سرقت از دختر جوان با لباس پلیس!

سرقت از دختر جوان با لباس پلیس!

مرد سابقه‌دار که با لباس پلیس قلابی دست به سرقت‌های سریالی می‌زد، در تجسس‌های پلیسی به دام افتاد.

کد خبر : ۳۵۸۷۵
بازدید : ۱۴۶۰
مرد سابقه‌دار که با لباس پلیس قلابی دست به سرقت‌های سریالی می‌زد، در تجسس‌های پلیسی به دام افتاد.

پلیس قلابی در دام ماموران

به گزارش شهروند، ٩ اسفندماه بود که وقوع یک سرقت خودرو ٢٠٦ در منطقه فرحزاد به کلانتری ١٦٣ ولنجک اعلام شد.

وقتی مالباخته پیش روی کارآگاهان قرار گرفت، گفت: «جهت فروش یک خودرو ٢٠٦ اقدام به درج آگهی در سایت دیوار کرده بودم که مردی با شماره تلفن همراهم تماس گرفت و مدعی معاوضه خودرو پراید شخصی‌اش با خودرو ٢٠٦ شد؛ پس از توافق اولیه بر سر نحوه معامله، همان روز در منطقه فرحزاد قرار ملاقات گذاشتم.»

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «هوا تاریک بود که مردی سوار بر یک خودرو پراید و در حالی ‌که لباس پلیس بر تن داشت، به محل قرار آمد و خودش را خریدار معرفی کرد؛ پس از بازدید اولیه خودروها، او از من خواست تا ضمن آنکه خودرو پرایدش نزد من به‌عنوان امانت قرار دارد، با خودرو ٢٠٦ چرخی در همان محدوده بزند تا از سلامت فنی موتور خودرو اطمینان پیدا کند.

من هم به واسطه نوع رفتار وی و بویژه به تصور این موضوع که او خودش مامور پلیس است و درحقیقت به لباسش اطمینان کردم و خودرو خودم را در اختیارش گذاشتم که منجر به سرقت ٢٠٦ شد.»کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با بررسی ارکان هویتی پراید و بررسی سوابق درج‌شده در سیستم جامع پلیس اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت از یکی از شهرهای شمالی کشور است.

در بررسی پرونده سرقت پراید به کارآگاهان اعلام شد که خودرو از داخل پارکینگ صاحب آن سرقت شده و برابر نظریه کارشناسی پلیس آگاهی، به احتمال بسیار زیاد سرقت باید توسط فرد یا افراد آشنا با صاحب خودرو انجام شده باشد و پرونده‌ای در همین‌ خصوص در پلیس آگاهی شهرستان مربوطه در حال رسیدگی است.

با اطلاع از نحوه سرقت خودرو پراید، صاحب خودرو به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شد تا ضمن تحویل‌گرفتن خودرو کشف شده، تحقیقات تکمیلی در این خصوص نیز انجام شود.

با حضور خانمی ٣٢ ساله در پایگاه یکم پلیس آگاهی به‌عنوان صاحب خودرو پراید، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که منزل مالباخته نیز چندی پیش از سرقت خودرو مورد سرقت قرار گرفته که در آن پرونده نیز برابر نظریه کارشناسی پلیس، سرقت بدون هر گونه تخریب در‌های ورودی جهت ورود به خانه انجام شده و احتمالا این سرقت نیز همانند سرقت پراید توسط فردی آشنا با صاحبخانه انجام شده است.

شناسایی سارق آشنا
با توجه به شیوه داخلی سرقت خانه و پراید، کارآگاهان پایگاه یکم در تحقیقات از مالباخته اطلاع پیدا کردند که چند ماه پیش از وقوع سرقت‌ها، مالباخته با جوانی به نام «جواد» ٢٧ ساله آشنا شده که او پیشنهاد ازدواج به وی را مطرح کرده اما به ناگاه و پس از گذشت مدت کوتاهی ناپدید شده است و سرقت‌ها نیز پس از این زمان و در یک فاصله زمانی یک ماهه از یکدیگر انجام شده است.

با شناسایی «جواد»، کارآگاهان با بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمان سابقه‌دار با ١٠ سابقه کیفری در زمینه جرایم مرتبط با سرقت است و آخرین‌بار در اواخر ‌سال ١٣٩٤ دستگیر و روانه زندان شده است .

در ادامه تحقیقات، تصویر «جواد» توسط شاکی اصلی پرونده مالک خودرو ٢٠٦ مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت خودرو پراید، سرقت خانه و ٢٠٦ هر سه توسط این شخص انجام شده است.

دستگیری متهم
همزمان با ثبت دستور توقیف خودرو ٢٠٦ سرقتی در سیستم جامع پلیس و در شرایطی که هیچ‌گونه نشانی از مخفیگاه جدید «جواد» وجود نداشت، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد جواد در محدوده نظام‌آباد شدند.

با شناسایی محدوده تقریبی محل تردد جواد در منطقه نظام‌آباد، کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو ٢٠٦ سرقتی در یکی از کوچه‌های فرعی محل شده؛ بلافاصله این محل تحت کنترل و مراقبت پلیسی قرار گرفت و سرانجام در ١١ فروردین ماه، در حین سوار شدن جواد به خودرو سرقتی موفق به شناسایی و دستگیری وی شدند.

با دستگیری «جواد» مخفیگاه وی نیز شناسایی و در بازرسی از این محل، علاوه بر کشف البسه کامل انتظامی، یک قبضه سلاح کمری همراه با فشنگ‌های جنگی مربوطه و همچنین تجهیزات هشدار‌دهنده پلیسی کشف و توقیف شد.

متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی به سرقت خودرو پراید و خانه در شمال کشور با استفاده از دسته‌کلیدهای سرقت‌شده از زن ٣٢ ساله، خودرو ٢٠٦ در تهران و همچنین سرقت یک پراید در شهرستان سبزوار اعتراف کرد.

باتوجه به اعترافات متهم به ارتکاب سرقت در پوشش مامور پلیس، وی با قرار قانونی جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید