جوجه‌ کوچولوهای خطرناک!

کارشناس دامپزشکی‌ از احتمال انتقال بیماری‌گوارشی از جوجه‌های رنگی به انسان خبر داد.

کد خبر : ۳۶۸۹۱
بازدید : ۱۰۷۲
کارشناس دامپزشکی‌ از احتمال انتقال بیماری‌گوارشی از جوجه‌های رنگی به انسان خبر داد.

‌‌بهروز حلت در گفت وگو با ایسنا‌، اظهارکرد: با شروع فصل بهار بازار فروش جوجه‌های رنگی در کوچه و خیابان داغ می‌شود.

وی ادامه داد: فروشندگان این جوجه‌ها معمولا درمحلهای پررفت و آمد بساط می‌کنند تا توجه کودکان را جلب کنند.

وی افزود: این روزها از هرخیابانی‌که رد بشویم کودکانی را می‌بینیم‌که با خوشحالی جوجه‌ای رنگی به دست گرفته‌اند تا همبازی خود در خانه را جورکرده باشند.

این کارشناس دامپزشکی توضیح داد: هرچند داشتن حیوان خانگی باعث افزایش حس مسئولیت پذیری، شادابی روحیه و درونی شدن دوستی با حیوانات در کودکان می‌شود، ولی همه حیوانات بدون آسیب نیستند.

حلت با اشاره به آلوده بودن برخی از این جوجه‌های رنگی ابرازکرد: این جوجه‌ها معمولا در جوجه كشی تولید می‌شوند و ممكن است تخمی كه از آن بیرون آمده‌اند به مدفوع مرغ آلوده باشد و از آنجاكه تعداد زیادی از این جوجه‌ها در كنار هم قرار می‌گیرند، احتمال انتقال آلودگی بین آن‌ها زیاد است.

وی با اشاره به بیماری قابل انتقال از این جوجه‌های رنگی‌گفت: احتمال انتقال بیماری سالمونلوز به انسان با علایمی چون پیچش شکم، بدن درد، اسهال و استفراغ شدید وجود دارد، بنابراین والدین باید در زمان خرید جوجه برای فرزندشان دقت داشته باشند.

وی‌افزود: والدین باید برای جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری به فرزندشان، جوجه خریداری کرده را به دامپزشکی برده و اقدامات لازم برای انگل زدایی و تزریق واکسن به حیوان را انجام دهند تا با خیال راحت از همزیستی فرزندشان با جوجه‌های کوچولو لذت ببرند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید