ماهیگیری در ظفار

ماهیگیری در ظفار

«در ابتدا عملیات ماهیگیری با شناسایی ساردین‌ها در آب توسط قایق کاپیتان و یک قایق کمکی انجام می‌شود. زمانی که مکان ساردین‌ها در آب شناسایی شد، تور بزرگی پیرامون آن به آب انداخته می‌شود. سپس ماهیگیران دیگر تور را به طور دستی و با کمک یک خودروی سنگین به سمت ساحل می‌کشند. با این حال این فرآیند زمان می‌برد. در آخر صید به کمک تورهای کوچکتر به سمت کامیون‌ها حمل می‌شوند. باربرها بیشتر اهالی عمان، پاکستان و بنگلادش هستند.»

کد خبر : ۳۵۷۱۶
بازدید : ۱۴۱۶
فرادید | احمد محمد الطوقی، عکاس، عکس‌های بسیار زیبایی را از جریان مهاجرت ساردین‌ها و ماهیگیری در ظفار انداخته است.

به گزارش فرادید، الطوقی به کمک چندین دوربین حرفه‌ای از جمله یک پهپاد از نماهای مختلفی عکاسی کرده است. در تصاویرش می‌توان صید هزاران تن ماهی از دریا را مشاهده کرد که سپس در بازارهای داخلی و خارجی فروخته می‌شوند.

احمد الطوقی، 36 ساله، می‌گوید: «در ابتدا عملیات ماهیگیری با شناسایی ساردین‌ها در آب توسط قایق کاپیتان و یک قایق کمکی انجام می‌شود. زمانی که مکان ساردین‌ها در آب شناسایی شد، تور بزرگی پیرامون آن به آب انداخته می‌شود. سپس ماهیگیران دیگر تور را به طور دستی و با کمک یک خودروی سنگین به سمت ساحل می‌کشند. با این حال این فرآیند زمان می‌برد. در آخر صید به کمک تورهای کوچکتر به سمت کامیون‌ها حمل می‌شوند. باربرها بیشتر اهالی عمان، پاکستان و بنگلادش هستند.» هر کامیون حامل حدودا نیم تن ماهی ساردین است که ارزش هر یک 230 دلار است.

ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید