تصاویر/ عادت عجیب ساکنین «شهر اشباح»

تصاویر/ عادت عجیب ساکنین «شهر اشباح»

مرگ در فرهنگ ویتنامی اتفاقی بسیار مهم است. آن‌ها برای حیات پس از مرگ خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و بر این باورند که هر آنچه در این دنیا دارید، در دنیای دیگر نیز خواهید داشت.

کد خبر : ۳۵۹۹۲
بازدید : ۱۶۰۵۳
فرادی د | مردم روستایی در ویتنام سالانه ده‌‎ها هزار دلار را خرج قبرهای گران‌قیمت می‌کنند. در حالی که ساکنین شهر اشباح خود در خانه‌هایی ساده زندگی می‌کنند، اقوام مرحومشان در آرامگاه‌های لوکس و مجللی در همسایگی‌شان زندگی می‌کنند!

به گزارش فرادید، مسافران جدید روستای "آن بانگ" ویتنام از سازه‌های به شدت مجلل، زیبا و رنگارنگ این روستا به وجد خواهند آمد. البته در مدتی کوتاه متوجه خواهند شد که این سازه‌‎ها متعلق به مردگان روستا است و نه ساکنین زنده!

کلودیو سیبر، عکاس، پس از شنیدن روایت یکی از دوستانش به آن منطقه سفر کرد و تصمیم گرفت که از آن عکاسی کند.

وی می‌گوید: «شهر قدیمی هوئه در ویتنام به خاطر تاثیرپذیری از معماری چینی شهرت دارد. در مورد گورستان آن بانگ نیز باید گفت که تقریبا 90 درصد ساکنین روستا اقوامی را در خارج از ویتنام دارند که مبالغی را از آن‌ها دریافت می‌کنند ولی اغلب آن پول صرف ساخت آرامگاه می‌شود. آن‌ها برای اجداد خود و همچنین اعضای زنده خانواده‌هایشان نیز مقبره‌های بسیار لوکس و مجلل می‌سازند. این در حالی است که خانه‌های روستایی‌ها ساده باقی مانده است. مرگ در فرهنگ ویتنامی اتفاقی بسیار مهم است. آن‌ها برای حیات پس از مرگ خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و بر این باورند که هر آنچه در این دنیا دارید، در دنیای دیگر نیز خواهید داشت.»

گرچه میانگین درآمد سالیانه ویتنامی‌ها حدود 2000 دلار است، ولی روستایی‌ها سالانه حدود ده‌ها هزار دلار برای ساخت آرامگاه‌های زیبا برای عزیزانشان خرج می‌کند. ساخت آرامگاه حتی ممکن است پیش از مرگ آن‌ها آغاز شود.

حکومت کمونیستی ویتنام اساسا به بی‌خدایی اعتقاد دارد. با این حال اما بسیاری از مردم به قدرت ارواح و اجدادشان اعتقاد دارند. مقبره‌های گورستان "آن بانگ" به سبک‌های معماری خاص از جمله بودائیسم، تائویسم، کاتولیسیزم، ویتنامی، چینی و حتی غربی ساخته شده‌اند.

سیبر در ادامه افزود: «می‌توان این گورستان را با دیگر گورستان‌های جادویی مقایسه کرد. مانند همان گورستانی که دو سال پیش در نیو اورلینز دیدم. گورستان آن بانگ ترسناک یا ناراحت کننده نیست. اتفاقا می‌توان به اهمیت مرگ نزد در سنت ویتنامی‌ها پی برد. گورستان‌ها زیبا و رنگارنگ هستند. سازه‌های شامل شیر سنگی و اژدها که با ماسه سفید ساخته شده‌اند. برخی از آرامگاه‌ها آنقدر بزرگ هستند که شبیه یک عمارت به نظر می‌رسند.»

در ساخت بسیاری از آرامگاه‌ها از مقبره‌های پادشاهان نِگویِن در شهر هوئه (محل دفن بسیاری از پادشاهان امپراتوری نگوین) و همچنین از عمارت "قلعه سلطنتی" الهام گرفته شده است.

کلودیو می‌گوید: «وقتی به آنجا سفر کرده بودم، فقط من و چند باغبان بودیم. آن بانگ جای چندان توریستی نیست. اما "هیات فرهنگ و هنر ویتنام" شهر هوئه تصمیم گرفت تا این گورستان را به مکانی توریستی تبدیل کند. هر چند در حال حاضر فقط چند آژانس گردشگری در شهر هوئه این گورستان را مد نظر قرار می‌دهند.»
برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن‌ها کلیک کنید
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید