جزئیات نزاع مرگبار دستفروشان در تهرانپارس

جزئیات نزاع مرگبار دستفروشان در تهرانپارس

قاتل نزاع جمعی فلکه دوم تهرانپارس که پیش از تعطیلات نوروز مرتکب قتل شده بود در پایان تعطیلات دستگیر شد.

کد خبر : ۳۵۴۶۵
بازدید : ۱۶۶۷
جزئیات نزاع مرگبار دستفروشان در تهرانپارس
قاتل نزاع جمعی فلکه دوم تهرانپارس که پیش از تعطیلات نوروز مرتکب قتل شده بود در پایان تعطیلات دستگیر شد.

به گزارش روزنامه وقایع اتفاقیه، در شلوغی‌ها و ازدحام پیش از نوروز، مردمی که در فلکه دوم تهرانپارس آخرین خریدهای نوروزی خود را انجام می‌دادند و خود را برای دورهم‌بودن و شادی‌های سال‌تحویل آماده می‌کردند، شاهد نزاع دسته‌جمعی چند نفر از دستفروشان منطقه خود بودند که با مرگ یکی از آن دستفروشان نزاع دسته‌جمعی خاتمه پیدا کرد. فرهاد و علی که مثل روزهای گذشته مشغول کسب‌وکار کوچک خود و دستفروشی بودند، ناگهان مورد حمله چاقوی چند فرد ناشناس قرار گرفتند. علی و فرهاد به بیمارستان منتقل شدند اما فرهاد به‌ دلیل شدت صدماتی که به او وارد شد، فوت کرد. مردم وحشت‌زده که شاهد این نزاع بودند، نتوانستند چهره کسانی که به دو دستفروش حمله‌ور شده بودند را شناسایی کنند.

حاضران در صحنه گفته بودند نزاع خیلی سریع آغاز شد و ضاربان پا به فرار گذاشتند. پس از آنکه مهاجمان فرار کردند، پلیس در صحنه حاضر شد و مصدومان به بیمارستان انتقال پیدا کردند. علی و فرهاد بی‌خبر بودند که قربانی جر و بحث چند روز گذشته خود شده‌اند که مهاجمان برای انتقام از آنها دوستان خود را برای دعوا باخبر کرده بودند.

مخفیگاه ضاربان شناسایی شد
ظهر روز 20 اسفند سال گذشته وقوع یک نزاع دسته‌جمعی در فلکه دوم تهرانپارس به کلانتری 126 اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد دو جوان به نام‌های فرهاد، 17 ساله و علی، 16 ساله در یک درگیری دسته‌جمعی توسط افراد ناشناس مجروح شدند. باوجود انتقال فرهاد و علی به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی، فرهاد به علت شدت جراحات وارده فوت کرد. در شرایطی که هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره هویت افرادی که در نزاع و درگیری شرکت داشتند وجود نداشت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند که دو نفر از دستفروشان به نام عرفان، 16 ساله و مهدی، 17 ساله از زمان درگیری برای انجام دستفروشی به محل مراجعه نداشته‌اند و عدم حضور آنها سرنخی برای مأموران آگاهی و مظنون‌شدن به آنها شد.

پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد در شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران، تشکیل و به دستور بازپرس پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با انجام اقدامات پلیسی این دو نوجوان به‌صورت کامل شناسایی و در ادامه، محل سکونت هر دو نفرشان در خیابان استخر شناسایی شد؛ با شناسایی محل سکونت عرفان و مهدی، هر دو نفر آنها در 30 اسفند، دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. عرفان و مهدی پس از آنکه در فلکه دوم تهرانپارس دعوا کرده بودند برای مخفی‌شدن به محل سکونت خود در خیابان استخر گریخته بودند.

چاقو زدم و فرار کردم
عرفان و مهدی در مراحل اولیه تحقیقات، منکر هرگونه مشارکت خود در درگیری منجر به قتل شدند اما با توجه به مشهود بودن آثار درگیری روی بدن عرفان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به مشارکت خود در درگیری منجر به جنایت اعتراف کردند. علی نیز توانسته بود چهره مهاجمان به خود و دوستش فرهاد که در اثر جراحات وارده فوت کرده بود را شناسایی کند. عرفان در اعترافاتش به کارآگاهان گفته بود: «یکی از دوستانم به نام حسن با من تماس گرفت، گفت که در محل بساط دستفروشی با چند نفر درگیر شده و از من کمک خواست. من نیز به‌همراه مهدی به فلکه دوم تهرانپارس رفتم و در آنجا با چند نفر جوان که آنها را نمی‌شناختیم، درگیر شدیم؛ آنها من و مهدی را کتک زدند و من نیز با چاقویی که همراه خود داشتم، دو نفر از آنها را مجروح کرده و از محل متواری شدیم؛ تا آن زمان نمی‌دانستم چه اتفاقی برای آنها افتاده و بعد اطلاع پیدا کردیم که یک نفر از آنها فوت کرده است. به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتم فرار کنم تا دستگیر نشوم.»

عرفان به مأموران آگاهی گفته است که حتی نمی‌دانسته برای چه با دو نفر دیگر درگیر شده است و فقط در حمایت از دوستش بدون اینکه باخبر باشد دعوا بر سر چیست، مرتکب قتل شده است. با توجه به اعتراف صریح متهمان به مشارکت در نزاع و درگیری منجر به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده برای هر دو متهم صادر شد اما با توجه سن کمتر از 18 سال، متهمان روانه کانون اصلاح و تربیت شدند.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به میزان گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به مشارکت در نزاع و درگیری منجر به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده برای هر دو متهم صادر شد اما با توجه سن کمتر از 18 سال، متهمان روانه کانون اصلاح و تربیت شدند. اکنون پرونده برای تکمیل‌شدن در دست بررسی است و پس از تحقیقات کامل و سیر مراحل حقوقی به دادگاه ارجاع داده خواهد شد.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید