عکس/ دماغ بزرگ زورگیر تهران را لو داد

عکس/ دماغ بزرگ زورگیر تهران را لو داد

زورگیر جنوب تهران پس از دهها فقره زورگیری میلیونی از روی دماغ بزرگش شناسایی و دستگیر شد.

کد خبر : ۳۶۳۶۶
بازدید : ۲۳۷۷
زورگیر جنوب تهران پس از دهها فقره زورگیری میلیونی از روی دماغ بزرگش شناسایی و دستگیر شد.
عکس/ دماغ بزرگ زورگیر تهران را لو داد

به گزارش جام جم، از پلیس آگاهی، نهم اسفند گذشته مالک یک مغازه ساعت فروشی در شهرری با مراجعه به کلانتری 167 دولت آباد به مأموران اعلام داشت که توسط دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید تاکسی سبزرنگ مورد زورگیری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت بعنف» و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای شهرری، پرونده در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: به عنوان مسافر از باقرشهر به مقصد شهرری سوار یک پراید تاکسی سبزرنگ با دو سرنشین شدم. در مسیر حرکت، سرنشین صندلی جلو که بینی بزرگی داشت با تهدید چاقو اقدام به گرفتن چهار عدد ساعت طلای همراهم به ارزش تقریبی 14 میلیون تومان، دو میلیون وجه نقد همراه و کیف حاوی مدارک شناسایی ام کرد؛ پس از سرقت مرا در بیابان های دولت آباد پیاده کرده و با پراید تاکسی از محل متواری شدند.

کارآگاهان با بررسی پراید تاکسی اطلاع پیدا کردند که خودرو در ساعت 2 بامداد همان روز از منطقه بازار تهران سرقت شده است.

در ادامه و با طرح شکایت مشابه، کارآگاهان با سرقت هایی روبرو شدند که طی آن دو سارق زورگیر با استفاده از تاکسی مسروقه اقدام به زورگیری از مسافران کرده بودند. در تمامی سرقت ها ، تمامی مالباختگان در اظهاراتی مشابه عنوان می کردند که سارق اصلی، جوانی قدبلند با دماغی بزرگ بوده است.

با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از مشخصات ارائه شده از سوی مالباختگان، چهره نگاری و بررسی سوابق مجرمان سابقه دار، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار پایگاه نهم بنام اشکان 27 ساله شدند که بارها به اتهام زورگیری دستگیر و روانه زندان شده بود.

بررسی سوابق اشکان نشان داد که وی پس از طی 6 سال از محکومیت 10 ساله اش، به تازگی از زندان آزاد شده است.

با شناسایی مخفیگاه اشکان در منطقه دولت آباد ، او روز 26 فروردین دستگیر و در مواجه حضوری با مالباختگان، دقیقا مورد شناسایی قرار گرفت.

اشکان که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت ، صراحتا به زورگیری در پوشش مسافرکشی با استفاده از خودروهای مسروقه اعتراف و با معرفی همدستش عنوان داشت که تمامی سرقت ها را به همراه یکی از بچه محل هایش به نام بابک26 ساله که همانند او به مصرف موادمخدر (هروئین و شیشه) اعتیاد دارد، انجام داده است.

با شناسایی بابک به عنوان دیگر عضو این گروه دو نفره، او نیز در همان تاریخ دستگیر و پس از انتقال به پایگاه نهم آگاهی، اعترافات اشکان را تأیید کرد.

متهمان در اعترافات خود عنوان داشتند که علاوه بر سرقت خودرو پراید تاکسی سبزرنگ، چهار دستگاه خودرو پراید دیگر را در شهرری و بازار تهران، سرقت و در ادامه دقیقا به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت و زورگیری در پوشش مسافرکشی کردند و نهایتا هر کدام از خودروهای مسروقه را نیز پس از ارتکاب چند فقره زورگیری، در سطح شهر رها و مجددا خودرو جدیدی سرقت و سرقت های خود را از سر می گرفتند.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و اعتراف صریح متهمان به سرقت های زورگیری در مناطق شهرری و دولت آباد، از شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد به ویژه در این مناطق مورد زورگیری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری - خیابان آستانه مراجعه کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید