرسنل اورژانس ۱۱۵ در محل ۳ نفر از مسمومان با ۲ آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شدند ویک نفر نیز در محل بصورت سرپایی درمان شد.

وی در توصیه به شهروندان و مسافران تاکید کرد: عدم استفاده ازوسایل گرمایشی غیرایمن از جمله گازپیک نیک-زغال چوب-اجاق خوراک پزی بویژه در فضاهای بسته ‌مثلچادرهای مسافرتی و نیز داخل خودرو از جمله توصیه‌های مرکز فوریت‌های پزشکی به عموم مردم و مسافران است.

معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم، گفت: درصورت مشاهده موارد مسمومیت ضمن دور کردن فرد مسموم از کانون الودگی تماس سریعا با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود و همزمان با دادن آدرس دقیق و درست ‌گوش دادن به توصیه‌های کارشناس اورژانس تارسیدن پرسنل و آمبولانس اورژانس به محل منتظر بمانید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید