تصاویر/ افرادی که از هیچ چیز نمی‌ترسند!

تصاویر/ افرادی که از هیچ چیز نمی‌ترسند!

نیروهای ویژه جزو بهترین و آموزش‌دیده‌ترین واحدهای نظامی هر کشور هستند. آن‌ها به عملیاتی می‌روند که دیگر واحدها از آن هراس دارند و حقیقتاً بهترین‌ها هستند. رتبه‌بندی این نیروها بسیار دشوار است، اما برخی از واحدها هستند که بنا بر سابقه و تجربه‌ای که دارند، بالاتر از بقیه قرار می‌گیرند.

کد خبر : ۳۶۴۳۵
بازدید : ۳۹۵۳


فرادید | نیروهای ویژه جزو بهترین و آموزش‌دیده‌ترین واحدهای نظامی هر کشور هستند. آن‌ها به عملیاتی می‌روند که دیگر واحدها از آن هراس دارند و حقیقتاً بهترین‌ها هستند. رتبه‌بندی این نیروها بسیار دشوار است، اما برخی از واحدها هستند که بنا بر سابقه و تجربه‌ای که دارند، بالاتر از بقیه قرار می‌گیرند. در اینجا هشت مورد را معرفی می‌کنیم:

8. گروه خدمات ویژه (SSG) در پاکستان

بهترین نیروهای ویژه در دنیا


این گروه در پاکستان به دلیل استفاده از کلاه و سرپوش‌های خاص به "لک‌لک‌های سیاه" شهرت دارند. بنا به گزارش‌ها، آموزش‌های این واحد شامل 36 مایل راه‌پیمایی در 12 ساعت و 5 مایل دویدن در 50 دقیقه با حمل تمام تجهیزات است.

بهترین نیروهای ویژه در دنیا

در اکتبر 2009، کماندوهای SSG به یک ساختمان اداری حمله کرده و 39 نفر از افرادی که توسط شبه‌نظامیان طالبان گروگان گرفته‌شده بودند را آزاد کردند.


7. UOE ، واحد عملیات ویژه اسپانیا

بهترین نیروهای ویژه در دنیا


این واحد که از سال 2009 "نیروهای دریایی و مبارزه ویژه" هم نامیده می‌شوند، یکی از بهترین نیروهای ویژه در اروپا هستند. این گروه ابتدا در سال 1952 با داوطلبان یک شرکت آموزش نظامی (Amphibious Climbing Company) تشکیل شد و ازآن‌پس با تقلید از آموزش‌های "اس.آ.اس" (SAS) به یکی از برترین واحدهای جنگی تبدیل‌شده است.

بهترین نیروهای ویژه در دنیا

ورود به UOE چالش بسیار سختی است. میانگین شکست داوطلبان حضور در این واحد 70 تا 80 درصد است. اصلاً عجیب نیست که تمامِ داوطلبان یک دوره در آزمون‌های اولیه رد شوند.

6. گروه آلفا روسیه

بهترین نیروهای ویژه در دنیا

یکی از شناخته‌شده‌ترین نیروهای ویژه در دنیا است. این واحد توانمند ضد تروریستی در سال 1974 توسط "کا گ ب" ایجاد شد و تا به امروز در خدمت "سرویس امنیت فدرال روسیه" (FSB) باقی‌مانده است.

بهترین نیروهای ویژه در دنیا

نیروهای ویژه روسیه و به‌خصوص گروه آلفا در سال 2002 مورد انتقادهای شدید قرار گفتند. 129 نفر در یک سالن تئاتر در مسکو گروگان گرفته شدند. بر اثر گازهایی که در مبارزه با گروگان گیران به کار رفت، تمام 129 نفر کشته شدند.

4. واحد ملی امنیت و مداخله فرانسه، GIGN

بهترین نیروهای ویژه در دنیا

تعداد کمی از نیروهای ضد تروریستی در جهان می‌توانند با واحد ملی امنیت و مداخله فرانسه رقابت کنند. این گروه بسیار قوی است و عملکرد خوبی در بحران‌های گروگان‌گیری دارد. این گروه ادعا دارد از سال 1973 تاکنون، بیش از 600 نفر را نجات داده است. انتشار تصاویر از صورت اعضای این واحد برخلاف قوانین فرانسه است.

بهترین نیروهای ویژه در دنیا

یکی از برجسته‌ترین تجربه‌های این گروه تصرف مسجد بزرگ مکه در سال 1979 بود. به علت ممنوعیت ورود غیرمسلمانان به مساجد، سه نفر از کماندوهای GIGN موقتاً مسلمان شدند و به نیروهای سعودی برای ورود به مسجد کمک کردند.

3. واحد ویژه خدمات هوایی بریتانیا، SAS

بهترین نیروهای ویژه در دنیا

این گروه همتای واحد "خدمات ویژه دریایی" است. در نشان آن‌ها عبارت "کسی که جرئت دارد، پیروز می‌شود" حک‌شده است. زمانی که از ژنرال "استنلی مک کریستال" درباره نقش SAS در جنگ عراق سؤال شد، وی پاسخ داد: "نقش اساسی داشتند. بدون آن‌ها موفق نمی‌شدیم."

2. یگان ویژه خدمات دریایی، SBS

بهترین نیروهای ویژه در دنیا

این گروه مشابه با "یگان ویژه نیروی دریایی ایالات‌متحده آمریکا" است. فرآیند عضویت در این گروه شامل تست‌های مقاومتی طاقت‌فرسا، آموزش در جنگل‌های بارانیِ بلیز و آموزش‌های مبارزه و ابقاء است که شامل بازجویی شدید از داوطلبان هم می‌شود. تنها دو بار برای قبولی در این آزمون‌ها فرصت است.

1. یگان ویژه نیروی دریایی ایالات‌متحده آمریکا، SEALs

به‌عنوان بهترین واحد عملیات ویژه در جهان شناخته می‌شوند. این یگان در سال 1962 تأسیس شد. اپراتورهای زمینی، هوایی و دریایی آن سال‌ها آموزش می‌بینند و به‌خصوص پس از حملات یازده سپتامبر، تمرینات عملیاتی بسیار باورنکردنی و دشواری را طی می‌کنند.

بهترین نیروهای ویژه در دنیا

ترجمه: وب‌سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید