زندگی، آزادی و پرزیدنت ایوانکا!

زندگی، آزادی و پرزیدنت ایوانکا!

پدر ایوانکا دلش می‌خواست که خودش هم پیازداغ بحث تساوی حقوق افراد را زیاد کند ولی انگار پیش‌دستی کردن ایوانکا به او برخورده بود و اخم را روی ابروهایش هک کرده بود. ترامپ پس از ترک میز ریاست جمهوری کمی حساس‌تر شده بود. پروژه کتابخانه ترامپ به کل شکست خورده بود؛ او فقط به یک کتاب دیگر فکر می‌کرد که می‌توانست در کتابخانه‌اش جای گیرد

کد خبر : ۳۶۵۱۱
بازدید : ۱۱۳۴۲
زندگی، آزادی و پرزیدنت ایوانکا
هنرمندان در حال اتمام تندیس مومی دونالد ترامپ در موزه مادام توسو لندن - ژانویه 2017

فرادید | راجر کوهن- دونالد ترامپ، رئیس جمهور، برای پاسداشت دویست و پنجاهمین سالگرد ایالات متحده آمریکا یک مهمانی مجلل در مار-ئه-لاگو کاخ سفید برگزار کرده است. بر روی بنرهای آویخته شده از گوشه گوشه‌ی این عمارتِ مزین به طلا یک شعار به چشم می‌خورد: «زندگی، آزادی و در جستجوی توافق.» این شعار در طول سال منتهی به جشن مدام همه جا شنیده می‌شود.

به گزارش فرادید به نقل از نیویورک تایمز، بخش شمالی کاخ سفید، که در حال حاضر با همین نام شناخته می‌شود، سال پیش از آن مراسم به "موزه واشنگتن" بدل گشت. دانش‌آموزان مدرسه‌ای در موزه به صف کشیده شده‌اند تا با حس مسئولیت خود به چهره‌های شخصیت‌هایی که این کشور را در 250 سال گذشته رهبری کرده‌اند، بنگرند. تمام آن فضا را می‌توان در ازای پرداخت مبلغی برای برگزاری مراسم عروسی، میهمانی‌های یهودیان و مراسم مشابه اجاره کرد. حتی گفته شده که دفتر بیضی شکل (دفتر ریاست جمهوری) گزینه‌ای بسیار مناسب برای انجام مراسم ازدواج است.

پرزیدنت ایوانکا (با شعار آمریکایی بهتر از همیشه!) پس از اتمام دو دوره ریاست جمهوری پدرش موفق شد با اختلاف شدید پیروز انتخابات سال 2024 بشود. ایوانکا نمایشی درخشان در جشن‌های فلوریدا داشت. او در سال 2026 به خاطر مقاومت در برابر فشار خانواده برای "مدرنیته کردن" اعلامیه استقلال آمریکا از محبوبیت خاصی برخوردار گشته است. رئیس جمهور ایوانکا گفته است: «چندان ایده خوبی نیست که عبارت "در جستجوی توافق" را به عنوان یکی از حقوق مسلم افراد، جایگزین عبارت "در جستجوی خوشبختی" کنیم.»

پدر ایوانکا دلش می‌خواست که خودش هم پیازداغ بحث تساوی حقوق افراد را زیاد کند ولی انگار پیش‌دستی کردن ایوانکا به او برخورده بود و اخم را روی ابروهایش هک کرده بود. ترامپ پس از ترک میز ریاست جمهوری کمی حساس‌تر شده بود. پروژه کتابخانه ترامپ به کل شکست خورده بود؛ او فقط به یک کتاب دیگر فکر می‌کرد که می‌توانست در کتابخانه‌اش جای گیرد. وزن دونالد به شکل عجیبی بالا رفته است. او هنوز هم در مورد بیمه "اوباماکر" و اطرافیان بد و اینکه به رغم تلاش فراوان نتوانسته بود جنگ جهانی سوم را آغاز کند، شکوه می‌کرد. پرزیدنت ایوانکا ترامپ سعی می‌کرد تا پدرش را دلداری دهد اما واقعا وقت کافی برای این کار نداشت.

با اینکه نحوه ریاست جمهوری ایوانکا نسبت به پدرش کمی محتاطانه‌تر و دانش جغرافیایی‌اش نیز به مراتب بهتر است، اما او مرتب به خاطر چندین مسئله مورد نکوهش قرار می‌گیرد. اول اینکه او تقاضا کرده چند اتفاق نزدیک درب خروجیِ بخش شمالی کاخ سفید تخلیه و به نمایشگاه مد لباس برند ایوانکا ترامپ شامل کفش، کیف دستی، پوشاک، لباس زیر زنانه و اکسسوری‌ها تبدیل شود.
زندگی، آزادی و پرزیدنت ایوانکا
ترامپ 2024؛ نخستین رئیس جمهور زن
وکلای ایوانکا ترامپ می‌گویند که وی در حال حاضر به خاطر مصونیت شخص رئیس جمهور از هرگونه "تضاد منافع فدرالی" در امان است. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از آمریکایی‌ها این سوال را بپرسند که "تضاد منافع" دقیقا چه معنایی دارد. سپری کردن نزدیک به یک دهه با ترامپ باعث تغییر کشور شده است. دپارتمان "اخلاق" دیگر جایی در کالج‌های آمریکایی ندارد زیرا به عقیده بسیاری، تاریخ مصرفشان گذشته است. صحبت از "ارزش‌های آمریکایی" در راهروی مار-ئه-لاگو همیشه با قاه‌قاه خندیدن همراه بوده است. واقعا ارزش‌های آمریکایی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

مسئله عجیب دیگر تصمیم پرزیدنت ایوانکا ترامپ در مورد شوهرش "جرد کوشنر" بود؛ آقای کوشنر پستی جدید را در داخل کاخ سفید دریافت کرده بود که بسیار جنجالی شده بود: «فرستاده ویژه برای رفع یا ریشه‌کنی تمام مشکلات جهانی و داخلی.»

برخی از منتقدان معتقدند که این عنوان کمی برای جردِ خوش دست "غلو شده" است. البته این منتقدان در زمانی کوتاه توسط تندروهای شرکت تعاونی "ترامپلسون نیوز" سر جای خود نشانده می‌شوند. این گروه خبریِ "همه چیز دان" با بودجه 38 میلیارد دلاری شلدون ادلسون [سرمایه‌دار یهودی آمریکایی و یکی از ثروتمندترین افراد جهان] در سال 2022 میلادی افتتاح شد. این وسط فقط بازندگان فکر می‌کنند که کوشنر در کاری موفق نخواهد شد.

رهبران جهان در مهمانی شبانه ایوانکا ترامپ حاضر شده‌اند. روسای کشورهای پاناما، قطر، فیلیپین، چین، برزیل، کویت، مصر و دیگر متحدان آمریکا همگی دور میز شام پرزیدنت ایوانکا ترامپ جمع شده‌اند. برخی از روزنامه‌های "لجوج" به این نکته که ایوانکا ترامپ تا پیش از سال 2026 با تمام آن کشورها روابط تجاری خلاف قانونی را ایجاد کرده است، اشاره داشتند اما این مسئله به کلی نادیده گرفته شد.

مدت‌ها از انحلال ناتو می‌گذرد. در سال 2022 میلادی، اتحادیه سازمانی همبستگی استبدادی (.A.S.O.L) متشکل از ایالات متحده، روسیه، چین، ترکیه، مصر، عربستان سعودی و فرانسه به جای ناتو دایر گردید.

رهبران اتحادیه سازمانی همبستگی استبدادی تقریبا آشنا هستند. پرزیدنت پوتین، رئیس جمهور روسیه، و پرزیدنت شی جین پینگ، رئیس جمهور جمهوری خلق چین، دوره ریاستشان را به طور نامحدودی تمدید کرده‌اند. پرزیدنت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، هم از همین ترفند استفاده کرده است. با نزدیک شدن به پایان دومین دوره ریاست جمهوری مارین لوپن، رئیس جمهور فرانسه، نیز این خطر احساس می‌شود که او همچون رهبران دیگر جهان محدودیت زمانی پیش رویش را بردارد. از هیچ یک از رهبران این اتحادیه انتظار دیگری نمی‌رود!

عضو جدید پیمان اتحادیه سازمانی همبستگی استبدادی کسی نیست جز "کیم جونگ اون،" رهبر کره شمالی. وی در نهایت پذیرفت که برنامه هسته‌ای کشورش را در ازای پیوستن به این اتحادیه متوقف کند. پس از این اتفاق، دونالد ترامپ جونیور، فرزند دونالد، در حساب توییتری خود نوشت: «یک نمونه عالی از هنر مذاکره.»
زندگی، آزادی و پرزیدنت ایوانکا
دونالد ترامپ در نطق پیش از آغاز مراسم سالگرد دویست و پنجاهمین سال استقلال آمریکا گفت: «تجربه دو قرن و نیم آزادی به ما آموخته که بارزترین شکل آزادی مربوط به آزادی یک شخص و یا یک خانواده برای حکمرانی تا ابد است، البته اگر خواست مردم باشد. اگر چنین باشد، هیچ چیزی نمی‌تواند در برابر خواست و اراده مردم ایستادگی کند.»

در همین فاصله، یک استاد دانشگاه مقاله‌ای با محوریت "پایان تاریخ" نوشت. وی نوشته بود که لیبرال دموکراسی دیگر مرده است؛ اینترنت و ارتباط بیش از حد باعث شده تا میل همیشه بیدار بشر بر تصاحب اقتدار و اعتبار به شکل چشمگیری افزایش یابد و در عین حال به افرادِ دارای کمترین دانش اجازه دهد تا بلندترین فریادها را بکشد.

نفع شخصیِ روشنفکرانه، توهمی بیش نیست. نفع شخصی دقیقا همان چیزی است که همیشه بوده؛ لااقل آمریکا به خودش آمد و متوجه شد که در موضوع مورد بحثِ آن پژوهشگر یعنی "نظم استبداد دیجیتالیِ جهان در قرن بیست و یک" آوانگارد است.

منبع: nytimes.com
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید