خلیفه کجاست؟

خلیفه کجاست؟

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، امیر امارات همچنان برای سومین سال متوالی در انظار عمومی ناپدید است که این امر باعث واکنش‌های مختلف بین شهروندان اماراتی شده است.

کد خبر : ۳۶۱۰۷
بازدید : ۱۲۳۷
خلیفه کجاست؟
شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، امیر امارات همچنان برای سومین سال متوالی در انظار عمومی ناپدید است که این امر باعث واکنش‌های مختلف بین شهروندان اماراتی شده است.

به گزارش ایسنا، مردم امارات متحده عربی طی سه سال گذشته شاهد حضور نیافتن و غیبت طولانی مدت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، امیر امارات در میان جمع و مناسبت‌های سیاسی و خبری هستند که باعث واکنش شدید شهروندان در فضای مجازی شده است و حتی در رسانه‌های این کشور هم بحث‌هایی درباره عدم اطلاع رسانی در مورد علت ناپدید شدن امیر امارات مطرح شده است.

شبکه‌های اجتماعی دلایلی برای غیبت و ناپدید شدن شیخ خلیفه دارند که بیماری امیر امارات و کودتای سیاه علیه وی توسط شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و برادر شیخ خلیفه از جمله علت‌های اصلی این غیبت عنوان شده‌اند.

جشن‌های چهل و پنجمین سالروز استقلال امارات متحده عربی در حالی برگزار شد که امیر امارات متحده عربی در این جشن‌ها حضور نداشت. این در حالی است که جشن‌های روز ملی امارات در تمامی شیخ نشینان با حضور حکام این شیخ نشینان برگزار و جشن ملی در ابوظبی، پایتخت امارات نیز با حضور تمامی حکام امارات برگزار شد.

غیبت امیر امارات باعث شده که شهروندان اماراتی در فضای مجازی سوالاتی از مسئولان بپرسند که "امیر امارات کجاست؟"

رسانه‌های امارات نیز فقط به انتشار تصاویر قدیمی شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان در روز ملی امارات در دوم دسامبر 2015 و انتشار پیام تبریک امیر به حکام اکتفا کردند.

این در حالی است که در اردیبهشت ماه سال گذشته فعالان اماراتی شبکه‌های اجتماعی فاش کردند که حاکم امارات به دستور برادرش محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، در اقامت اجباری به سر می‌برد و رسانه‌های اماراتی درباره سرنوشت وی، مردم را فریب می‌دهند.

کمپین فعالان اینترنتی هوادار شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم امارات که سه سال است در غیبتی مبهم به سر می‌برد، زیر عنوان " خلیفه کجاست" فاش کردند که وی با وجود داشتن شرایط جسمی ناپایدار، به دستور برادرش محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، در داخل کشور در اقامت اجباری به سر می‌برد.

این کمپین با ایجاد هشتگ "‎#این_خلیفه" (خلیفه کجاست) در توییتر، تاکید کرده که رسانه‌های دولتی امارات همواره درباره سرنوشت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان دروغ می‌گویند و مردم را گمراه می‌کنند.

در ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی فعالان اماراتی در شبکه توییتر از حکومت ابوظبی خواستار روشن شدن وضعیت شیخ خلیفه، توضیح درباره علت غیبت او و اطلاع رسانی از وضعیت سلامتی او شدند که پاسخی به آنها داده نشد.
مخالفان دولت امارات پیشتر تهدید کرده بودند که به زودی رازهای پشت پرده غیبت دو ساله (در آن زمان) شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم امارات را فاش خواهند کرد.

خلیفه بن زاید آل نهیان 69 ساله، رئیس امارات و حاکم ابوظبی، فرزند زاید بن سلطان آل نهیان است که در سال ۲۰۰۴ و پس از درگذشت پدرش رئیس امارات و حاکم ابوظبی شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید