علم‌الهدی: کنسرت، «هنر کُش» است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد تصریح کرد: مخالفت من با هتل‌سازی، ساخت مراکز تفریحی و برنامه‌های گردشگری دروغ است.

کد خبر : ۳۶۱۸۴
بازدید : ۱۱۲۹
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد تصریح کرد: مخالفت من با هتل‌سازی، ساخت مراکز تفریحی و برنامه‌های گردشگری دروغ است.

به گزارش آنا، علم الهدی در نشست صمیمانه نخبگان علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: از روز اولی که به‌ عنوان امام‌جمعه مشهد انتخاب شدم، برحسب دستور رهبری به فعالیت‌های دانشگاهی و حوزه توجه ویژه‌ای داشتم.

وی افزود: به دلیل برخی بی‌مهری‌ها، متاسفانه در ورود برای من به دانشگاه باز نشد، اما به مناسبت‌های گوناگون در دانشگاه حاضر شدم.
بنده ضد هنر نیستم، خود را بیش از هنرمندان طرفدار هنر می‌دانم چون اگر هنر در مسیر تعالی انسانی قرار گیرد، بهترین عبادت است

علم الهدی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: این‌که می‌گویید «بعد از 12 سال به دانشگاه آزاد آمدی»، کم‌لطفی است، اولین جلسه رسمی دانشگاهی من در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

امام جمعه مشهد افزود: این‌که در فضای مجازی و پایگاه‌های اطلاعاتی به اسم من دروغی بگویند و شما بپذیرید، ظلم به من است.

علم الهدی با بیان اینکه مخالفت من با هتل‌سازی، ساخت مراکز تفریحی و برنامه‌های گردشگری دروغ است، اظهار کرد: پذیرفتن حرف دیگران به نقل از من و نشنیدن حقیقت از زبان خودم، خلاف روحیه علمی و تحقیقی شماست.

وی افزود: نه ضد گردشگری و نه ضد هتل حرف نزده‌ام؛ گفته‌ام مشهد فضای گردشگری نیست، فضای زیارت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه جناح‌گرا نیستم ولی در برابر جناح‌ها نیز بی‌تفاوت نیستم، تصریح کرد: مسائل سیاسی همچون مسائل علمی و فکری است، قرار نیست هرکه من را قبول ندارد بی‌دین باشد. اگر کسی مرا قبول نکرد یا من کسی را قبول نکردم، نباید عداوت و دعوا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند تریبون نماز جمعه باید در اختیار تشکل‌های دانشجویی باشد، افزود: اما نمی‌شود جریان سیاسی سکولار که اصل موضوع را قبول ندارد بتواند در نماز جمعه سخنرانی کند.

این مسئول تاکید کرد: نمی‌توان اگر کسی گناه مسلم انجام داده و مردم هم می‌فهمند، من بگویم اشکالی ندارد.! این‌که تهمت می‌زنند و اهانت می‌کنند، گناه من چیست؟ باید تحلیل سیاسی را برخلاف اندیشه خود انجام بدهم؟
علم الهدی با بیان اینکه با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالفم چون کنسرت، «هنر کُش» است، تصریح کرد: مبانی فقهی بنده برای موسیقی با امام و رهبری یکی است، بنده هم موسیقی را حرام نمی‌دانم، به برخی از آهنگ‌ها هم گوش می‌دهم

علم الهدی با تاکید بر اینکه من با کسی رقیب سیاسی نیستم، گفت: تخصص من فقه است و به حکومت فقیه رسیدم، مبدأ مشروعیت نظام را ولایت‌فقیه می‌دانم، اگر ولایت‌فقیه در حکومت نباشد، حکومت طاغوت است ولو همه مردم به آن رأی بدهند.

وی با بیان اینکه معتقدم هنر مظلوم است اما مبدأ مظلومیت هنر مصادره شدن آن است، افزود: تمام جریان‌های هنری از موسیقی، شعر، نقاشی و سینما ابزاری برای تعالی ابزار انسانی و اسلامی هستند. هنر در کنار علم، بال دیگر در تکامل انسانی است. در قرن‌های گذشته هنر به‌ عنوان ابزار لذت، هوس‌بازی و خوش‌گذرانی مصادره شده است.

این مسئول ادامه داد: بنده ضد هنر نیستم، خود را بیش از هنرمندان طرفدار هنر می‌دانم چون اگر هنر در مسیر تعالی انسانی قرار گیرد، بهترین عبادت است.

علم الهدی با بیان اینکه با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالفم چون کنسرت، «هنر کُش» است، تصریح کرد: مبانی فقهی بنده برای موسیقی با امام و رهبری یکی است، بنده هم موسیقی را حرام نمی‌دانم، به برخی از آهنگ‌ها هم گوش می‌دهم.

وی گفت: مظلومیت موسیقی این است که در دانشگاه کنسرت بگذارند و برای آن بیرون از دانشگاه بلیت بفروشند! در دیگر کشورها کنسرت ابزار هنر است نه ابزار تفریح و عیاشی.

امام جمعه مشهد ادامه داد: با بی‌حجابی مخالفم چون تضییع حقوق و توهین به مقام زن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خدا مسجدالاقصی را با حریم و بابرکت معرفی می‌کند، حرم امام رضا(ع) حریم دارد.

وی با تاکید بر اینکه در مورد آستان قدس من هیچ مسئولیتی ندارم؛ به‌صرف این‌که تولیت داماد بنده است نمی‌توانم نظری بدهم، گفت: بنده نه حکمی در این مجموعه دارم و نه ایشان من را به‌عنوان مشاور انتخاب کرده است.

وی افزود: این درست نیست هرکسی هر کاری انجام داد، بنده محکوم شوم.!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مردم چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا دین دارند و دینشان را می‌خواهند، نقش علما این است که مردم را به اصل موضوعات هدایت کنند نه جریانی خاص.

در ابتدای این مراسم نمایندگان فعالان انجمن های علمی دانشجویان، کانون تئاتر دانشگاه، انجمن اسلامی دانشجویان، انجمن ترقی خواه، مجمع اسلامی دانشجویان، انجمن اندیشه های دانشجویی، هیات های مذهبی، نشریات دانشجویی، کانون جرعه نور، دفاتر بسیج دانشکده های دانشگاه، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه و جامعه اسلامی دانشجویان به ایراد نظر خود پرداختند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید