ورود سامانه جدید بارشی به کشور

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده، از ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور از صبح روز پنجشنبه خبر داد.

کد خبر : ۳۶۹۱۹
بازدید : ۱۲۱۴
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده، از ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور از صبح روز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس نقشه ها و تصاویر ماهواره ای امروز (سه شنبه 12 اردیبهشت)، بارش باران، رعد و برق و وزش باد در شمال غرب و غرب کشور پیش بینی می شود، اظهار کرد: امروز بعدازظهر بر شدت بارش در این مناطق افزوده شده که موجب سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در این مناطق خواهد شد.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر امروز گستره بارش به تدریج به البرز غربی و مناطقی از جنوب غرب نیز خواهد رسید، افزود: علاوه بر مناطق یاد شده امروز بارش پراکنده باران در مرکز و جنوب شرق و ارتفاعات البرز شرقی نیز رخ می دهد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در روز چهارشنبه (13 اردیبهشت)، بارش در مناطق ذکر شده ادامه می یابد و از بعدازظهر این روز با کاهش بارش در شمال غرب فعالیت سامانه به سمت مناطق مرکزی گسترش می یابد، گفت: از اوایل صبح پنجشنبه سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده که بارش در شمال غرب، غرب و البرز مرکزی آغاز خواهد شد.

به گفته وظیفه، این سامانه، به تدریج بیشتر استان های کشور را در بر می گیرد که در غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد و در شرق و جنوب شرق به صورت پراکنده خواهد بود و در سایر مناطق کشور نیز رگبار های باران در بعدازظهر این روز پیش بینی می شود، همچنین از فردا مناطق غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در مورد شرایط جوی تهران در روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه، نیمه ابری، همراه با وزش باد، در بعضی ساعات ابری، همراه با رگبار و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 27 و 17 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود همچنین در روز پنجشنبه نیز آسمان تهران ابری، همراه با وزش باد، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، در اواخر وقت کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای 26 و 16 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید