تداوم بارش‌ها در کشور

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به استان های پربارش در روز جاری، روند فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف را تشریح کرد.

کد خبر : ۳۵۴۶۱
بازدید : ۱۱۱۲
مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به استان های پربارش در روز جاری، روند فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف را تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بارشی کشور طی روز جاری (دوشنبه 14 فروردین)، اظهار کرد: امروز سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور فعال است و در شمال شرق، سواحل دریای خزر و مناطقی از دامنه های جنوبی البرز، غرب، نواحی مرکزی و شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز برخی نقاط نیمه جنوبی در استان های فارس، کرمان، شمال هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد نیز بارش پراکنده خواهند داشت و امروز بارش ها در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، نیمه شمالی سمنان، مرکزی، غرب قم، شمال اصفهان و مناطقی از گلستان شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه وضعیت جوی کشور در روزهای آینده را تشریح کرد و گفت: در روز سه شنبه 15 فروردین، بارش ها با شدت کمتر در مناطقی از شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر ادامه داشته و در دامنه های البرز مرکزی و شرقی و غرب کشور نیز در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود و به تدریج این سامانه از کشور خارج می شود.

احتمال گرد و خاک در یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان
به گفته وظیفه، در روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی ساعات در نیمه شرقی، جنوب و دامنه های البرز شرقی و مرکزی وزش باد شدید پیش بینی می شود که در استان های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی همچنین از افزایش وزش باد و شکل گیری گرد و خاک در جنوب شرق و برخی نقاط شرق کشور در روز چهارشنبه 16 فروردین خبر داد و افزود: این وضعیت باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این نقاط می شود. در این روز در سایر مناطق کشور جو نسبتا پایدار خواهد بود.

بارش برف در ارتفاعات
مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز روند کاهش دما در شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز به صورت برف پیش بینی می شود. همچنین امروز دریای خزر و از امشب تا روز چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وظیفه در مورد شرایط جوی تهران در روزهای آینده نیز گفت: آسمان تهران در روز سه شنبه 15 فروردین، نیمه ابری، احتمال بارش پراکنده و وزش باد، به تدریج کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای 13 و 2 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 16 فروردین، صاف تا کمی ابری با بیشینه و کمینه دمای 15 و 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید