نظر روحانی درباره معاون اول دولت بعدی‌اش

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: نخستین برنامه‌ای که در صد روز اول انجام خواهد شد، برنامه‌ای تحت عنوان «کاج» است.

کد خبر : ۳۶۶۵۱
بازدید : ۲۰۲۸
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: نخستین برنامه‌ای که در صد روز اول انجام خواهد شد، برنامه‌ای تحت عنوان «کاج» است.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان ضبط برنامه خود در استودیوی سیما در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جزئیات و اولویت‌های برنامه صد روزه‌اش پس از انتخاب شدن، گفت: نخستین برنامه‌ای که در صد روز انجام خواهد شد و نهایی خواهیم کرد، برنامه‌ای تحت عنوان کارورزی است که مخفف آن کاج است؛ در سال گذشته در هیئت‌هایی که مربوط به اشتغال بود، بحث کردیم و بعد در شورای عالی اشتغال پنجم بهمن سال گذشته مطرح کردیم و چارچوب آن تصویب شد و به عنوان نمونه در یکی دو استان اجرا می‌شود.

وی افزود: با اجرایی و عملیاتی شدن این برنامه دنبال این هستیم که ایرادات آن را بدانیم، سازمان برنامه و بودجه هم آیین‌نامه اجرایی آن را تنظیم می‌کند و حتماً تا پایان دولت یازدهم آماده خواهد شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در دولت دوازدهم نخستین اقدام در زمینه طرح کارورزی برای اشتغال جوان‌های ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: جوان‌ها دعوت می‌شوند در مراکز فنی حرفه‌ای مهارت‌آموزی ببینند و همزمان در بنگاه‌های اقتصادی کار می‌کنند و دولت در این مدت چند ماه کارآموزی کمک می‌کند که در بنگاه‌ها مشغول به کار شوند، برای مدتی بیمه کارفرما را دولت پرداخت می‌کند.

وی افزود: مقررات آن تدوین شده است، یک حرکت خوبی برای اشتغال جوانان خواهد بود و ما در استان‌های نمونه شاهد بودیم که 70 درصد جوانان شاغل در بنگاه‌ها جذب شدند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، تأکید کرد: کار دومی که در صد روز اول، مصمم به اقدام برای نهایی کردن آن هستیم، لایحه نهاد ملی حقوق شهروندی برای پشتوانه حقوق شهروندی است؛ این لایحه برای الزامی و اجرایی شدن به مجلس می‌رود؛ لایحه‌ای که داریم روی آن کار می‌کنیم و در صد روز اول نهایی می‌شود، درباره بحث منافع تضاد منافع است. تمام مشکلات در حقوق اضافی که هم‌اکنون در جامعه مطرح است به خاطر این بود که هیئت‌مدیره‌ها خودشان برای حقوق خودشان تصمیم می‌گرفتند، طبق این لایحه هیچ ذی‌نفعی نمی‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد و ما می‌خواهیم آن را ممنوع کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: مجموعاً حدود 10 مسئله است که در صد روز اول در اولویت ماست و روی آن کار و بررسی و در پایان آن را اعلام می‌کنیم.

وی گفت: در ماه‌های اولیه نخستین قدم را در زمینه معیشت برخواهیم داشت، در اوایل سال 96 قدم‌های خوبی برای قشرهای آسیب‌پذیر برداشتیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اضافه کرد: در خصوص حقوق افرادی که پایین است، حقوق آنها را دوبرابر کردیم و همچنین در سایر موارد مثل حقوق بازنشستگان آنهایی که حقوق‌شان پایین است، تا 20درصد افزایش پیدا می‌کند، بقیه تا 10 درصد افزایش پیدا می‌کند، بنابراین مردم از همان آغاز احساس خواهند کرد که تغییری در زندگی‌شان ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: البته برای اینکه مردم به آن نقطه مطلوب برسند، باید کارهای بزرگی انجام شود، جوان‌ها را مشغول به کار کنیم، این کار، کار عظیم و بزرگی است، من امیدوارم و مطمئنم با حمایت و حضور مردم، با وحدت، تلاش و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی شاهد یک تحول خوب و مثبت خواهیم بود.

وی درباره استفاده از رقبا در کابینه‌اش، افزود: من در دوره پیش هم که مردم اعتماد کردند و به من رأی دادند، تقریباً اکثر نامزدها را دعوت به کار کردم و از برخی از آنها خواستم به کابینه بیایند و یکی دو نفر دیگرشان را برای مشاغل دعوت کردم، یکی دو مورد خود طرف راضی بود، اما در دولت مشکل شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: هرکس که شایسته باشد، باید در دولت دعوت بکار و از وجود و استعدادش استفاده شود، این یک اصل درستی است.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: رقابت به معنی نزاع و رو در روی یکدیگر قرار گرفتن نیست، رقابت این است که افراد بیایند برنامه و طرحی را به مردم ارائه کنند، مردم آزادند در میان آنها فردی را برمی‌گزینند، یکی از پایه‌های انتخابات رقابتی بودن است.

وی گفت: در خبرگان پیش آمده بود که در یک حوزه انتخابیه یک نفر می‌خواست و یک نفر هم می‌آمد، شخصی که خودش به خودش رأی می‌داد، می‌شد منتخب، معمولاً خیلی در دنیا جالب نیست، ما باید رقیب داشته باشیم، رقابت انتخاباتی باشد، به همه رقبا احترام بگذاریم، همه آنها برای خدمت به کشورشان آمده‌اند، تلاش دارند می‌کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سؤال که آیا معاون اول شما مشخص است یا خیر، تصریح کرد: مشخصاً کابینه تغییراتی خواهد کرد و این طبیعی است و تغییرات به صورت طبیعی انجام می‌شود، برای اینکه چه افرادی باقی می‌مانند و چه افرادی تغییر می‌کنند، یک کم زود است، انتخابات تمام شود، فرصت هست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید