سیلاب در 12 شهرستان استان کرمان

کد خبر : ۳۵۲۵۲
بازدید : ۱۱۲۰
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بارندگی اخیر منجر به جاری شدن سیلاب در 12 شهرستان استان شده که میزان خسارت ها در دست بررسی است.

محسن صالحی کرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیلاب خسارت جانی تاکنون در پی نداشته و برخی راه های روستایی به دلیل امکان ورود سیلاب از سوی ستاد مدیریت بحران مسدود شده است اما تمامی راهای اصلی استان باز و تردد در آنها در حال انجام است.

وی بیان کرد: بارش شدید باران از اواخر وقت یکشنبه این هفته و جاری شدن سیلاب به برخی راه های استان کرمان خسارت وارد کرده که میزان خسارت ها در دست بررسی است.

صالحی کرمانی با اشاره به باز شدن دریچه سدهای بافت، جیرفت و تنگوئیه سیرجان به علت حجم زیاد آب تاکید کرد: توصیه می کنیم افراد از رودخانه ها و مسیرهای سیلاب فاصله بگیرند و از اقامت در رودخانه های پایین دست جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بارش ها امروز در جنوب استان کرمان ادامه دارد و پس از توقف 2 روزه از روز جمعه مجدد بارندگی ها در استان آغاز می شود.

وی تصریح کرد: به مسافران و رانندگان توصیه جدی داریم به علت دید کم از مسافرت در شب حتی الامکان خودداری کنند.

صالحی کرمانی افزود: مسیر بافت به سیرجان که از شب گذشته بر اثر سیلاب مسدود شده بود، بازگشایی شد و رانندگان در صورت برخورد با سیلاب و آبگرفتگی به هیچ وجه از نقاط خطرناک عبور نکنند تا دچار حادثه نشوند.

وی بیان کرد: نیروهای امدادی، راهداری و پلیس راه در تمامی راه ها و مناطق متاثر از سیلاب حضور دارند و در صورت لزوم امدادرسانی انجام می شود.

بارش شدید باران از 24 تا 30 بهمن سال گذشته نیز در استان کرمان علاوه بر تقویت منابع آبی، موجب طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر و منازل در 12 شهرستان این استان شد.

مناطق جنوبی استان و شهرستان های بردسیر، رابر، بافت، ریگان و بم بیش از سایر شهرستان های از جاری شدن سیلاب دچار خسارات مالی شدند و امدادرسانی در بسیاری از این مناطق چند روز بعد از فروکش کردن سیل ادامه داشت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید