تصاویر/ اردوغان در جشن پیروزی

تصاویر/ اردوغان در جشن پیروزی

با اعلام رسمی نتایج همه پرسی اصلاح قانون اساسی در ترکیه طرفداران حزب حاکم پس از این پیروزی به خیابانها آمدند و به جشن و شادی پرداختند؛ رجب طیب اردوغان نیز دقایقی پس از اعلام نتایج در اجتماع مقابل کاخ ریاست جمهوری حضور یافت.

کد خبر : ۳۶۰۰۹
بازدید : ۲۳۳۲
فرادید | با اعلام رسمی نتایج همه پرسی اصلاح قانون اساسی در ترکیه طرفداران حزب حاکم پس از این پیروزی به خیابانها آمدند و به جشن و شادی پرداختند؛ رجب طیب اردوغان نیز دقایقی پس از اعلام نتایج در اجتماع مقابل کاخ ریاست جمهوری حضور یافت.

به گزارش فرادید، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در این اجتماع طی سخنانی خطاب به مردم حاضر مقابل کاخ هوبر استانبول در رابطه با نتایج همه پرسی گفت که این پیروزی را پیروزی همه مردم کشور می داند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: "16 آوریل روز پیروزی تمام کسانی که رای «آری» و «خیر» دادند، سراسر ترکیه، تمام 80 میلیون مدرم ما، 81 استان و سرزمین 780 کیلومترمربعی است. شهروندانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند نیز بخش مهمی از این پیروزی هستند".

بر اساس این رفراندوم سیستم حکومتی ترکیه از پارلمانی به ریاستی تغییر و سمت نخست وزیری حذف و اختیارات رئیس جمهور افزایش پیدا می کند. حزب مخالف ( حزب خلق / مردم) خواستار بازشماری 60 درصد کل آرا شداین حزب گفت که نتایج اعلام شده صحیح نیست.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید