شکایت خانواده رابرت لوینسون از ایران

خانواده مامور پیشین سازمان سیا که ادعا می‌شود در ایران ناپدید شده است، از دولت ایران شکایت کرد.

کد خبر : ۳۵۲۸۳
بازدید : ۱۱۲۲
خانواده مامور پیشین سازمان سیا که ادعا می‌شود در ایران ناپدید شده است، از دولت ایران شکایت کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز رابرت لوینسون یک مامور پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود که حدود یک دهه پیش برای انجام یک ماموریت جاسوسی به ایران سفر کرد و از آن زمان تاکنون خبری از وی در دست نیست.

خانواده لوینسون روز سه‌شنبه در دادگاهی فدرال در واشنگتن علیه دولت ایران شکایت کردند و مدعی شدند که ایران نقش خود در جریان ناپدید شدن لوینسون را که موجب این ماجرا و حقایق مربوط به آن شده است را پنهان می‌کند.

از زمان ناپدید شدن رابرت لوینسون در سال ۲۰۰۷ هیچ اطلاعاتی از وضعیت وی وجود ندارد و تنها یک ویدئو و چند عکس از او منتشرشده که به گفته ماموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) هیچ نشانی از ربایندگان احتمالی وی در آن‌ها نیست. خانواده او معتقدند که لونیسون زنده است و هم اکنون ۶۹ سال دارد اما کارشناسان می گویند که وی در طول این سالها از دنیا رفته است.

این در حالی است که مقامات ایران تاکید می‌کنند که هیچ نقشی در ناپدید شدن این مامور اف بی آی نداشته و اطلاعی از سرنوشت و وضعیت کنونی وی ندارند. ایران همچنین اعلام کرده است که برای یافتن وی و پیدا کردن اطلاعاتی درباره وضعیت لوینسون از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید