زنان شکارچی!

زنان شکارچی!

یک انفجار حرکت استیشن واگنی که در امتداد جاده خاکی در حرکت بود را متوقف کرد. بلافاصله دو زن از صندلی‌های جلو پایین می‌پرند پشت یک تانکر قدیمی و زنگ‌زده سنگر می‌گیرند. با سلاح‌هایشان به سمت هدف در آن‌سوی تپه‌های پوشیده از برف شلیک می‌کنند و به واحد خود درخواست ارسال نیروی کمکی می‌فرستند.

کد خبر : ۳۶۰۶۷
بازدید : ۱۶۶۶۶

اولین واحد نیروهای ویژه زنان

فرادید | نروژ- یک انفجار حرکت استیشن واگنی که در امتداد جاده خاکی در حرکت بود را متوقف کرد. بلافاصله دو زن از صندلی‌های جلو پایین می‌پرند پشت یک تانکر قدیمی و زنگ‌زده سنگر می‌گیرند. با سلاح‌هایشان به سمت هدف در آن‌سوی تپه‌های پوشیده از برف شلیک می‌کنند و به واحد خود درخواست ارسال نیروی کمکی می‌فرستند.

به گزارش فرادید به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، این درگیری تنها یک تمرین است. اما سربازانی که در این شرکت دارند، آخرین موانع بر سر راه زنان برای خدمت در نیروهای مسلح را هموار می‌کنند. آن‌ها برای عضویت در واحد "سربازان شکارچی" در نروژ آموزش می‌بینند: اولین واحد ویژه متشکل از زنان.

بیش از یک سال از لغو ممنوعیت حضور زنان در مبارزات زمینی می‌گذرد. از آن زمان تعداد نسبتاً کمی از زنان آمریکایی برای این مشاغل آموزش دیدند. اما نروژ این مانع جنسیتی را با سرعت بیشتری هموار کرد. سال گذشته، نروژ اولین کشوری بود که واحدهای متشکل از نیروهای زن را به ناتو معرفی کرد.

سرهنگ "فرود کریستوفرسون" گفت: "زمانی که نیروهای نروژی در افغانستان مستقر شدند، فهمیدیم که به سربازان زن نیاز داریم؛ هم به مشاوران زن برای واحد ویژه پلیس افغانستان و هم به سربازان زن در عملیات بازداشت."

به همین دلیل واحدی مختص به آموزش زنان در نروژ ایجاد شد.

اولین واحد نیروهای ویژه زنان

سرهنگ "فرود کریستوفرسون"، فرمانده نیروهای مسلح نروژ


یکی از اعضای بیست‌ودوساله واحد می‌گوید: "ما در اینجا ثابت می‌کنیم که از پس ‌کارهای مردانه هم بر می‌آییم." این کارها شامل پرش‌باچتر از هواپیماهای نظامی، اسکی در توندرای قطبی، مسیریابی در مناطق دورافتاده و متروک و مبارزه در عملیات زمینی می‌شود.

اولین واحد نیروهای ویژه زنان

سربازی در کنار تانکر قدیمی که طول تمرینات نظامی از آن استفاده می‌شود

یکی از اعضا اشاره کرد که سلاح، کوله‌پشتی و ابزاری که با خود حمل می‌کنند بیش از 100 پوند وزن دارد.

اولین واحد نیروهای ویژه زنان

برای ورود به این واحد، زنان باید چهار مایل را با کوله‌باری 60 پوندی در عرض 52 دقیقه بپیمایند. این زمان برای مردها 49 دقیقه است.

اولین واحد نیروهای ویژه زنان

راهپیمایی سربازان زن بعد از تمرینات آموزش نظامی

فرمانده "اوله ویدار" مدیر این برنامه آموزشی گفت: "باوجود برخی تردیدهای اولیه، این برنامه به‌سرعت موفق شده است و فقط در سال اول فعالیت بیش از 300 متقاضی در آن حضور یافتند." الزامات اولیه برای ورود به این واحد سخت‌تر از قبل شد.

ویدار گفت: "این‌طوری زنان با آمادگی بیشتری می‌آیند."

اولین واحد نیروهای ویژه زنان

ترجمه: وب‌سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید