خنثی شدن نقشه شوم داعشی‌ها علیه زائران

نیروهای عراقی، شماری از عناصر داعش را که قصد اجرای حملات تروریستی علیه زائران امام موسی کاظم (ع) را داشتند، بازداشت کردند.

کد خبر : ۳۶۲۰۵
بازدید : ۱۳۲۴
نیروهای عراقی، شماری از عناصر داعش را که قصد اجرای حملات تروریستی علیه زائران امام موسی کاظم (ع) را داشتند، بازداشت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، اداره اطلاعات نظامی عراق تشکیلات موسوم به «ولایت شمال بغداد» وابسته به گروه تروریستی داعش را با بازداشت اعضای آن و مصادره مقدار زیادی سلاح و مهمات آنان، متلاشی کرد.

این عملیات، ضربه پیش‌دستانه شدیدی به گروه تروریستی داعش بود که برای اجرای حملات تروریستی علیه شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع) در اطراف شهرک کاظمیه و شهرستان تاجی در شمال بغداد آماده می‌شد.

سرهنگ جواد محمداوی، مسئول اداره اطلاعات نظامی عراق، گفت: اداره اطلاعات نظامی با همکاری اداره امنیت شمال بغداد وابسته به دستگاه اطلاعات ملی عراق موفق به شناسایی این تشکیلات و بازداشت همه اعضای آن شد که تحت عنوان «ولایت شمال بغداد» در منطقه طارمیه فعالیت می کردند. در حمله نیروهای امنیتی به مخفیگاه‌های این افراد، آنان بازداشت شدند و سلاح‌هایشان مصادره شد. آنها قصد داشتند زائران امام موسی کاظم (ع) را در سالگرد شهادت ایشان هدف قرار دهند.

شماری از سرکردگان داعش در بین تروریست های بازداشت شده دیده می‌شوند که «امیر اداری و مالی داعش» و «تک‌تیرانداز طارمیه»، که شماری از نیروهای ارتش و پلیس محلی عراق را در طارمیه هدف قرار داده بود، از جمله آنان هستند.

به گفته کارشناسان عراقی، افراد بازداشت شده در تدارک اجرای حملاتی با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده و کمربندهای انفجاری بودند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید